تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

استفاده از نیروهای بومی در اولویت طرح‌های اشتغالزایی قرار گیرد

  • کد خبر : 4468
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
استفاده از نیروهای بومی در اولویت طرح‌های اشتغالزایی قرار گیرد

اندیمشک نوین: جهانگیری بر لزوم بومی‌گزینی در پروژه‌های اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان اندیمشک در تمامی زمینه‌ها دارای افراد متخصص است باید بومی‌گزینی در اولویت طرح‌های اشتغالزایی قرار گیرد و از نیروهای متخصص این شهرستان استفاده شود.

 اندیمشک نوین: جهانگیری بر لزوم بومی‌گزینی در پروژه‌های اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان اندیمشک در تمامی زمینه‌ها دارای افراد متخصص است باید بومی‌گزینی در اولویت طرح‌های اشتغالزایی قرار گیرد و از نیروهای متخصص این شهرستان استفاده شود.

 

به گزارش اندیمشک نوین، پیمان جهانگیری در آئین تجلیل از کارگران نمونه شهرستان اندیمشک، با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به‌عنوان سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص کشور از جمله تحریم‌ها و وضعیت سال‌های اخیر، اکنون ویروس کرونا تاثیر سختی بر تولید و قشر کارگر گذاشته است.

فرماندار اندیمشک رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی و هوشمند را از فعالیت‌های موثر جهت کنترل و شکست ویروس کرونا برشمرد و افزود: مردم شهرستان اندیمشک توانسته‌اند با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ها، روند افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا را کنترل کنند.

وی اذعان داشت: با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های موجود و به همت مسئولان در طی سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوب و موثری در راستای اشتغالزایی و جذب سرمایه‌گذاران در شهرستان اندیمشک صورت گرفته است.

جهانگیری با بیان اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک باید نظارت داشته باشد تا تمام کارگران، تکنسین‌ها و متخصصان پروژه‌ها و شرکت‌های اشتغالزا از نیروهای بومی این شهرستان به‌کارگیری شوند ابراز کرد: این مسئله باید پیگیری و متخلفان نیز به دادگاه و نهادهای مربوطه معرفی شوند.

وی با تاکید بر لزوم بومی‌گزینی در پروژه‌های اشتغالزایی اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرستان اندیمشک در تمامی زمینه‌ها دارای افراد متخصص است، باید بومی‌گزینی در اولویت طرح‌های اشتغالزا قرار گیرد و از نیروهای متخصص این شهرستان استفاده شود.

فرماندار اندیمشک به اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغالزایی اشاره کرد و ادامه داد: نیروگاه سیکل ترکیبی در اندیمشک احداث می‌شود و تا ۲۵ روز آینده توربین و ژنراتور این نیروگاه به این شهرستان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در پی شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل تعطیل و دچار مشکلات معیشتی شدند اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در این راستا در نیمه شعبان با فرمان مدبرانه‌ای خواستار برگزاری رزمایش کمک مومنانه شدند که این رزمایش در شهرستان اندیمشک به‌خوبی برگزار شده است.

سید ناصر حسینی نیز با اشاره به اینکه ۴۰ درصد دادخواست‌ها در مراجع حل اختلاف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک به‌صورت سازشی بوده عنوان کرد: در راستای تکریم ارباب رجوع تعداد هیات‌های بدوی و تجدیدنظر به پنج هیات افرایش پیدا کرده تا میانگین زمان رسیدگی به دادخواست‌های کارگران به کمترین زمان انجام شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک با بیان اینکه رسیدگی در سال جدید کاملا الکترونیکی است و کارگران نیازی به مراجعه حضوری جهت تشکیل پرونده ندارند خاطر نشان کرد: ۱۰۷ طرح اشتغال روستایی و فراگیر از محل اعتبارات روستایی و فراگیر تسهیلات مصوب دریافت و یا در مرحله دریافت هستند که اشتغال فعلی این طرح‌ها ۲۵۹ فرصت شغلی است.

وی یادآور شد: برگزاری ۱۲ جلسه شورای اشتغال و پیگیری مصوبات این جلسات، اجرای بیش ۳۰۰ برنامه فرهنگی اجتماعی و آموزشی ویژه کارگران و اقدام به انجام سه‌هزار و ۳۲۰ بازرسی توسط بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک از جمله بازرسی موردی، ادواری، حوادث، کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار از دیگر اقدامات این اداره بوده‌اند.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=4468
  • ارسال توسط :
  • 10 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای استفاده از نیروهای بومی در اولویت طرح‌های اشتغالزایی قرار گیرد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.