تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

اجرای مراسم تعزیه خادمین بین الحرمین در اندیمشک

  • کد خبر : 3743
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۶:۱۶
اجرای مراسم تعزیه خادمین بین الحرمین در اندیمشک

اندیمشک نوین: همزمان با ماه محرم مراسم تعزیه خوانی به همت گروه تعزیه خادمین بین الحرمین اندیمشک برگزار می شود.

اندیمشک نوین: همزمان با ماه محرم مراسم تعزیه خوانی به همت گروه تعزیه خادمین بین الحرمین اندیمشک برگزار می شود.

 

به گزارش اندیمشک نوین، بهمن شیرمردی اظهار کرد: امسال هفت اجرای بزرگ تعزیه خوانی توسط گروه خادمین بین الحرمین در سطح شهرستان انجام می شود.

کارگردان گروه تعزیه خوانی خادمین بین الحرمین اندیمشک افزود: این گروه امسال در دو بخش کلاسیک و خیابانی با ۴۵ بازیگر به اجرای تمام شهادت های واقعه کربلا می پردازند.

وی تصریح کرد: زمان اجرای تعزیه ساعت ۲۲ شب‌ های سوم، چهارم، پنجم، شام غربیان، یازدهم و دوازدهم محرم در کوی پلیس، کوی رسالت، کوی لور، خیابان مصطفی خمینی و تالار خورشید است.

شیرمردی با بیان اینکه خادمی اهل بیت (ع) و عزاداری برای اباعبدالله (ع) وظیفه شیعیان است و ما هم در این وادی انجام وظیفه می کنیم ادامه داد: علاوه بر این در ایام غدیر، ایام فاطمیه و ماه مبارک رمضان هم نمایش هایی را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه گروه تعزیه خادمین بین الحرمین اندیمشک فعالیت خود را در سال ۸۶ آغاز کرده اذعان داشت: من نیز فعالیت خود را از سال ۸۱ با تعزیه آغاز کردم و در سال ۹۴ عنوان سومین تعزیه خوان برتر کشور در حوزه کلاسیک و خیابانی و در سطح استان خوزستان هم رتبه اول کلاسیک و خیابانی را کسب کرده ام.

وی در پایان ضمن تشکر از همکاری و همیاری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولین انجمن هنرهای نمایشی شهرستان اندیمشک، به برخی مشکلات موجود اشاره کرد و گفت: با توجه به این که گروه ما یکی از پرکارترین گروه های مذهبی، هنری، فرهنگی و نمایشی استان است، اما متاسفانه از لحاظ تجهیزات کمبودهای بسیار زیادی داریم و نیازمند حمایت مسئولین شهرستان هستیم، تا بتوانیم در نشان دادن واقعه خونین کربلا و دیگر نمایش های مذهبی فرهنگی بسیار قوی تر عمل کنیم.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=3743
  • ارسال توسط :
  • 11 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای اجرای مراسم تعزیه خادمین بین الحرمین در اندیمشک بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.