تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
1

نماینده اندیمشک:آبفا نسبت به مشکل آب آشامیدنی شهر چمگلک بی‌توجه‌ است

  • کد خبر : 4442
  • ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۸:۴۶
نماینده اندیمشک:آبفا نسبت به مشکل آب آشامیدنی شهر چمگلک بی‌توجه‌ است

اندیمشک نوین: نماینده مردم اندیمشک با اشاره به مشکلات جدی پیش آمده برای شبکه آب آشامیدنی شهر چمگلک گفت:بی‌تدبیری و بی‌توجهی مسئولان آبفا و آبفار سبب بروز مشکل و تهدید جدی سلامت شهروندان چمگلک شده‌است.

اندیمشک نوین: نماینده مردم اندیمشک با اشاره به مشکلات جدی پیش آمده برای شبکه آب آشامیدنی شهر چمگلک گفت:بی‌تدبیری و بی‌توجهی مسئولان آبفا و آبفار سبب بروز مشکل و تهدید جدی سلامت شهروندان چمگلک شده‌است.

 

به گزارش اندیمشک نوین، فریدون حسنوند عصر پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات آب چمگلک در فرمانداری اندیمشک با حضور مدیران عامل آب و فاضلاب شهری و روستایی خوزستان افزود: عمل نکردن به وعده های متعدد مسوولان آبفا خوزستان در خصوص چالش ها و نیازهای آب چم گلک سبب به خطر افتادن سلامت شهروندان در شرایط حساس کنونی شده است.
وی افزود:چندین بار برای حل مشکل شبکه آب آشامیدنی شهر چمگلک جلسه برگزار شده است و قول حل مشکل را داده اند اما به هیچ کدام از وعده ها عمل نکرده اند.
حسنوند افزود: مردم این شهر در کنار رودخانه دز قرار دارند و منازل آنان چندین متر با آب فاصله دارد اما هنوز مشکل آب آشامیدنی شهروندان حل نشده است.
وی با اشاره به مشکل آب در سطح شهر اندیمشک و نیز بخش الوار و بخش مرکزی این شهرستان خاطر نشان کرد : مساله آب با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد با توجه به بیماری کرونا و نیاز بیشتر به مصرف آب همچنین در آستانه فصل گرما و تابستان و ماه مبارک رمضان، باید با یک حرکت جهادی مشکل شبکه آب شهر چمگلک هرچه سریعتر مرتفع گردد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی رسیدگی هرچه سریعتر و حل مشکل شبکه آب شهرستان اندیمشک را خواستار شد .
وی گفت: چم گلک از جمله شهرهای تازه تاسیس شهرستان اندیمشک است که نیازمند زیرساخت مناسب از جمله آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برای پاسخگویی به نیاز جمعیت حدود ۱۰ هزار نفری می باشد.با توجه به حساسیت وضعیت موجود و شیوع بیماری کرونا ، موضوع آب شرب این شهر دچار مشکلات جدی شده است و در صورت پاسخگو نبودن مسوولان استان باید منتظر تبعات گسترده این بی توجهی باشیم.
مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان نیز در این نشست گفت:از ابتدای تحویل گرفتن شبکه آب شهر چمگلک از آبفا روستایی،وضعیت شبکه آبرسانی مشکلات اساسی داشت. اما با خواست مسوولان شهرستان این شبکه از سوی آبفا تحویل گرفته شد و قرار دادی برای اجرای طرح مرتبط با شبکه آب شهر چمگلک منعقد شد وظرف چند ماه ۱۶ کیلومتر از شبکه آبرسانی این شهر اجرا شد .
صادق حقیقی پور از مردم شهر چمگلک و اندیمشک به خاطر مشکلات شبکه آبرسانی عذرخواهی کرد و قول داد برای اجرای مابقی طرح های شبکه گذاری آب در این شهرستان اعتبار لازم را تامین کند.

فرماندار اندیمشک نیز با اشاره به مشکلات شهر چم گلک و سایر شهرهای تابعه شهرستان ، خواستار اهتمام بیشتر آبفا خوزستان به مطالبات مردم در این زمینه شد.
پیمان جهانگیری افزود: برخورداری از آب شرب سالم و پایدار خواست مردم و ساکنان شهرهای تابعه است کمااینکه تلاش و پیگیری جدی مسئولین ارشد شهرستان برای این موضوع صورت گرفته و نیازمند همکاری بیشتر هستیم. شیوع بیماری کرونا و حساسیت وضعیت فعلی ، اهمیت برخورداری از آب سالم را بیشتر کرده است.
وی اظهار داشت : با توجه به اینکه بروز هرگونه مشکل برای سلامتی مردم در نتیجه مصرف آب آلوده لذا رسیدگی فوری و تدوین برنامه زمانبندی برای حل مشکل آب شهر چمگلک ضروری است.

به گزارش ایرنا با وجود اینکه انتظار مطالبی در فضای مجازی در خصوص مسمومیت تعدادی از اهالی شهر چم گلک به علت آلودگی ناشی از شبکه آب آشامیدنی در هفته اخیر حاشیه ساز شده است اما این موضوع تاکنون از سوی مسئولان شهرستان اندیمشک تایید نشده است.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=4442
  • ارسال توسط :
  • 17 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای نماینده اندیمشک:آبفا نسبت به مشکل آب آشامیدنی شهر چمگلک بی‌توجه‌ است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.