تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

تکذیب آمار بالای فوتی های کرونا در خوزستان

  • کد خبر : 4576
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
تکذیب آمار بالای فوتی های کرونا در خوزستان

اندیمشک نوین: فرهاد ابول نژادیان گفت: ما تابع سیاست های ستاد ملی کرونا هستیم و وزارت بهداشت ما را از ارائه آمار منع کرده است و فقط به شخص وزیر بهداشت این آمار ارائه می شود.

اندیمشک نوین: فرهاد ابول نژادیان گفت: ما تابع سیاست های ستاد ملی کرونا هستیم و وزارت بهداشت ما را از ارائه آمار منع کرده است و فقط به شخص وزیر بهداشت این آمار ارائه می شود.

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از شبکه اطلاع رسانی رهیاب، فرهاد ابول نژادیان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه مورخ ۲۹ خرداد ماه درخصوص امار بیماران کرونایی در خوزستان اظهار کرد: هدف اولیه از ارائه آمار ایجاد ترس در مردم است اما با ارائه آمار نیز شاهد رعایت بیشتر مردم نبودیم.

وی افزود: ما تابع سیاست های ستاد ملی کرونا هستیم و وزارت بهداشت ما را از ارائه آمار منع کرده است و فقط به شخص وزیر بهداشت این آمار ارائه می شود.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت :آمار فوتی های قطعی ما در حدود ۵ نفر است اما روز گذشته آمار بالای هزار نفر ابتلا در فضای مجازی منتشر شد که کاملا کذب است.

وی ادامه داد: قرار نیست هر مدیری را برکنار کردیم یا به وی تذکر بدهیم علیه دانشگاه فرافکنی کند. همان مدیرانی که علیه ما موضع میگیرند، از دوستان خود بدون هیچ اساسی نمونه گیری می کردند و در این شرایط بیت المال را حیف و میل می کردند.
ابول نژادیان اضافه کرد:  اگر ما به خاطر حفظ آبروی فردی، تخلفات وی را افشا نمی کنیم، دلیل بر بی گناهی او نیست و دانشگاه بی دلیل کسی را برکنار نکرده است.
وی بیان کرد: مدافعان سلامت بی عیب و نقص نیستند و منکر کمبودها نیستیم اما ورودی نمونه گیری مراکز ما بسیار زیاد است و نمی توانیم از مردم نمونه گیری نکنیم.
ابول نژادیان دلیل تاخیر در پاسخ تست ها را، کنترل نشدن ورودی نمونه گیری با توجه به ظرفیت مراکز دانست و تصریح کرد:  تست ها ممکن است به دلایل مختلف تکنیک نمونه گیری، انتقال از شهرستان ها و.. قابل ارزیابی نباشند و پرتی در تعداد بالای تست ها امری اجتناب‌ناپذیر است.
وی ادامه داد : اکنون که تاکید بر کنترل ورودی ها در مراکز داشتیم، پاسخ دهی سریعتر و منظم تر شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهوازخاطر نشان کرد: دولت درخصوص ایجاد محدودیت ها تصمیم گیرنده است و ما تنها پیشنهاد دهنده هستیم؛ در شرایط فعلی دولت به معیشت مردم نیز اهمیت می دهد.
وی عنوان کرد: در هیچ جای کشور بازارچه هایی مانند کیان و بازار عبدالحمید نداریم و برای تعطیلی این اماکن جنبه های امنیتی در نظر گرفته می شود. مردم برای امرار معاش خود مجبور هستند بیرون باشند.
 ابول نژادیان ادامه داد :ظرفیت ها در آبادان و دزفول مانند اهواز درحال تکمیل است و ۹ شهر قرمز در استان داریم که برای این منظور نیروهای شهرهای سفید را به شهرهای قرمز منتقل کردیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهوازگفت : از افرادی که بهبود یافتند، تقاضا داریم بزای نجات جان دیگران، پلاسمای خون خود را در مراکز اهدای خون اهدا کنند زیرا بیش از ۵۰ درصد  در بهبودی مبتلایان تاثیر دارد.
وی اضافه کرد: از دستگاه هایی مانند آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و شهرداری تقاضا داریم مکان هایی را برای نمونه گیری بیشتر در اختیار ما قرار دهند.
لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=4576
  • ارسال توسط :
  • 4 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تکذیب آمار بالای فوتی های کرونا در خوزستان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.