3 , بهمن, 1398

همایش بزرگ هوای پاک با موضوع تغییر اقلیم و پیامدهای آن در اندیمشک برگزار می شود

اندیمشک نوین: عیدی گماری از برگزاری همایش بزرگ هوای پاک با موضوع تغییر اقلیم و پیامدهای آن در اندیمشک خبر داد و گفت: این همایش (جمعه ۴ بهمن) همراه با بخش های متنوعی از جمله اهدای نهال و سخنرانی در تالار خورشید این شهرستان برگزار می شود.

اندیمشک نوین: عیدی گماری از برگزاری همایش بزرگ هوای پاک با موضوع تغییر اقلیم و پیامدهای آن در اندیمشک خبر داد و گفت: این همایش (جمعه ۴ بهمن) همراه با بخش های متنوعی از جمله اهدای نهال و سخنرانی در تالار خورشید این شهرستان برگزار می شود.

 

به گزارش اندیمشک نوین، سعید عیدی گماری  با اشاره به اینکه معرفی ۲۹ دی به عنوان روز ملی هوای پاک اظهار کرد: این روز به منظور جلب توجه دولتمردان و مسئولان است که نسبت به موضوع هوای پاک، حساسیت و توجه ویژه تری داشته باشند.

 

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک افزود: ماه دی در ایران جزء ماه هایی است که در برابر مقداری که سنجش ها نشان داده اند، کمترین میزان آلودگی را دارد و به همبن جهت روز هوای پاک در این ماه قرار دارد.

 

وی هوای پاک را یکی از نیازهای بسیار ضروری برای ادامه بقای انسان دانست و اضافه کرد: انسان بدون هوا نمی تواند بیشتر از دقایقی کوتاه به حیات خود ادامه دهد و این در حالی است که بدون آب و غذا می توان تا بین یک تا ۲ هفته با توجه به بیولوژی بدن دوام داشته باشد.

 

عیدی گماری با بیان اینکه اولین نقش هوای پاک در زندگی ما در بحث رابطه با سلامت انسان است تصریح کرد: انسان تمام تلاش خود را می کند تا محیطی آرام و عاری از آلودگی داشته باشد.

 

وی ابراز کرد: اگر این محیط از حد استاندارد خود عبور کند اثراتی بر روی ریه خواهد گذاشت و بنابر اعلام سازمان خوار و بار جهانی یک پنجم عوامل نازایی مربوط به آلودگی هوا است و یک هشتم مرگ و میرها نیز به این آلودگی ارتباط دارد.

 

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک عنوان کرد: آلودگی صرفا از طریق استشمام وارد بدن نمی شود بلکه در برخی مواقع وجود یک سری عناصر موجب ورود آن می شود که امکان دارد این عناصر با گاز ترکیب شده و به بدن وارد شوند.

 

وی با تاکید بر حفظ وضعیت موجود در خصوص هوای پاک بیان کرد: نباید بقایای گندم و ذرت را به خاطر آسانی کار و برداشت محصول بیشتر آتش زد چرا که این امر باعث ورود خاکستر در شهر، افزایش دما و از بین رفتن موجودات میکرو اورگانیسم های در خاک خواهد شد و لازم است که جهاد کشاورزی در این ارتباط تدبیری برای جای ورزی و یک روش جایگزین بیاندیشد.

 

عیدی گماری توسعه فضای سبز را اقدامی مهم برای جلوگیری از هوای آلوده دانست و ابراز کرد: متاسفانه در بعضی نقاط دیده می شود که زباله های پزشکی بر خلاف دستورالعمل وارد محیط های نامناسبی می شوند و در برخی موارد هم دست به سوخت آنها می زنند.

 

وی از همایش بزرگ هوای پاک با موضوع تغییر اقلیم و پیامدهای آن در اندیمشک خبر داد و اذعان داشت: این همایش (جمعه ۴ بهمن) با سخنرانی زینب شهاوندی مدرس دانشگاه در تالار خورشید برگزار و در پایان ۳۰۰ اصله نهال به عموم مردم اهدا می شود.

 

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک خاطر نشان کرد: هدف از این برگزاری این همایش این است که اعلام کنیم اگر هوای ما آلوده باشد صرفا بحث انسان ها نیست بلکه در واقع هوا و اقلیم ما تغییر خواهد کرد.