تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

خطر شیوع بیماری‌های تنفسی و واگیردار در فصل پاییز/وبا درکمین است

  • کد خبر : 6711
  • 05 مهر 1401 - 9:40
خطر شیوع بیماری‌های تنفسی و واگیردار در فصل پاییز/وبا درکمین است

اندیمشک نوین: پژمان بختیاری نیا نسبت به شیوع بیماری وبا در لرستان هشدار داد و گفت: بیماری وبا یک هشدار جدی است و مردم با دقت شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش اندیمشک نوین، پژمان بختیاری نیا سرپرست مرکز بهداشت خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در فصل پاییز علاوه بر خطر شیوع بیماری‌های تنفسی مانند کووید-۱۹ و آنفولانزا، خطر شیوع بیماری‌های واگیردار روده‌ای با اولویت بیماری وبا (التور) وجود دارد.
وی به شناسایی مواردی از بیماری وبا در سطح کشور و خوزستان اشاره کرد و افزود: با آماده باش، هشیاری و اقدام به موقع کارکنان مراکز بهداشت در استان و اهواز از گسترش بیش از پیش آن در جامعه جلوگیری بعمل آمد.
بختیاری نیا گفت: مردم باید با رعایت نکاتی از جمله؛ مصرف آب آشامیدنی و مواد غذایی سالم، سالم سازی میوه و سبزیجات قبل از مصرف، استفاده از توالت بهداشتی، دفع صحیح فاضلاب، رعایت بهداشت فردی و شست و شوی صحیح دست‌ها قبل از غذا و بعد از استفاده از سرویس بهداشتی خود را از خطر ابتلا به این بیماری حفظ کنند.
سرپرست مرکز بهداشت خوزستان اضافه کرد: همه افراد در صورتیکه علائم مشکوک بروز بیماری وبا که مهم‌ترین آن‌ها اسهال است، مشاهده کردند، در اسرع وقت به نزدیک‌ترین مرکز جامع سلامت مراجعه کنند تا زیر نظر کارشناسان و مراقبان بهداشت کار‌های تشخیصی و درمانی لازم انجام شود.
لینک کوتاه : http://andimeshknovin.ir/?p=6711

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.