تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

نیاز به اعتبار برای بازسازی و مرمت بناهای تاریخی اندیمشک

  • کد خبر : 6854
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
نیاز به اعتبار برای بازسازی و مرمت بناهای تاریخی اندیمشک

اندیمشک نوین: سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اندیمشک گفت: برای بازسازی و مرمت بناهای تاریخی این شهرستان نیازمند اعتبارات هستیم.

به گزارش اندیمشک نوین، هانی خادمی ادامه داد: درخواست‌های لازم برای حفظ آثار تاریخی را متذکر شده‌ایم و امید است پس از بررسی‌های لازم و با تخصیص اعتبارات در راستای حفاظت از آثار باستانی این شهرستان و مرمت و بازسازی آنها اقدامات موثری انجام شود.

وی بیان کرد: با توجه به تغییرات جوی هنگام بارندگی به بناهای تاریخی این شهرستان از جمله قلعه رزه، پل صیحه و… آسیب وارد می‌شود و حتما به مرمت نیاز دارند.

او با اشاره به پل صیحه و با بیان این‌که بخشی از این بنا در نیمه اول دهه ۸۰ توسط اداره کل میراث فرهنگی خوزستان مرمت شد اظهار کرد: به صورت کلی مرمت‌های انجام شده در بناهای تاریخی مربوط به گذشته است و در حال حاضر مرمت جدیدی نداریم.

شهرستان اندیمشک علاوه بر آثا تاریخی دارای جذبه‌های گردشگری درخور توجهی است. وجود دو سد بزرگ و شناخته شده کرخه و بالارود در این شهرستان مقصد بسیار خوبی را برای گردشگران و توریست‌ها فراهم ساخته‌ است. سد بالارود در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی و سد کرخه در ۲۴ کیلومتری شمال غربی این شهرستان واقع شده‌اند که برق مصرفی مناطق زیادی از استان و کشور را تأمین می‌کنند. علاوه بر این دسترسی به آب شیرین سرچشمه‌های دریاچه دز باعث شده که این شهرستان یکی از بهترین آب‌های آشامیدنی کشور را دارا باشد.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=6854
  • ارسال توسط :
  • 6 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای نیاز به اعتبار برای بازسازی و مرمت بناهای تاریخی اندیمشک بسته هستند

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.