تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

کارگران شهرداری اندیمشک یکسال معوقات مزدی طلبکارند

  • کد خبر : 4611
  • 09 تیر 1399 - 15:05
کارگران شهرداری اندیمشک یکسال معوقات مزدی طلبکارند

اندیمشک نوین: کارگران مجموعه شهرداری اندیمشک در استان خوزستان حدود یکسال مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند. عضو شورای شهر اندیمشک می‌گوید: مطالبات معوقه کارگران مربوط به سنوات گذشته است.

اندیمشک نوین: کارگران مجموعه شهرداری اندیمشک در استان خوزستان حدود یکسال مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند. عضو شورای شهر اندیمشک می‌گوید: مطالبات معوقه کارگران مربوط به سنوات گذشته است.

 

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از ایلنا، علی گل اندام (عضو شورای شهر اندیمشک) در تشریح مطالبات کارگران گفت: کمبود منابع مالی در شهرداری باعث تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران شده است.

او در ارتباط با مطالبات کارگران گفت: همزمان با آغاز فعالیت شورای شهر اندیمشک ۴ ماه از مطالبات معوقه کارگران شهرداری اندیمشک که به ۱۴ تا ۱۵ ماه می‌رسید، پرداخت شد.

عضو شورای شهر اندیمشک با بیان اینکه مطالبات کارگران شهرداری اندیمشک مربوط به سنوات گذشته می‌شود، افزود: معوقات مزدی کارگران طی ده سال گذشته به مرور ایجاد شده به طوری‌که در حال حاضر کارگران حدود یک سال معوقات طلبکارند.

او اظهار داشت: شهرداری اندیمشک در هر نوبت پرداخت علاوه بر معوقات مزدی جاری، دو ماه از مطالبات معوقه کارگران را نیز پرداخت کرده است.

او تاکید کرد: کاهش درآمد شهرداری اندیمشک از گذشته باعث بروز مشکلاتی شده است به همین دلیل هم‌اکنون کارگران ماه‌هاست که معوقات مزدی طلب دارند.

عضو شورای شهر اندیمشک در ادامه با بیان اینکه مهمترین بخش مشکلات شهرداری مربوط به شکایت طلبکاران مالی شهرداری می‌شود که پیگیر مطالباتشان هستند، در ادامه افزود: در برخی ماه‌های سال، طلبکاران مالی شهرداری حساب‌های مالی شهرداری را مسدود می‌کنند که اخیرا نیز این اتفاق افتاده و در نتیجه آن، امکان پرداخت حقوق کارگران وجود نداشت.

او با بیان اینکه کارگران شهرداری اندیمشک حق دارند نگران مطالبات معوقه مزدی خود باشند، افزود: امروز ارزش مالی طلب کارگران به نسبت ده سال پیش کاهش پیدا کرده و اگر این مطالبات در موعد خودش پرداخت می‌شد حداقل بخشی از مشکلات آنها را رفع می‌کرد.

به گفته وی؛ در حال حاضر درست است که کارگران شهرداری مطالبات معوقه طلبکارند اما آنطور نیست که آنها به دلیل پرداخت نشدن حقوق در تامین مایحتاج روزانه خود در مضیقه باشند چراکه هر ماه این کارگران حقوق می‌گیرند و مشکلی مالی ندارند.

گل اندام در ارتباط با مسدود شدن حساب‌های شهرداری اندیمشک از طرف پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری گفت: طبق قانون برای پرداخت حقوق کارگران باید پول به حساب پیمانکار واریز شود. اینکه ما بخواهیم مستقیما پول را به حساب کارگر واریز کنیم، ممکن نیست.

وی در ارتباط با مطالبات بیمه کارگران شهرداری اندیمشک نیز گفت: در حال حاضر دو ماه حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی واریز نشده است.

لینک کوتاه : http://andimeshknovin.ir/?p=4611

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.