19 , تیر, 1397

قهرمانی ایران در مسابقات جهانی کرواسی/ناداوری ها مانع قهرمانی مان نشد

اندیمشک نوین: تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان با کسب ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز با اقتدار و برای سومین بار عنوان قهرمانی رقابت های جهانی را از خود کرد.

اندیمشک نوین: تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان با کسب ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز با اقتدار و برای سومین بار عنوان قهرمانی رقابت های جهانی را از خود کرد.

به گزارش اندیمشک نوین، رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی روزهای ۱۵ تا ۱۷ تیرماه در شهر زاگرب کرواسی برگزار شد و تیم ایران با ۲ مدال طلای امیرحسین خوانساری و محمد نصرتی در اوزان ۵۵ و ۹۲ کیلوگرم، ۲ مدال نقره سجاد عباس پو و شاهین بداغی در اوزان ۴۸ و ۶۰ کیلوگرم، دو مدال برنز حسین قاسمی و محمد ناقوسی در اوزان ۶۵ و ۸۰ کیلوگرم و با کسب ۱۳۰  امتیاز به مقام قهرمانی رسید و تیم های روسیه و ترکیه به ترتیب با ۱۰۸و ۹۱ امتیاز دوم و سوم شدند.

این افتخار در حالی بدست آمد که فرنگی کاران نوجوان برای سومین بار در جهان به عنوان قهرمانی رسیدند و تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان پس از ۲۲ سال (۱۹۹۶ در تهران) و برای اولین بار در خارج از ایران به صورت همزمان به عنوان قهرمانی رقابت های جهانی رسیدند.

در وزن ۵۵ کیلوگرم امیرحسین خوانساری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل فافه یانا از گینه بیسائو (با توجه به عدم حضور این کشتی گیر) به پیروزی رسید. وی در دور سوم با نتیجه ۸ بر یک مانوئل استویچا از رومانی را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. خوانساری در این مرحله و برای حضور در دیدار فینال با نتیجه ۶ بر ۵ از سد امیربک سلطان اف از ازبکستان گذشت و راهی دیدار پایانی شد. وی در این دیدار مقابل گئورگی پرتایا از گرجستان با نتیجه ۷ بر صفر به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد.
خوانساری: کسانی که انتظار نبود، مدال گرفتند
امیرحسین خوانساری، ملی‌پوش اندیمشکی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان در وزن ۵۵ کیلوگرم که در این رقابت‌ها به مدال طلا دست یافت، درخصوص مسابقات جهانی کرواسی این صحبت‌ها را انجام داد: «همان طور که می‌دانید، مسابقات جهانی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. در وزن خودم و چند وزن دیگر، قهرمان‌های آسیا و جهان حضور داشتند و باختند و کسانی که فکرش را هم نمی‌کردند، به فینال رسیدند و روی سکو رفتند.»
وی ادامه داد: «تیم ما هم با وجود ناداوری‌هایی که در مسابقات بخصوص در فینال ۶۰ کیلو و سوم پنجمی ۴۵ کیلو صورت گرفت، با دو نشان طلا، دو نقره و دو برنز بر سکوی نخست جهان قرار گرفت.» خوانساری یادآور شد: «جا دارد در اینجا از زحمات مربیان سازنده خودم در شهرستان اندیمشک، سیامک قیطاسی و اسکندر عیسی وند و همچنین پدر و مادرم که خیلی برای من زحمت کشیدند، تشکر کنم. همچنین از مربیان تیم ملی آقای بهروز حضرتی‌پور، عبدالکریم کاکاجی، مرتضی پاپی نیا و سرمربی تیم آقای فرشاد علیزاده که هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ فنی خیلی به ما کمک کردند.»