30 , تیر, 1397

۹۰ درصد از مطالبات کامیون داران محقق شده است/ خبرهای خوب برای رانندگان خوزستانی

اندیمشک نوین: مدیرکل حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: خوشبختانه تاکنون بیش از ۹۰ درصد از مطالبات رانندگان تحقق یافته و درصدد تحقق ۱۰۰ درصدی آنها هستیم.

اندیمشک نوین: مدیرکل حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: خوشبختانه تاکنون بیش از ۹۰ درصد از مطالبات رانندگان تحقق یافته و درصدد تحقق ۱۰۰ درصدی آنها هستیم.

 

 

 

به گزارش رهیاب ؛ خردادماه امسال بود که جمعی از کامیون داران با برگزاری تجمعات و اعتصابات صنفی در برخی شهرهای کشور، خواستار رسیدگی مسئولان به مشکلات آنان شدند.
بیمه، قیمت بالای لاستیک و لوازم جانبی، مشکلات بازنشستگی و کم بودن نرخ کرایه ها، مطالباتی بود که رانندگان در تجمعات خود روی پلاکاردها نوشته بودند.
اعتراضات همراه با اعتصاب رانندگان که چند روز به طول انجامید، با شیطنت برخی افراد سودجو و معاند، به سمت و سوی دیگری کشیده شد اما رانندگان بارها اعلام کردند که تجمعات آنها تنها به دلیل مشکلات صنفی است.
در استان خوزستان نیز که به عنوان یکی از قطب های حمل و نقل و مبداء ورود کالا به کشور مطرح است در برخی شهرها مانند ایذه، یاغملک و بهبهان، این تجمعات و اعتصاب ها برای چند روز ادامه داشت.
دولت نیز پس از بررسی موضوع، وعده حل مشکلات کامیون داران در اسرع وقت را به آنها داد تا کمی از حجم تجمعات کاسته شد.
اکنون پس از گذشت حدود یکماه، مسئولان از تحقق اکثر مطالبات رانندگان خبرداده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان در گفتگو با رهیاب اظهار کرد: برخی مطالبات در حوزه وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیست اما ما به عنوان متولی حمل و نقل جاده ای، خود را موظف به پیگیری مطالبات به حق رانندگان عزیز می دانیم و به همین منظور اقدامات لازم را انجام داده ایم.
غلامعباس بهرامی نیا در این خصوص گفت: یکی از مهمترین مطالبات رانندگان، افزایش کرایه حمل و نقل بوده که در خوزستان پیش از آغاز اعتراضات در اواخر اردیبهشت ماه، ۲۰ درصد افزایش نرخ داشتیم.
وی افزود: مسئله دیگر رسیدگی سریعتر به تخلفات صنفی حمل و نقلی بود که این کار با سرعت بیشتری انجام شد به صورتی که در همین مدت، به شرکت ها تذکر کتبی داده و ۸ شرکت را نیز برای دوره های یکماهه تعطیل کردیم که خوشبختانه رضایت خوبی در این موضوع میان رانندگان حاصل شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان عنوان کرد: یکی دیگر از خواسته های کامیون داران، افزایش حقوق در زمان بازنشستگی بوده زیرا پیش از این رانندگان با حداقل حقوق یعنی با ضریب ۱٫۳ بازنشسته می شدند که اکنون این ضریب به ۱٫۵ افزایش یافته است.
بهرامی نیا با اشاره به مشکلات بیمه ای رانندگان، خاطرنشان کرد: دولت پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، مکلف به پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه رانندگان بود که به دلیل بدهی به سازمان تامین اجتماعی، دو ماه این پرداخت از سوی دولت صورت نگرفته بود، بنابراین یکی از مطالبات رانندگان بازگشت این حق سهم دولت بود که خوشبختانه این امر صورت گرفت.
وی افزود: همچنین بیمه تکمیلی از دیگر مطالبات رانندگان بود که موضوع دیگر، خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته و تامین اعتبار در نظر گرفته شده، از اول مردادماه بیمه تکمیلی رانندگان بدون پرداخت وجهی از سوی آنان، ارائه خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان در ادامه با اشاره به مشکل افزایش قیمت لاستیک و لوازم جانبی، اظهار کرد: مشکل دیگر رانندگان عزیز افزایش شدید قیمت لاستیک و لوازم جانبی به دلیل بالارفتن نرخ ارز در کشور بوده که خوشبختانه هم اکنون با هماهنگی هایی که با وزارت صنعت و معدن صورت گرفته است، در بندر امام خمینی (ره) عامیلت فروش مستقیم لاستیک و برخی لوازم جانبی با ارز ۴۲۰۰ تومانی مستقر شده درحال عرضه به رانندگان است.
بهرامی نیا در پایان با اشاره تجمعات یکماه اخیر رانندگان تصریح کرد: خوشبختانه در استان خوزستان اعتراضات گسترده ای مانند دیگر شهرهای کشور نداشتیم و ما نیز با برگزاری جلساتی با تشکل های صنفی رانندگان مشکلات آنها را شنیده و برای حل آنها پیگیری های لازم را صورت دادیم.
وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون بیش از ۹۰ درصد از مطالبات رانندگان تحقق یافته و درصدد تحقق ۱۰۰ درصدی آنها هستیم، افزود: تشکل های صنفی رانندگان نیز در جلساتی که با ما داشتند، تجمعات خود را کاملا صنفی عنوان کرده و هرگونه اعتراضات خارج از این موضوع را رد و محکوم کرده اند.
به گزارش رهیاب ؛ در چند روز اخیر برخی فرصت طلبان سودجو که معاند آرامش در کشور هستند، با انتشار برخی اطلاعیه های دروغین و ایجاد جو ملتهب در فضای مجازی به دنبال تداوم اعتراضات و تجمعات خیابانی هستند.
اما با پیگیری های رانندگان در چارچوب قانون امروز با پیگیری و تحقق مطالبات به حق رانندگان زحمتکش توسط مسئولان، نقشه دشمنان را خنثی شده و مشخص شد که تنها راه حل مشکلات، پیگیری های قانونی است.