31 , تیر, 1397
فرماندار اندیمشک:

طرح تقویت فشار گاز شمال غرب کشور در اندیمشک در دست اجراست

اندیمشک نوین: فرماندار اندیمشک گفت:طرح ملی احداث تاسیسات تقویت فشار گاز شمال غرب کشور در حسینیه بخش الوار گرمسیری این شهرستان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال اجراست.

اندیمشک نوین: فرماندار اندیمشک گفت:طرح ملی احداث تاسیسات تقویت فشار گاز شمال غرب کشور در حسینیه بخش الوار گرمسیری این شهرستان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال اجراست.

 

 

 

به گزارش اندیمشک نوین، پیمان جهانگیری روز یکشنبه در جریان بازدید از روند اجرای این طرح افزود: این طرح در زمینی به مساحت ۲۳ هکتار در شهر حسینیه اجرا می شود و با تحقق این طرح فشار گاز به شمال غرب کشور حدود سه برابر می شود.
وی افزود:با اجرای این طرح ، نه تنها استان های شمال غرب کشور از گاز با فشار مناسب برخوردار می شوند بلکه امکان صادرات گاز نیز فراهم می شود.
فرماندار اندیمشک افزود: شروع این پروژه تیرماه ۹۵ بوده که پیش بینی می شود تا آبان ماه سالجاری بهره برداری شود.
وی گفت:در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نفر در این پروژه مشغول کار هستند.
جهانگیری گفت:با توجه به سیاست های دولت در راستای گازرسانی به شمال غرب کشور و همچنین صادرات گاز به کشور عراق پروژه خط ششم سراسری گازرسانی در دست اجراست.
وی بیان کرد:این پروژه شامل خط لوله ۵۶ اینچ بوده که از فازهای پارس جنوبی آغاز و پس از عبور از استان بوشهر ، خوزستان ، لرستان و ایلام در ۲ نقطه مرزی شلمچه و نفت شهر گاز را به کشور عراق صادر می کند.
وی گفت:در این راستا و به منظور تامین گاز از نظر فشار و حجم ، ایستگاههای تقویت فشار گاز در مکان های طراحی شده در حال اجرا می باشند که یکی از ایستگاههای مذکور ایستگاه تقویت فشار گاز حسینیه است .
فرماندار شهرستان اندیمشک اجرای چنین طرح هایی در بخش الوار گرمسیری را موجب رونق اقتصادی این منطقه عنوان دانست و با اشاره به خدمات مطلوب در بخش الوار به منظور محرومیت زدایی گفت:در بخش های مختلف الوار گرمسیری شاهد خدمات شایانی در بخش های مختلف هستیم.