تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

خط قرمز نمایندگان مجلس یازدهم انتقال آب است/مردم خوزستان تحمل بیکاری و استخدام غیر بومی را ندارند

  • کد خبر : 4630
  • 20 تیر 1399 - 16:06
خط قرمز نمایندگان مجلس یازدهم انتقال آب است/مردم خوزستان تحمل بیکاری و استخدام غیر بومی را ندارند

اندیمشک نوین: سیدکریم حسینی گفت: امروز اگر مقام معظم رهبری در پیام افتتاحیه این مجلس فرمودند در باب عدالت درکشور نمره مطلوبی نداشتیم، عرض می‌کنم این نمره به مراتب دراستان خوزستان بدتر است.

اندیمشک نوین: سیدکریم حسینی گفت: امروز اگر مقام معظم رهبری در پیام افتتاحیه این مجلس فرمودند در باب عدالت درکشور نمره مطلوبی نداشتیم، عرض می‌کنم این نمره به مراتب دراستان خوزستان بدتر است.

 

به گزارش اندیمشک نوین، سیدکریم حسینی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور اظهار کرد: در ابتدا از مردم عزیز و شریف شهرستان‌های اهواز، باوی، حمیدیه و کارون تشکر و قدردانی میکنم و امیدوارم که رای اعتماد آنها را با خدمت صادقانه پاسخ دهم.

وی خطاب به رئیس و نمایندگان مجلس، گفت: نطق‌ها و بیانات ۲۰سال گذشته نمایندگان استان خوزستان را استخراج و مطالعه کرده‌ام، متاسفانه بیش از ۸۰ درصد مطالبی است که امروز هم باید آنها را مطالبه کنم، خوزستان با دارا بودن ۵ حوزه پر آب هنوز هم از کم آبی و کیفی نبودن آب شرب رنج می‌برد.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شورای عالی آب و مسؤولین وزارت نیرو آنقدر سرگرم پروژه‌های انتقال آب از خوزستان مظلوم هستندکه فرصتی برای آبرسانی به بیش از ۷۰۰ روستای استان و اصلاح شبکه فاضلاب را ندارند.

حسینی افزود: امروز خط قرمز نمایندگان مجلس یازدهم انتقال آب بدون در نظر گرفتن حقابه خوزستان برای آب شرب، آب کشاورزی، حقابه رودخانه ها، تالاب ها و خلیج فارس است.

وی عنوان کرد: بعد از گذشت ۲۴ سال طرح حکیمانه مقام معظم رهبری برای احیای اراضی کشاورزی استان به دلیل تعلل مسئولین امر به سرانجام نرسیده است، مردم خوزستان از نفت و گاز، پتروشیمی و فولاد، بنادر و منطقه آزاد به چه مقدار از آلایندگی ها مالیاتی ها عوارض و مسؤولین های اجتماعی بهره می‌برند.

حسینی بیان کرد: مردم خوزستان از این گونه صنایع سهم خواهی و ترحم نمی‌خواهند بلکه جبران ضررها و زیان ها را مطالبه می‌کنند.

وی  خطاب به وزیر نفت گفت: به وزیر نفت هشدار میدهیم به تعهدات خود در برابر مردم خوزستان عمل کند و به واگذاری های غیر منطقی، عدم حمایت از ورزش استان، بی توجهی به جایگاه دانشگاه نفت و فارغ تحصیلان آن خاتمه دهد.

حسینی در ادامه نطق خود گفت: در سال‌های اخیر، شاهد اجحاف به حقوق کارگران و کارکنان در بخش‌های مختلف و آسیب به امنیت شغلی آنها و احیانا اخراج آنها بوده‌ایم که متاسفانه در برخی مواقع به دلیل فساد اداری و مالی در رده‌های مختلف است نیاز به اصلاح جدی و سریع امور اداری و استخدامی است، قطعا در برابر برخورد با فساد به ویژه در استان و تثبیت شغلی کارکنان زحمتکش نمایندگان مجلس یازدهم در کنار قوه قضاییه خواهند بود.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت ۱۴ سال هنوز هم بسیاری از پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های مختلف از جمله قطار شهری کلانشهر اهواز به پایان نرسیده است، گفت: بعد از گذشت چندین سال از تاسیس شهرستان‌های باوی، حمیدیه و کارون  اغلب ادارات در آن‌ها مستقر نشده‌اند، مشکلات راه‌های روستایی در اغلب روستاهای آسیب دیده از سیل و پرداخت مطالبات کشاورزان به طور کامل حل نشده است.

حسینی با تاکید بر اینکه شایسته سالاری در انتصابات و سپردن مسؤولیت به دست مدیران کارآمد، انقلابی و بومی نه تنها صورت نمی‌گیرد، عنوان کرد: در سال‌های اخیر شاهد شایسته ستیزی و  نخبه کشی بوده‌ایم، هر کسی در هر مقامی باید به این رویه‌ها خاتمه دهد و استان از مدیران بومی و انقلابی بهره‌مند شود، امروز اگر مقام معظم رهبری در پیام افتتاحیه این مجلس فرمودند در باب عدالت درکشور نمره مطلوبی نداشتیم، عرض می‌کنم این نمره به مراتب دراستان خوزستان بدتر است.

وی بیان کرد:  مردم خوزستان تاب تحمل بیکاری و استخدام غیر بومی را ندارند، از مقام معظم رهبری استدعای عاجزانه داریم که در این مورد به مسؤولین امر به ویژه نهادهای انقلابی دستور فرمایند در ایجاد فرصت های اشتغال جوانان، ورود جهادگونه کنند.

حسینی افزود: با قرائت این بیت که ” اگر داغ دل بود ما دیده‌ایم اگر خون دل بود ما خورده‌ایم، گواهی بخواهد اینک گواه همین زخم‌هایی که نشمرده‌ایم”  گفت: ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی کادر بهداشتی، درمانی و  پشتیبانی در مبارزه با بیماری کرونا و قدردانی از وزارت بهداشت و درمان خواستار توجه بیش از پیش به استان خوزستان هستیم.

وی عنوان کرد: همراه با سایر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مسؤولیت پاسخ به دلایل گرانی اخیر با شخص رئیس جمهور و وزرای مربوطه ایشان میدانیم و باید هر چه سریعتر اقدام کنند تا بیش از این شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار و سختی معیشت برای اقشار کم درآمد نباشیم.

حسینی بیان کرد: مجلس یازدهم به فضل الهی و هدایت های مقام معظم رهبری مایه امید مردم عزیز و یاس دشمنان و خائنان به ملت خواهد بود.

لینک کوتاه : http://andimeshknovin.ir/?p=4630

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0