تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
2

استانی شدن انتخابات مجلس، نمایندگان را از مردم دور می کند/ این طرح موجب ناعدالتی می شود

  • کد خبر : 2401
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
استانی شدن انتخابات مجلس، نمایندگان را از مردم دور می کند/ این طرح موجب ناعدالتی می شود

اندیمشک نوین: مردم به امید پیگیری و حل مشکلاتشان، آنها را به نمایندگان خود بیان می کنند، اما این طرح سبب دور شدن نمایندگان از مشکلات مردم می شود.

اندیمشک نوین: مردم به امید پیگیری و حل مشکلاتشان، آنها را به نمایندگان خود بیان می کنند، اما این طرح سبب دور شدن نمایندگان از مشکلات مردم می شود.

 

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از رهیاب؛ طرح استانی شدن انتخابات مجلس بار دیگر در دستور کار نمایندگان مردم قرار گرفته است و این بار اهتمام ویژه ای برای به سرانجام رسیدن آن وجود دارد.

دلایل مختلفتی (در گزارش اخیر رهیاب به آنها پرداخته شده است) باعث شده که این طرح مخالفان و موافقانی داشته باشد و چند روزی است که فضای رسانه ای کشور را به خود مشغول کرده است.

عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با رهیاب با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس اظهار داشت: بنده از ابتدا از مخالفان این طرح بوده و هستم تاکنون نیز سعی کرده ام که نمایندگان دیگر را نیز برای مخالفت با استانی شدن انتخابات مجلس، متقاعد کنم.
وی افزود: به عقیده بنده نمایندگان مجلس باید به صورت مستقیم از همان شهرستان انتخاب شوند تا به اینصورت، افرادی از قشر متوسط جامعه نیز بتوانند به مجلس راه پیدا کنند.
پاپی زاده خاطرنشان کرد: طبق این طرح، هر نماینده فقط ۱۰ درصد از آرای شهرستان حوزه انتخابیه خود را کسب نماید، کافی است که در اینصورت آن نماینده پشتوانه و مقبولیتی در شهرستان حوزه انتخابیه ندارد.
نماینده مردم دزفول در مجلس با بیان اینکه اجرای طرح استانی شدن انتخابات مجلس به صلاح نیست، تصریح کرد: در صورت اجرای این طرح، افراد شاخص هر شهرستان شانس بیشتری برای راهیابی به مجلس خواهند داشت که این امر سبب ایجاد ناعدالتی خواهد شد.
وی افزود: درحال حاضر نمایندگان کلانشهرها به سبب وسعت و جمعیت حوزه انتخابیه، عملاً ارتباط خیلی کمی با مردم شهر خود دارند و استانی شدن انتخابات مجلس نیز، سبب سخت تر شدن دسترسی مردم به نمایندگان خود می شود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه اکنون به جز نمایندگان مجلس، کدام مدیری به این میزان پاسخگو و پیگیر مشکلات مردم است؟، تصریح کرد: مردم به امید پیگیری و حل مشکلاتشان، آنها را به نمایندگان خود بیان می کنند، اما این طرح سبب دور شدن نمایندگان از مشکلات مردم می شود.
پاپی زاده گفت: مهمترین توجیهی که موافقان این طرح دارند، لزوم پرداختن نمایندگان به مسائل ملی است و اعتقاد دارند که نماینده نباید به مسائل ریز محله ای و منطقه ای بپردازد، درصورتی که هم اکنون هم بسیاری از نمایندگان نقشی در مسائل کلان ملی ندارند و باید برای این موضوع فکری شود نه اینکه انتخابات را استانی کنیم.
رئیس اسبق مجمع نمایندگان استان خوزستان عنوان کرد: منافاتی ندارد که یک نماینده هم در مسائل کلان و ملی تصمیم گیری نماید و هم ارتباط قوی با مردم برای پیگیری و حل مشکلات آنها داشته باشد.
نماینده مردم دزفول در پایان گفت: متاسفانه فضای مجلس برای تصویب طرح استانی شدن انتخابات، مثبت است اما امیدوارم شورای نگهبان آن را رد کند.
لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=2401
  • ارسال توسط :
  • 11 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای استانی شدن انتخابات مجلس، نمایندگان را از مردم دور می کند/ این طرح موجب ناعدالتی می شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.