تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

هشدار جدی مدیریت بحران به خوزستانی ها/ خروجی سدها افزایش یافت

  • کد خبر : 2925
  • 06 فروردین 1398 - 23:20
هشدار جدی مدیریت بحران به خوزستانی ها/ خروجی سدها افزایش یافت

اندیمشک نوین: مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در اخطاریه هایی به شهروندان و مسافران نوروزی هشدار داد که از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه های استان به شدت خودداری نمایند.

اندیمشک نوین: مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در اخطاریه هایی به شهروندان و مسافران نوروزی هشدار داد که از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه های استان به شدت خودداری نمایند.

 

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از رهیاب ؛ از روز دوشنبه همزمان با آغاز سامانه بارشی پرفشاری به نیمه غربی و جنوب غربی کشور، بسیاری از شهرهای استان خوزستان شاهد بارش های شدیدی بودند.
این بارش ها موجب بالا آمدن تراز آب پشت سدهای خوزستان شد و مسئولان برای مدیریت منابع آبی، دریچه های چند سد از جمله دز و کرخه را با توان خروجی بالا باز کردند.
مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در اخطاریه هایی به شهروندان و مسافران نوروزی هشدار داد که از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه های استان به شدت خودداری نمایند.
هلال احمر نیز که با تمامی نیروها در حال آماده باش است، از مردم خواست برای تماشای سیل و بالاآمدن آب، به حاشیه رودخانه ها نروند.
وضعیت حوضه کرخه شکننده است
بخشدار مرکزی اهواز وضعیت رودخانه کرخه را شکننده توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه آورد این رودخانه در بالادست زیاد است و ظرفیت کرخه پایین است اکنون رهاسازی آب به بالای ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه رسیده است که چنانچه این میزان افزایش پیدا کند مشکلاتی را در این حوضه ایجاد می‌کند.

علی بلمچی با تأکید بر اینکه هیچ‌کدام از روستاهای بخش مرکزی اهواز تا این لحظه دچار مشکل نشده است، بیان کرد: تمام تلاش ما تقویت و محکم‌کاری سیل بندها است.

احتمال تخلیه روستاهای مسیر بامدژ اهواز
 سرپرست فرمانداری اهوازگفت: بیشترین نگرانی ما مربوط به چند روستا در مسیر بامدژ است که چنانچه خروجی دز بیش از ۱۲۰۰ مترکعب بر ثانیه شود و ما مجبور می‌شویم چند روستا را به جای دیگری منتقل کنیم.
جمال عالمی نیسی وضعیت در بخش اسماعیلیه واقع در حوضه کارون را خوب توصیف کرد و افزود: با توجه به اقداماتی که توسط بخشداران در سیل قبلی صورت گرفت خطری منطقه را تهدید نمی‌کند در حال حاضر نیز امکانات دیگری به بخش اسماعیله برای مقابله با خطرات احتمالی سیل داده‌شده است.
 دبی کارون تا ۲۵۰۰ متر مکعب برثانیه افزایش می‌یابد
سازمان آب و برق خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش دبی کارون در مقطع اهواز تا ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه و مسدود شدن جاده‌های ساحلی و آبگرفتگی پارک‌های ساحلی هشدار داد.
شهردار اهواز نیز روز گذشته در این خصوص گفت: کارون ظرفیت رهاسازی آب با ۲۵۰۰ متر مکعب را ندارد و این رهاسازی موجب زیر آب پارکهای ساحلی خواهد شد.
ممنوعیت ۴۸ ساعته تردد کاروان‌های راهیان نور
 رئیس پلیس‌راه خوزستان گفت: تردد اتوبوس‌های کاروان‌های راهیان نور تا ۴۸ ساعت آینده در استان خوزستان ممنوع است و ادامه محدودیت‌ها به شرایط جوی و وضعیت سیلاب در خوزستان بستگی دارد.
سرهنگ رضا دولتشاهی عنوان کرد: تردد اتوبوس‌های مسافربری در محور ایذه به شهرکرد و بلعکس تا ۴۸ ساعت آینده ممنوع است و باید از مسیر جایگزین خرم‌آباد به سمت اصفهان استفاده شود.
آمادگی قرارگاه امدادرسانی سپاه خوزستان
فرمانده سپاه خوزستان گفت: قرارگاه امدادرسانی و خدمات رسانی سپاه در خوزستان جهت مقابله با حوادث احتمالی ناشی از وقوع سیلاب‌ها راه اندازی شده است.
سرتیپ شاهوارپور اظهار داشت: کلیه رده‌های سپاه و بسیج جهت امدادرسانی به مردم در خوزستان و استان های همجوار در صورت وقوع هرگونه حادثه احتمالی آمادگی کامل دارند.
وی افزود: آماده سازی محل‌های اسکان اضطراری، تخلیه روستاهای حاشیه رودخانه‌ها و تامین اقلام سنگین از جمله بیل مکانیکی و قایق‌های سبک و نیمه سبک توسط سپاه در خوزستان انجام گرفته است.
لینک کوتاه : http://andimeshknovin.ir/?p=2925

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.