تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

زدن ماسک در اماکن سرپوشیده اندیمشک الزامی اعلام شد

  • کد خبر : 6670
  • 13 مرداد 1401 - 11:14
زدن ماسک در اماکن سرپوشیده اندیمشک الزامی اعلام شد

اندیمشک نوین: فرماندار شهرستان اندیمشک گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس زدن ماسک در اماکن سرپوشیده اندیمشک الزامی اعلام شد.

به گزارش اندیمشک نوین، جهانگیری گفت: عادی انگاری و عدم استفاده از ماسک سبب وقوع موج جدید کرونا در شهرستان است و پوشش استفاده از ماسک در شهرستان اندیمشک به پایین‌ترین حد خود رسیده است و عدم استفاده از ماسک نگران کننده است.

به گفته او بر اساس اعلام پزشکان هر علائمی شبیه به سرماخوردگی در فرد کرونا است و این که ما بگیم سرما خوردگی داریم یک باور اشتباه است و هر کسی که علائم سرماخوردگی دارد شک نکند به کرونا مبتلا است و باید ۵روز در قرنطینه باشد.

رئیس ستاد کرونا شهرستان اندیمشک گفت: قدرت سرایت دو زیر سویه جدید کرونا امیکرون بسیار بالا است به حدی که هر فرد بیمار می‌تواند ۳۰نفر از اطرافیان را مبتلا کند، اما خوشبختانه بیماری کرونا ضعیف‌تر شده است.

او می گوید:تزریق واکسن استفاده از ماسک در تجمعات و اماکن سرپوشیده، تهویه مطبوع، شست و شوی مداوم دست‌ها و عدم دست دادن و روبوسی همچنان تنها را‌های مهم جلوگیری از گسترش و سرایت بیماری کرونا است.

جهانگیری با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا در شهرستان اندیمشک تقریبا متعال و شکننده است گفت: زدن ماسک در اماکن سرپوشیده شهرستان به ویژه ادارات، سازمان‌ها، نهاد‌های، بانک‌ها اجباری خواهد بود و ارائه خدمات به ارباب رجوع ملزم به همراه داشتن ماسک است.

این مقام مسئول گفت: هیأت مذهبی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت داشته باشند و عزاداران هنگام حضور در اجتماعات عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام از ماسک استفاده کنند.

شهروندان پنج سال به بالا جهت تزریق واکسن کرونا به مراکز خدمات جامعه سلامت و پایگاه‌های بهداشتی در سطح شهرستان و خانه بهداشت‌ها در روستا‌ها مراجعه کنند

لینک کوتاه : http://andimeshknovin.ir/?p=6670

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0