10 , تیر, 1397

فغانی شوخی اوتامندی را با شوخی جواب داد

اندیمشک نوین: داور بین المللی فوتبال ایران اکنون در آستانه دستیابی به افتخار بزرگی و نحوه قضاوتش توجه فوتبال جهان را به خود اختصاص داده است.

اندیمشک نوین: داور بین المللی فوتبال ایران اکنون در آستانه دستیابی به افتخار بزرگی و نحوه قضاوتش توجه فوتبال جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش “ورزش سه”، علیرضا فغانی سومین قضاوت خود در جام جهانی روسیه را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت و ماحصل آن حذف ستاره فوتبال جهان بود. او در شرایطی جدال پرتنش فرانسه و آرژانتین را پشت سر گذاشت که لیونل مسی با شکست در این جدال حذفی باورنکردنی داشت. با این حال قضاوت فغانی در این دیدار پربرخورد نیز بار دیگر مورد توجه قرار گرفت و اکنون رسانه‌های مطرح دنیا رای به انتخاب او برای قضاوت جدال فینال را می‌دهند. فغانی به همراه کمک‌هایش با این شرایط فوق العاده به نظر می‌رسد خیال بازگشت از روسیه را ندارند و در گفتگو با ایلنا به تشریح آخرین قضاوت خود پرداخته است.

فغانی در خصوص جدال روز گذشته فرانسه و آرژانتین گفت: خدا را شکر بازی خیلی خوبی بود و ۷ گل سالم داشت. درگیری‌های زیادی هم در بازی وجود داشت اما خوشبختانه در پایان هیچ تیمی به داوری اعتراض نداشت.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که از او و کوئیپرش هلندی به عنوان مدعیان اصلی قضاوت در فینال یاد می‌کنند گفت: اینجا داور زیاد هست و همگی برای قضاوت در فینال به اینجا آمده‌اند و شانس دارند. با این حال من طوری داوری می‌کنم که اگر همین الان هم گفتند برو و کارت تمام شده، سرم بالا باشد. شیوه من به گونه‌ای است که بازی به بازی جلو می‌روم و فعلا نمی‌خواهم راجع به قضاوت در فینال صحبت کنم.

 

فغانی در واکنش به اینکه فیفا به نظر می‌رسد اعتماد مناسبی به او دارد و تا به اینجا قضاوت سه دیدار جذاب را به او سپرده گفت: همه بازی‌ها در جام جهانی سخت و دشوار است و اصلا بازی آسانی وجود ندارد. ممکن است یک بازی با نتیجه ۵-۰ تمام شود اما داوری آن زیر سوال برود.

داور بین المللی و چهره این روزهای فوتبال کشورمان درباره جدال پرتنش و خشن دو تیم آرژانتین و فرانسه که او را مجبور کرد برای شدت نگرفتن تنش ها وارد گود شود و طرفین را جدا کند گفت: فرق مهم این بازی با دو دیدار قبلی این بود که در مرحله حذفی به انجام می‌رسید و یک تیم از دور رقابت‌ها کنار می‌رفت و همین مساله حساسیت وتنش ها را زیاد کرده بود و ما هم سعی می‌کردیم تا این تنش‌ها شدت پیدا نکند و به همین دلیل سریع دخالت می‌کردیم.

وی در مورد آمادگی‌اش برای حضور در صحنه‌ها که مورد توجه قرار گرفته است گفت: خوشبختانه اکثر داوران با آمادگی بالا به روسیه آمده‌اند. کلاس‌های خوبی را پشت سر گذاشتیم و همه اینها باعث شده تا کیفیت قضاوت‌ها هم بالا برود. ما هم از این قاعده مستثنی نبودیم و مدتهاست در تلاشیم تا در این مسابقات بهترین عملکرد ممکن را داشته باشیم.

 

او در مورد حذف مسی و آرژانتین با قضاوت خودش گفت: این یک بازی فوتبال بود و توجهی به ستاره‌ها و نام‌ها نداریم و ما فقط کار خودمان را انجام می‌دهیم و دوست ندارم در این باره حرفی بزنم.

فغانی در پایان درباره شوخی با اوتامندی، بازیکن آرژانتین که با آب او را مورد هدف قرار داد و صحنه جالبی را رقم زد گفت: بازیکن فرانسه مصدوم شده بود و بازیکن آرژانتین در حال خوردن آب بود که به شوخی بطری آب را کج کرد تا مقداری آب روی صورت بازیکن فرانسه بریزد. من هم بطری را از او گرفتم و کمی به صورتش آب ریختم و گفتم این شکلی خوب است؟ مساله خاصی نبود و یک شوخی ساده بود.