تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

کمبود ۱۰ هزار کلاس و ۱۶ هزار نیرو در خوزستان/ مدارس دو نوبته مطابق با شرایط اقلیمی استان است

  • کد خبر : 3610
  • 10 مرداد 1398 - 19:12
کمبود ۱۰ هزار کلاس و ۱۶ هزار نیرو در خوزستان/ مدارس دو نوبته مطابق با شرایط اقلیمی استان است

اندیمشک نوین: رفیعی گفت: یکی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش در خوزستان، کمبود نیرو و فضای آموزشی است که اکنون بیش از ۱۰ هزار کلاس درس در شهرهای استان، کمبود داریم.

اندیمشک نوین: رفیعی گفت: یکی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش در خوزستان، کمبود نیرو و فضای آموزشی است که اکنون بیش از ۱۰ هزار کلاس درس در شهرهای استان، کمبود داریم.

 

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از رهیاب ؛ مهدی رفیعی در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش در خوزستان گفت: خوزستان استان بزرگی است و مشکلات آن نیز بزرگ هستند که حوزه آموزش و پرورش هم از این قاعده مستثنی نبوده و دارای معضلات زیادی است.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش در خوزستان، کمبود نیرو و فضای آموزشی است که اکنون بیش از ۱۰ هزار کلاس درس در شهرهای استان، کمبود داریم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: در بحث نیروی انسانی نیز، ۱۶ هزار نفر کمبود داریم و هرساله به دو دلیل بازنشستگی و مهاجرت بالای فرهنگیان به دلیل مشکلات موجود در استان، این کمبود تشدید می شود.

وی افزود: برای جبران این کمبود نیرو، راهکاری مختلفی وجود دارد و اکنون در نظر داریم علاوه بر ظرفیت عادی استخدامی وزارتخانه، با تلاش های نمایندگان خوزستان در مجلس، تعداد ۲ هزار نفر سالانه به صورت ویژه برای مدت ۵ سال جذب کنیم تا بتواند بخشی از کمبود نیرو در خوزستان را جبران نماید.

رفیعی گفت: خبر خوبی که در چند روز اخیر با پیگیری های انجام شده محقق شد، افزایش سهمیه پذیرش دانشگاه فرهنگیان خوزستان از هزار نفر به ۲۴۰۰ نفر است که می تواند کمک شایانی به کمبود نیرو در استان نماید.

وی افزود: در همین راستا در نظر داریم، ۷ مرکز جدید دانشگاه فرهنگیان در اهواز و دیگر شهرهای استان راه اندازی کنیم که بتوانیم این ۲۴۰۰ نفر دانشجو را پذیرش نماییم.

سرپرست آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به مشکلات دانشگاه دخترانه فرهنگیان اهواز، تصریح کرد: متاسفانه درحال حاضر تنها دانشگاه دخترانه فرهنگیان ما در اهواز، شرایط خوبی ندارد و دانشجویان آن نیز از این موضوع گله مند هستند که برای حل مشکلات آن، طی هماهنگی هایی که اداره کل نوسازی داشتیم، مدرسه حجاب سابق در بلوار ساحلی اهواز را برای این موضوع در نظر گرفته ایم.

وی در ادامه به موضوع دونوبته شدن مدارس استان، اشاره کرد و گفت: در استان خوزستان مردم باتوجه به موقعیت اقلیمی، شرایط خاصی و متفاوتی نسبت به دیگر استانهای کشور دارند و برای مثال به دلیل گرما معمولا بیشتر فعالیت ها در ساعات پایانی روز است و خانواده ها تا دیر وقت بیدار هستند.

رفیعی بیان داشت: همین امر باعث شده که دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی، روزانه صبح زود بیدار شوند و این موضوع مسبب مشکلاتی برای یادگیری آنها شده است. بنابراین تصمیم گرفتیم باتوجه به این شرایط و کمبودهای موجود در استان، مدارس را به صورت دونوبته برپا کنیم تا حداقل یک هفته به دانش آموزان و خانواده های آنها استراحت داده باشیم.

وی افزود: این تصمیم باعث می شود از فضای آموزشی موجود با دوبرابر ظرفیت استفاده کنیم و خدمات بیشتر و بهتری به مردم ارائه شود.

رفیعی در خصوص برنامه های درآمدزایی آموزش و پرورش گفت: قانونی به تصویب رسیده است که آموزش و پرورش اجازه دارد، املاک مازاد خود را بفروشد و یا تغییر کاربری دهد.

سرپرست آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان کرد: طبق قانون آموزش عمومی در کشور باید رایگان باشد اما در شرایط کنونی، آموزش و پروش قادر نیست به تنهایی از پس هزینه های خود برآید. البته این به معنی مجوز برای جبران هزینه ها از جیب مردم نیست بلکه مدیران ما باید با هنر مدیریت خود شرایط اقتصادی را در این زمینه فراهم نمایند.

وی عنوان کرد: بنا داریم که مدارس ما راهبردی اقتصادی و سالم جدای از بحث تعلیم و تربیت داشته باشند تا بتوانند مشکلات مالی خودشان را حل کنند و در این زمینه اداره کل، تلاش های خوبی صورت خواهد داد.

لینک کوتاه : http://andimeshknovin.ir/?p=3610

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.