19 , خرداد, 1397
رئیس کمیسیون انرژی:

دشمن به دنبال تنگ کردن حقله محاصره کشور است

اندیمشک نوین: رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:دشمن با روش های مختلف به دنبال تنگ کردن حلقه محاصره جمهوری اسلامی است.

اندیمشک نوین: رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:دشمن با روش های مختلف به دنبال تنگ کردن حلقه محاصره جمهوری اسلامی است.

 

 

به گزارش اندیمشک نوین، فریدون حسنوند جمعه شب در همایش توسعه بخش مرکزی در تالار گلهای اندیمشک با گرامیداشت روز قدس افزود:روز قدس یک موضوع اعتقادی است و دفاع ما از مردم مظلوم فلسطین دفاع از مرزهای اعتقادی و دفاع از قبله اول مسلمانان است که به تصرف یک رژیم جعلی و فاسد درآمده است.
وی بیان کرد:امروز اگر در همه کشورها در روز قدس صدای اعتراض مسلمانان بلند می شود بزرگترین پیروزی برای انقلاب اسلامی به شمار می رود.
وی افزود:حضور ما در کشورهای مختلف و دفاع از مسلمانان فلسفه مهم اعتقادی دارد که مسائلی همچون داعش و عربستان و اسرائیل و امثالهم بخشی از مبارزه اعتقادی ملت و انقلاب اسلامی ما هستند.
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی طی سالهای متمادی برای براندازی نظام اسلامی برنامه ریزی و تلاش کرده اند و تحریم نقشه دشمنان برای ایجاد فشار بر مردم و درنهایت ایجاد اعتراض عمومی است.
حسنوند افزود:نتانیاهو و ترامپ به شدت نگران هستند اما بدانند که اسرائیل به دست مسلمانان فتح خواهد شد و رویاهای آنها نقش برآب می شود.
وی اقتصاد مقاومتی را گامی برای ناکامی دشمن دانست و افزود:اقتصاد مقاومتی در برابر تحریم های دشمنان شکل گرفت و امروز اگر بخواهیم در برابر تهدیدها و تحریم های دشمنان موفق باشیم باید به این موضوع جدی ترعمل کنیم.
وی گفت:الگوی توسعه در هر کشور و منطقه ای شرایطی دارد که مهمترین راه توسعه ، فکر و فرهنگ هر منطقه است .
وی افزود:در سایه فکر و فرهنگ ، وحدت و مشارکت ، سخت کوشی و برنامه ریزی توسعه واقعی شکل می گیرد و پول و سایر ظرفیت ها اولویت های بعدی توسعه محسوب می شوند.
حسنوند با اشاره به ظرفیت های مختلف در اندیمشک بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاران در راستای ایجاد اشتغال پایدار تاکید کرد.
وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان اندیمشک از جمله راه آهن ، جاده ، آب ، سه سد ،و خاک مناسب افزود:شهرستان اندیمشک از وضعیت بسیار مطلوبی برای ایجاد اشغال برخوردار است لذا تعاونی اشتغال در خانواده ها و طوایف و بخش های مختلف باید تشکیل شود.
به گزارش ایرنا مدیرکل امور روستایی استانداری هم گفت:مهاجرت روستاییان به شهرها یکی از مهمترین تهدیدها و معضل های بخش تولید به شمار می رود.
عبدالله حسینی افزود:جمعیت روستایی از ۴۰ درصد به ۲۴ درصد کاهش یافته که این موضوع یک زنگ خطر جدی به شمار می رود.
وی بیان کرد:ایجاد اشتغال پایدار و تحول در بخش اقتصادی روستاها همواره دغدغه مسئولین کشوری بوده است کما اینکه در سال ۹۶ با توجه به تصویب مجلس در بحث اشتغال روستایی از محل صندوق توسعه ملی و تایید رهبر معظم انقلاب یک حرکت خوب و بی نظری انجام شد.
وی افزود:در این حرکت مثبت ، یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال روستایی تصویب و دولت از دی ماه در خصوص ثبت نام و اجرای گام های آن توسط کمیته های شهرستانی و کارگروه اشتغال استان فعال شد.
حسینی گفت:باید از ظرفیت معتمدین ، شوراها ، دهیاران و مسئولین بخش ها برای رونق روستاها استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد:علاوه بر حفظ اشتغال های موجود در روستاها ، باید زمینه ایجاد اشتغال پایدار با برنامه ریزی بهتر مهیا شود.
در این همایش راهکارهای توسعه روستاهای بخش مرکزی با حضور دهیاران ، شوراهای اسلامی و مسئولین بررسی شد.
بخش مرکزی اندیمشک دارای ۹ روستا می باشد.

 

 

منیع:ایرنا