تاریخ : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 21 October , 2024
3

رتبه نخست صرفه جویی در اختیار مردم استانی که منبع تامین انرژی کشور است

  • کد خبر : 852
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱:۰۰
رتبه نخست صرفه جویی در اختیار مردم استانی که منبع تامین انرژی کشور است

اندیمشک نوین: اما با این حال، مردم خوزستان بازهم پای کار آمده و مانند دیگر عرصه ها، در زمینه صرفه جویی، در کشور خودی نشان دادند.

اندیمشک نوین: اما با این حال، مردم خوزستان بازهم پای کار آمده و مانند دیگر عرصه ها، در زمینه صرفه جویی، در کشور خودی نشان دادند.

 

 

به گزارش رهیاب ؛ این روزهای مردم خوزستان گرمایی کم سابقه را تجربه می کنند، گرمایی که در اکثر شهرها از ۵۰ درجه سانتی گراد عبور کرده است.
دمای ۵۰ درجه ای را هواشناسی زیر سایه اعلام می کند، در حالی که دمای احساسی زیر آفتاب سوزان خوزستان، حدود ۷۰ درجه سانتی گراد است.
این گرمای شدید هوا باعث شده تا برای چندمین بار برخی شهرهای خوزستان پس از عنوان آلوده ترین شهر جهان، عنوان گرمترین شهرهای جهان را نیز به یدک بکشند.
به صورت طبیعی با افزایش اینگونه دما، مصرف آب و برق در استان، مانند دیگر شهرهای کشور افزایش داشته است و شبکه فرسوده توزیع آب و برق خوزستان، تحمل این حجم از افزایش را نداشته و مسئولان برای جلوگیری از خاموشی ها، از مردم درخواست صرفه جویی در مصرف کرده اند.
میانگین مصرف برق هر ایرانی حدود ۳ برابر دیگر کشورهای جهان است و باتوجه به گرمای شدید هوا و خشکسالی، لزوم صرفه جویی اهمیت دو چندانی پیدا کرده است.
اما با این حال، مردم خوزستان بازهم پای کار آمده و مانند دیگر عرصه ها، در زمینه صرفه جویی، در کشور خودی نشان دادند.
استاندار خوزستان شب گذشته در برنامه افق روشن شبکه استانی، با تقدیر از مردم استان گفت: همیاری مردم خوزستان با مسؤولان موجب شده تا خوزستان رتبه اول صرفه جویی در مصرف برق را در کشور داشته باشد.
غلامرضا شریعتی افزود: به همین دلیل تاکنون خاموشی برنامه ریزی شده‌ای شامل خوزستان نشده چرا که مردم استان همکاری لازم را برای صرفه جویی در مصرف برق داشته‌اند.
بنا بر این گزارش، صرفه جویی مردم استانی که منبع تامین انرژی کشور است و گرمای کم سابقه هوا را تجربه می کنند، شایسته تقدیر است و این تقدیر با ارائه خدمات بهتره به شهروندان خوزستانی باید از سوی مسئولان جبران شود.
لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=852
  • ارسال توسط :
  • 50 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای رتبه نخست صرفه جویی در اختیار مردم استانی که منبع تامین انرژی کشور است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.