4 , مرداد, 1397

خط قرمزی برای هیچ مدیری وجود ندارد/ شناسایی مدیران مشمول تا هفته آینده

اندیمشک نوین: طبق آمار رسمی منتشر شده، هم اکنون ۱۷ استاندار، ۸۰ معاون استاندار و ۱۲۰۰ مدیر بازنشسته در پست های دولتی مشغول فعالیت هستند که مشمول این قانون خواهند شد.

اندیمشک نوین: طبق آمار رسمی منتشر شده، هم اکنون ۱۷ استاندار، ۸۰ معاون استاندار و ۱۲۰۰ مدیر بازنشسته در پست های دولتی مشغول فعالیت هستند که مشمول این قانون خواهند شد.

 

 

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از رهیاب ؛ روز گذشته نمایندگان مجلس در جریان طرح بررسی و اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان، محدودیت ها و استثناهای این قانون را افزایش دادند.

بنا بر اصلاحیه این قانون که با ۱۹۴ رأی موافق، ۳۶ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید، به کارگیری بازنشستگان تنها در سمت های مذکور در بندهای (الف)، (ب) و (ج) شامل رؤسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضاء شورای نگهبان، وزراء، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونین رئیس جمهور در ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸۶/۷/۸ و همچنین به کارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا صرفا در دستگاه متبوع خود مجاز است.

همچنین به کارگیری بازنشستگان در وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد (۱%) از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفا در وزارتخانه مذکور مجاز می باشد.

دارندگان اجازات خواسته مقام معظم رهبری، جانبازان بالای پنجاه درصد (۵۰%)، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا نیز از شمول این قانون مستثنی می باشند.

طبق آمار رسمی منتشر شده، هم اکنون ۱۷ استاندار، ۸۰ معاون استاندار و ۱۲۰۰ مدیر بازنشسته در پست های دولتی مشغول فعالیت هستند که مشمول این قانون خواهند شد.
همچنین بررسی های اولیه نشان می دهد، حدود ۶۸ نفر از مدیران در استان خوزستان مشمول این قانون خواهند بود که جهاد کشاورزی، نیشکر و سازمان های استان، در این زمینه رکورددار هستند.
شناسایی مدیران مشمول در خوزستان تا هفته آینده
در استان خوزستان نیز این قانون لازم الاجرا است اما به گفته معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری خوزستان، تاکنون آمار دقیقی از مدیران مشمول این قانون در استان وجود ندارد.
سید علی بحرینی مقدم در گفتگو با رهیاب با بیان اینکه درحال بررسی مدیران هستیم، افزود: در تلاش هستیم که تا هفته آینده لیست مدیران مشمول این قانون در استان خوزستان نهایی شود تا برای اجرا اقدامات لازم صورت گیرد.
خط قرمزی برای هیچ مدیری وجود ندارد
استاندار خوزستان نیز در گفتگوی اختصاصی با رهیاب ضمن استقبال از این قانون، اظهار داشت: بررسی ها برای شناسایی مدیران مشمول درحال انجام است و به زودی نهایی می شود.
دکتر غلامرضا شریعتی تصریح کرد: ما موظف به اجرای قانون هستیم و افرادی را برای جایگزینی نیروهای مشمول، در نظر خواهیم گرفت.
وی با تاکید بر استفاده از نیروهای باتجربه در کنار افراد جوان تر، خاطرنشان کرد: این قانون برای حمایت از نیروهای جوان بوده است و استفاده از این نیروها قطعاً باعث پویایی، نشاط و تحرک سیستم خواهد شد.
استاندار خوزستان در پایان تصریح کرد: بنده موظف هستم این قانون را اجرا کنم و هیچگونه خط قرمزی در این خصوص وجود ندارد.
به گزارش رهیاب ؛ تصویب این قانون در مجلس و اجرایی شدن آن می تواند در نشاط و شادابی دولت برای ارائه هرچه بهتر خدمات به مردم تاثیر بسزایی داشته باشد.
البته باید دید دولت در فرصت دو ماهه خود برای اجرایی کردن این قانون، آیا تمام خط قرمز را کنار خواهد گذاشت یا اینکه به دنبال استثناهایی برای مدیران خاص خواهد بود؟
شاید اجرایی شدن این قانون در استان خوزستان بتواند جای برخی مدیرانی که سالهاست بر صندلی خود تیکه کرده و خیال کنار رفتن را ندارند، به جوانان بدهد تا امید حل مشکلات را داشته باشیم.