تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

لزوم تلاش برای سربلندی جوانان در مقابل جنگ نابرابر فرهنگی

  • کد خبر : 5745
  • 27 اسفند 1399 - 1:06
لزوم تلاش برای سربلندی جوانان در مقابل جنگ نابرابر فرهنگی

اندیمشک نوین: حجت‌الاسلام موسوی گفت: با توجه به اینکه امروز جوانان به شکل سختی جامعه هدف و آسیب‌پذیر هستند، لازم است آنها را به سلاح ایمان، تقوا، علم و تربیت مسلح کنیم تا بتوانند در مقابل این جنگ نابرابر فرهنگی قد علم کنند و سربلند شوند.

به گزارش اندیمشک نوین، «حجت‌الاسلام سید کمال موسوی» در جشنواره تجلیل از فعالان و الگوهای مسجد محوری شهرستان اندیمشک، با بیان اینکه ماه شعبان، ماه بزرگی است اظهار کرد: اولیای الهی و خوبان در ماه شعبان و ماه رجب، خود را برای عروج و تعالی در ماه رمضان آماده می‌کردند.

امام جمعه اندیمشک به بیان فضیلت‌ها و ویژگی‌های ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود: ماه رمضان، ماه اوج گرفتن انسان‌ها است که روزه نیز یکی از خصوصیات این ماه به حساب می‌آید.

وی اذعان کرد: ما جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس را با تکنولوژی، صنعت و قدرت دفاعی پیش نبردیم بلکه با دعا، اشک، ثنای الهی و سلاح ایمان، آن را پیش بردیم.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: تعلیم و تربیت کار ساده‌ای نیست و هر کسی نمی‌تواند به خوبی تعلیم دهد و باید بدانیم که تربیت انسان‌ها، کار سخت و بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه سلاح ایمان در هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان را در برابر دشمنان مقاوم و مستحکم نگه داشت عنوان کرد: با توجه به اینکه امروز جوانان به شکل سختی جامعه هدف و آسیب‌پذیر هستند، لازم است آنها را به سلاح ایمان، تقوا، علم و تربیت مسلح کنیم تا بتوانند در مقابل این جنگ نابرابر فرهنگی قد علم کنند و سربلند شوند.

«حجت‌الاسلام قاسم بهرامیان» نیز با تبریک ولادت با سعادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) بیان کرد: ماه شعبان، ماهی پر از خیر و برکت و همراه با فضیلت است و باید قدر فرصت‌هایی که خداوند متعال در این ماه به ما می‌دهد را بدانیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک با اشاره به اینکه ماه شعبان فرصتی برای توسل، انتظار و برآورده شدن حاجات است ادامه داد: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان را در پیش داریم، لازم است خودمان را در ماه شعبان به فضائل اخلاقی آراسته کنیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیری که با خبرگان رهبری داشتند فرمودند که مفاهیم معرفتی و مفاهیم اسلامی باید جنبه و ترجمه عملیاتی پیدا کنند یاد آور شد: در این راستا معارف قرآنی و معارف اهل بیت (ع) باید جنبه عملیاتی پیدا کنند.

لینک کوتاه : http://andimeshknovin.ir/?p=5745

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.