تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

لزوم امر به معروف و نهی از منکر در راستای اقامه و پیش بردن مکتب اسلام

  • کد خبر : 6630
  • 18 فروردین 1401 - 13:09
لزوم امر به معروف و نهی از منکر در راستای اقامه و پیش بردن مکتب اسلام

اندیمشک نوین: حجت‌الاسلام موسوی بر لزوم امر به معروف و نهی از منکر در راستای اقامه و پیش بردن مکتب اصیل اسلام تاکید کرد و گفت: این مسئله جزو طبیعت و ذات انسان‌ها است.

به گزارش اندیمشک نوین، حجت‌الاسلام سید کمال موسوی در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اندیمشک اظهار کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر به عنوان امری محسوب‌ می‌شود که جزو طبیعت و ذات انسان‌ها است و کم‌سوادترین، بی‌سوادترین و ابتدایی‌ترین آدم‌ها، این مسئله را در حیطه کار خود عملی می‌کنند.

امام جمعه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر اندیمشک افزود: خداوند سبحان بحث دفع یا رفع امور مزاحم برای امور اصیل را جزو ذات انسان‌ها در جبل انسان‌ها نهادینه کرد.

وی اذعان کرد: فرهنگ‌ها مختلف و دیدگاه‌ها و نظریات متعدد هستند و در همه ادیان الهی و مکاتب بشری نیز امر به معروف و نهی از منکر به صورت‌های مختلفی وجود دارد.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: در مکتب ما حجاب در زنان و غیرت در مردان، ارزش و معروف است و ما مأمور به عملی‌کردن آن هستیم.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در راستای اقامه و پیش بردن مکتب اصیل اسلام لازم است عنوان کرد: موضوع حجاب و عفاف در متن قرآن کریم و دین مبین اسلام وجود دارد و مورد اهتمام قرار گرفته که جزو معروفات نیز به حساب می‌آید.

امام جمعه اندیمشک خاطر نشان کرد: روزه‌داری معروف و روزه‌خواری منکر است و ما به روزه‌‌داری امر و از روزه‌خواری نهی شده‌ایم.

 

منبع: شبستان

لینک کوتاه : http://andimeshknovin.ir/?p=6630

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.