تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

برداشت موز از گلخانه‌های اندیمشک

  • کد خبر : 6654
  • 22 اردیبهشت 1401 - 16:20
برداشت موز از گلخانه‌های اندیمشک

اندیمشک نوین: برداشت موز در شرکت کشت و صنعت گوزن زرد اندیمشک آغاز شد.

به گزارش اندیمشک نوین، استان خوزستان به دلیل شرایط اقلیمی و آب و هوایی مستعد تولید محصولات کشاورزی از جمله؛ گندم، کلزا، انواع سبزی و صیفی و… است، اما در سال‌های اخیر کشت و برداشت برخی میوه‌های استوایی موفقیت آمیز بوده است.

از پارسال شرکت کشت و صنعت گوزن زرد در اندیمشک اقدام به کشت و پرورش میوه‌های استوایی مطابق با شرایط اقلیمی این منطقه کرده است که از آن جمله می‌توان به میوه موز اشاره کرد.

مسئول شرکت کشت و صنعت گوزن زرد گفت: موز جزو محصولاتی محسوب می‌شود که برای کشت و تولید آن به آب زیادی نیاز دارد، این در حالی است که با استفاده از روش‌های نوین آبیاری می‌توان این محصول را تولید کرد.

محمد جباری خوزستان و بخش‌های شمالی و ساحلی آن را از جمله استان‌های مستعد پرورش و تولید موز به دلیل داشتن خاک حاصلخیز دانست و افزود: می‌توان کشت آن را با قیمتی به صرفه در گلخانه‌ها توسعه داد.

وی می‌گوید: با توجه به اینکه کشت موز در طول یکسال اخیر در این مجموعه با بهره گیری از روش‌های آبیاری قطره‌ای انجام شد، که در این زمینه شاهد کاهش چشمگیر مصرف آب بودیم.

براساس آمارها، باید ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به کشت موز اختصاص یابد تا در تولید این محصول خودکفا و از واردات آن بی نیاز شده و از خروج سالانه بیش از ۲۵۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شود.

لینک کوتاه : http://andimeshknovin.ir/?p=6654

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.