22 , خرداد, 1397
رئیس پلیس راه خوزستان:

آغاز طرح ترافیک تابستانی در خوزستان از ۲۴ خردادماه

اندیمشک نوین: رئیس پلیس راه خوزستان از اجرای طرح ترافیک تابستانه در استان از یک روز قبل از عید فطر (۲۴ خردادماه) خبر داد.

اندیمشک نوین: رئیس پلیس راه خوزستان از اجرای طرح ترافیک تابستانه در استان از یک روز قبل از عید فطر (۲۴ خردادماه) خبر داد.

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از ایسنا، سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار کرد: نحوه اجرای طرح ترافیک تابستانه در خوزستان سالیانه متفاوت است. محورهای دیگر استان‌ها ورودی و خروجی زیادی در تابستان دارند اما بیشترین تردد در خوزستان بیشتر در محورهای خروجی و اول تابستان انجام می‌شود.
وی با اشاره به تقارن تعطیل شدن مدارس با عید فطر و آغاز تابستان، افزود: همزمان با عید فطر و یک روز بعد از آن ترافیک در محورهای خروجی خوزستان سنگین است اما پس از آن تردد به صورت عادی خواهد بود یا مورد خاصی به طوری که سایر استان‌ها با آن مواجه هستند وجود ندارد.
رئیس پلیس راه خوزستان تصریح کرد: طرح ترافیک تابستانه خوزستان یک روز قبل از عید فطر (۲۴ خردادماه) آغاز می‌شود زیرا اوج ترافیک در همین روزها است.
دولتشاهی گفت: برنامه‌ریزی برای طرح ترافیک تابستانه انجام شده و تیم‌های گشت در محورهای خروجی از جمله محورهای اهواز – اندیمشک و باغملک – ایذه – دهدز که به دلیل کم عرض بودن جاده ترافیک سنگینی دارند مستقر خواهند شد. در حال حاضر به دلیل اینکه مدتی کامیون‌ها اعتصاب کرده بودند و تردد نداشتند اکنون تردد زیادی دارند و تردد در برخی محورها پرحجم شده است.
وی در خصوص ایمنی و کنترل اتوبوس‌های مسافربری خاطرنشان کرد: همه اتوبوس‌ها به سامانه سپهتن مجهز هستند. این سامانه بهذصورت آنلاین رفتار راننده را کنترل می‌کند. همچنین در مبداء و مقصد رانندگان اتوبوس موظف به ثبت ساعت هستند. تعدادی از کارشناسان پلیس راه نیز به صورت نامحسوس در اتوبوس‌ها مستقر می‌شوند.
رئیس پلیس راه خوزستان بیان کرد: از ظرفیت ادارات نیز استفاده کرده‌ایم و تعدادی خودرو از سایر ادارات در گشت نامحسوس استفاده می‌شود.
رئیس پلیس راه خوزستان در خصوص دوربین‌های کنترل سرعت در محورهای اصلی خوزستان گفت: همکاران در راهداری قول داده‌اند که تعدادی دوربین کنترل سرعت فعال شوند.
وی افزود: در حال حاضر تنها ۱۲ دوربین فعال در محورهای اصلی خوزستان وجود دارد که این تعداد بسیار ناچیز است.
دولتشاهی بیان کرد: همکاران ما در راهداری قول داده‌اند که ۲۰ دوربین دیگر در مدار قرار بگیرد. در حال حاضر این دوربین‌ها مرحله تست را می‌گذراند و امیدواریم زودتر فعال شوند.