تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
1

دولت باید دستور خلع ید اسد بیگی را بدهد/ خوزستان به مدیران غیر بومی نیازی ندارد

  • کد خبر : 4677
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰:۵۳
دولت باید دستور خلع ید اسد بیگی را بدهد/ خوزستان به مدیران غیر بومی نیازی ندارد

اندیمشک نوین:حجت الاسلام والمسلمین محمد نبی موسوی فردگفت: خصوصی سازی با اختصاصی سازی بسیار متفاوت است،خصوصی سازی بدین معنی نیست که نظارت رها شود.

اندیمشک نوین:حجت الاسلام والمسلمین محمد نبی موسوی فردگفت: خصوصی سازی با اختصاصی سازی بسیار متفاوت است،خصوصی سازی بدین معنی نیست که نظارت رها شود.

 

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از شبکه اطلاع رسانی رهیاب،حجت الاسلام محمد نبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در پنجاه و ششمین روز تجمع اعتراضی کارگران هفت تپه حاضر شد و اظهار کرد: هفت تپه سال‌ها به عنوان قطب تولید نیشکر باعث افتخار استان خوزستان بود لذا این وضعیت اسفناک برای مردم خوزستان قابل تحمل نیست.

وی افزود: شرکت کشت و صعنت نیشکر را به خانواده ای واگذار کردند که عقبه شان مشخص بود و با سوء استفاده از اعتبار این شرکت،برای خودشان ارز آوری نمودند و منبع درآمدشان شده بود از این رو اسدبیگی و خانواده اش علاوه برخلع ید، باید محاکمه شوند، این مسئله درخواست مردم خوزستان است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد با بیان اینکه مسئولینی که حقوق ماهیانه شان بالای ۲۰ میلیون تومان است ، صداقتشان را به این مردم ثابت نمایند و حقوق این کارگران را بدهند، گفت:خصوصی سازی با اختصاصی سازی بسیار متفاوت است،خصوصی سازی بدین معنی نیست که نظارت رها شود و اینگونه مردم برای حق شان دوماه در این هوای گرم درخیابان های شوش آواره باشند.

وی ادامه داد: اسد بیکی به این دلیل که موجب شده کارگران برای حقوقشان کف خیابان اعتراض کنند باید محاکمه شود، پرسنل نیشکر هفت تپه بدانید آیت الله رئیسی به جد پیگیر مشکلات امثال شماست،اما این تاخیری که وجود داشت برای رسیدگی به معوقات شما بود.

نماینده ولی فقیه خطاب به نمایندگان مجلس و دولتیان اظهار داشت : در استان خوزستان ماه ها مشکل آب وجود دارد، مردمانش سالانه با معضلات فاضلاب دست پنجه نرم می کنند و ماه هاست ،سایت های تولیدی خوزستان یکی پس از دیگری به خاطر مدیران ناتوانمند به سمت و سوی تعطیلی می روند.

وی اضافه کرد : تاچه زمانی مردم خوزستانی که منابع عظیم نفتی و آبی دارد با مشکلات ابتدایی دست و پنجه نرم کند،سزاوار نیست جوانان خوزستانی درکنارچاه های عظیم نفتی بیکار باشد؛خواست مردم خوزستان انتصاب مدیران شایسته و انقلابی است.

حجت الاسلام موسوی فرد ادامه داد: بنا نیست اسدبیگی برود و اسدبیگی دیگری مدیریت را از آن خود نماید،جوانان شایسته خوزستانی توانمند در استان بسیار است و نیاز نداریم از خارج از مرزهای خوزستان برای ما مسئول بیاورند،بایدپروژه مدیران پروازی برای همیشه پایان یابد.

وی با اشاره به دستگیری برخی کارگران هفت تپه تصریح کرد: موافق دستگیری کارگران نبودم و انتظار داشتم حرمت نماینده ولی فقیه را حفظ می کردندبه اعتقاد بنده آن مسئولی که اسد بیگی را مدیر نیشکر هفت تپه کرد باید محاکمه شود،زمانیکه برادر یک عمامه به سر مثل بنده،میلیاردها به جیب می زند و و اجازه برخورد به قوه قضائیه را نمی دهد تا ضربه وارد کند،باید محاکمه شود.

نماینده ولی فقیه خاطر نشان کرد: ضمن اینکه دولت باید خلع ید اسدبیگی را بدهد،مهلت می دهیم تا شرکت هفت تپه دولتی شود و یا به بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی و یا سپاه به این مسئله ورود نمایند.

وی خطاب به کارگران هفت تپه گفت: اگر تا به امروز نیامدم به دلیل این است که به حضور موثر اعتقاددارم اگر می آمدم و کاری انجام نمی شد، حاصلش جزء بی اعتمادی شما چیز دیگری نبود.

امام جمعه اهواز ادامه داد : با این سخنانم نیامدم که بر اعتراضاتتان موج سواری کنم اما بدانید زمانیکه به فردی رای می دهیم همه ی فعالیت ها به آن شخص که رئیس جمهور باشند برمی گردد، رهبر نمی تواند دخالتی نسبت به انتخاب مردم داشته باشند،زیرا همه اعتبارات کشوری دست رئیس جمهور است.

وی اضافه کرد: عرض بنده در خطبه های نماز جمعه این بوده نباید در کشوری که در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت دارد زندگی تجملی داشته باشد نباید حقو قهای آنچنانی دریافت نمایند زیرا حقوق های نحومی و دستمزدهای بالا آفت انقلاب است و سزاوار نیست در حالی که غیزانیه و نیشکر هفته تپه داریم مسئولی در کشور حقوق نجومی بگیرد.

نماینده ولی فقیه افزود: بارهادر خطبه هایم عرض کردم آیا مسئولین تا به حال شده چندین ماه حقوق نگرفته باشند، آیا سزاوار است که کارگران ما اینگونه شرمنده خانواده هایشان باشند آیا انقلاب کردیم که امثال کارگراگران هفت تپه دوماه زیر گرمای ۶۰ درجه خوزستان آواره خیابان ها باشند.

وی اذعان کرد: تا آخر کنار کارگران هستیم و بخش عمده این مشکلات به سمت مدیریت ناکارآمد است. یک مهلت سه ماهه از کارگران می خواهم تا به کارها رسیدگی کنم و هرچه سریعتر حقوق تان را وصول نمایم .

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=4677
  • ارسال توسط :
  • 7 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای دولت باید دستور خلع ید اسد بیگی را بدهد/ خوزستان به مدیران غیر بومی نیازی ندارد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.