تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

بازدید دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از وضعیت سدهای دز و کرخه

  • کد خبر : 2985
  • 15 فروردین 1398 - 16:24
بازدید دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از وضعیت سدهای دز و کرخه

اندیمشک نوین: محسن رضایی در ادامه سفر خود به مناطق سیل زده استان‌ خوزستان، در شهرستان اندیمشک از سدهای دز و کرخه بازدید کرد.

اندیمشک نوین: محسن رضایی در ادامه سفر خود به مناطق سیل زده استان‌ خوزستان، در شهرستان اندیمشک از سدهای دز و کرخه بازدید کرد.

 

به گزارش اندیمشک نوین، محسن رضایی در ادامه سفر خود به مناطق سیل زده استان‌ خوزستان، در شهرستان اندیمشک از سدهای دز و کرخه بازدید کرد.

در بازدید نخست، عصر روز سه شنبه ۱۳ فروردین، رئوفی‌نسب، مدیرعامل بهره‌برداری از سد دز، ضمن معرفی واحد‌های مختلف این سد، وضعیت آب‌های ورودی، حجم مخزن، برق تولیدی و خروجی سد، به تدابیر صورت گرفته در مقابل سیلاب‌های اخیر را تشریح کرد.

محسن رضایی در ارتباط مستقیم از فراز سد دز با صداوسیمای مرکز خوزستان، هدف سفر خود به استان خوزستان را بررسی وضعیت شهر‌ها و روستا‌های گرفتار در سیلاب‌های اخیر و هماهنگی بیشتر نیرو‌های امدادی عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که با حضور نیرو‌های سپاه و ارتش، هلال احمر و مشارکت مردم، آسیب‌ها به حداقل برسد و امدادرسانی تداوم پیدا کند.

دبیر مجمع مصلحت نظام در ادامه از تاسیسات سد دز و نیروگاه برق دز بازدید و برای مدیران و تکنیسن‌های فنی این سد و نیروگاه آرزوی موفقیت کرد.

ظهر روز چهارشنبه ۱۴فروردین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بازدید میدانی خود در خصوص سیلاب‌های اخیر خوزستان، از سد عظیم کرخه بازدید کرد.

محسن رضایی در این بازدید آخرین گزارش‌ها از میزان آب‌های ورودی و خروجی و مخزن سد کرخه از مدیرعامل سد و سردار عراقی نماینده نیرو‌های مسلح، دریافت کرد و از مدیریت سیلاب اخیر قدردانی کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این بازدید، در گفتگوی زنده‌ی تلویزیونی، ضمن تشریح وضعیت سد کرخه و دز، همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی و نیرو‌های مسلح را در این مقطع حساس برای کاهش آسیب‌های بارندگی‌های سیل آسای اخیر خواستار شد.

وی افزود: سد دز شرایط بهتری نسبت به کرخه دارد. سد کرخه از بهمن ماه سال گذشته تاکنون توانسته سه سیل بسیار بزرگ با حجم آورد آب ۵ تا ۶ هزار مترمکعب بر ثانیه را مهار کند. سد کرخه در ۴۸ ساعت گذشته شاهد ورود سیلابی بزرگ با حجم ۸ هزار مترمکعب بر ثانیه بود که به جرات می‌توان گفت: اگر سد کرخه نبود، هرکدام از این سیل ها، روستا‌های پایین دست سد تا دشت آزادگان و هویزه را از بین می‌برد و هیچ کس نمی‌توانست در این مناطق ساکن باشد.

رضایی افزود:در حال حاضر سد کرخه به دلیل حجم ورودی آب و پیش بینی بارندگی در هفته آینده، باید بخشی از حجم آب پشت سد به سرعت تخلیه شود.

محسن رضایی همچنین در بدو ورود به اهواز به بازدید میدانی از طغیان رود کارون و آبگرفتگی جاده ساحلی اهواز پرداخت.

لینک کوتاه : http://andimeshknovin.ir/?p=2985

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.