تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
2

آئین محوری اربعین حسینی در اندیمشک برگزار می‌شود

  • کد خبر : 4891
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
آئین محوری اربعین حسینی در اندیمشک برگزار می‌شود

اندیمشک نوین: رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک گفت: با حضور ارادتمندان به ساحت شهدای کربلا، آئین محوری اربعین حسینی در شهرستان اندیمشک برگزار می‌شود.

به گزارش اندیمشک نوین، حجت‌الاسلام سعید علیپور اظهار کرد: با هدف پاسداشت اربعین رهبر آزادگان جهان حضرت اباعبدالله حسین ( ع) و با حضور اقشار مختلف جامعه، آئین محوری اربعین حسینی در شهرستان اندیمشک برگزار می‌شود.
وی افزود: آئین محوری اربعین حسینی ( ع) از شامگاه سه‌شنبه تا شامگاه جمعه از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در جوار شهدای گمنام شهر اندیمشک با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک گفت: با استفاده از ظرفیت شبکه تبلیغ، کانون‌های فرهنگی، مداحان اهل البیت ( ع) ، هیئت‌های مذهبی، مراکز و مؤسسات قرآنی نسبت برگزاری گسترده روضه محله حسینی در روز اربعین با محوریت زیارت اربعین برنامه‌ریزی لازم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.
وی با اشاره به پخش زیارت اربعین از بلندگوهای مساجد و بقاع متبرکه در روز اربعین، عنوان کرد: سه شب مراسم با موضوع اربعین و نیز اطلاع‌رسانی و اقدام در رابطه با طرح پویش هر خانه یک موکب در شهرستان اندیمشک برای پاسداشت مقام شهدای کربلا برنامه‌ریزی و برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام علیپور با بیان اینکه تا پایان ماه صفر طرح اعزام مبلغان تخصصی و عمومی در مناطق مختلف شهرستان انجام می‌شود، تصریح کرد: در روز اربعین نیز همزمان با سراسر کشور، ساعت ۱۰ صبح قرائت زیارت اربعین و عزاداری در همان مقبره شهدای گمنام اندیمشک قرائت می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک در پایان بر لزوم رعایت پروتکل‌های جامعه در اجرای پروتکل‌های بهداشتی در آئین محرم و صفر تأکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی لازم برای تجمع محوری در شهرستان با رعایت فاصله‌های اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.
همه ساله مراسم ویژه شب‌های اربعین و پذیرایی از زوار حسینی ( ع) در جوار شهدای گمنام اندیمشک انجام می‌شد که به دلیل شیوع ویروس همه‌گیر کرونا اربعین امسال شهرستان اندیمشک و استان خوزستان از میزبانی زوار حسینی محروم است.
شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان به عنوان دروازه طلایی کربلای ایران شناخته و اولین شهرستان میزبان زوار حسینی در استان خوزستان است.
لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=4891
  • ارسال توسط :
  • 10 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای آئین محوری اربعین حسینی در اندیمشک برگزار می‌شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.