تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

هدفم مدال طلای المپیک است/ امیدوارم مسئولان به قول‌هایشان عمل کنند

  • کد خبر : 5788
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
هدفم مدال طلای المپیک است/ امیدوارم مسئولان به قول‌هایشان عمل کنند

اندیمشک نوین: محسن مدهنی، کشتی گیر ملی پوش که در ده ۷۰ در اندیمشک یکی از شهرستانهای استان خوزستان متولد شده است. مدهنی صاحب مدال طلای جهانی و نقره بازی های آسیایی در رده جوانان است همچنین وی دارنده عنوان فنی ترین کشتی گیر جهان نیز است.

به گزارش اندیمشک نوین، محسن مدهنی که در دوران کودکی همچون بسیاری از هم سن و سالانش فوتبال بازی می‌کرده در ۹ سالگی کشتی علاقه مند و به این رشته ورزشی روی می‌آورد. او که در حال حاضر در تیم ملی امیدهای کشور قرار دارد یکی از کشتی‌گیران با استعداد و آینده دار کشور است. چندی پیش پخش شدن فیلم نقد مدهنی از مسئولان شهر اندیمشک و روی آوردن به دست فروشی برای داشتن درآمد در کنا کشتی، سر و صدای زیادی به پا کرد تا نشان دهد ورزش ایران در رشته‌های مختلف به سمت نا توانی اقتصادی برای ورزشکاران سوق داده می‌شود و یک ورزشکار ملی پوش مجبور است برای کسب درآمد به غیر از تمرکز بر روی ورزش خود به فکر کسب و کار دیگر باشد!

 

چه طور وارد دنیای ورزش و کشتی شدی؟

زمانی که کودک بودم بیشتر به فوتبال علاقه داشتند و همیشه در کوچه با بچه‌ها فوتبال بازی می‌کردم. در ۹ سالگی مسابقات کشتی در اندیمشک برگزار شد زمانی که برای چای این مسابقات رفته بودم علاقمند شدم و زیر نظر آقای قیطاسی تمرینات کشتی را شروع کردم.

تعریفتان از کشتی و پهلوانی چیست؟

همیشه گفته‌اند عقل سالم در بدن سالم است انسانی که ورزش کند بدن سالم ذهنی آرام فکری باز خواهد داشت. فرق ورزش کشتی با دیگر ورزش‌ها بحث پهلوانی در این رشته است کشتی گیر بجز فکر کردن به قهرمانی باید منش پهلوانی را نیز داشته باشد. با آمدن اسم کشتی همه به یاد زنده یاد تختی و پوریای ولی می‌افتند و به نوعی کشتی گیر اسم آنها را یدک می‌کشد باید بسیار مواظب رفتار و کارهای خود باشد.

کشتی گرفتن برایم من زندگی است/ امیدوارم مسئولان به قول‌هایشان عمل کنند

در مورد مدال و افتخاراتتان در ورزش کشتی برایمان بگویید.

در رده سنی نوجوانان جوانان و امیدهای کشور قهرمانی کشور و تیم ملی را در کارنامه دارم همچنین چندین مقام دومی و سومی کشور را کسب کرده‌ام. سابقه حضور چهار ساله در اردوهای ملی را نیز دارم. یک مدال طلای مسابقات جهانی نوجوانان را دارم که در آن دور از مسابقات عنوان فنی تمرین کشتی‌گیری را نیز کسب کردم. یک مدال نقره آسیا را نیز در کارنامه دارم. امسال برای مسابقات جهانی انتخاب شدم اما به دلیل شیوع کرونا به مسابقات اعزام نشدیم و آخرین سال حضور در رده جوانان را از دست دادم.

اگر کشتی گیر نمی‌شدید، دوست داشتی در چه ورزشی فعالیت کنید؟

از همان کودکی که به کشتی علاقه مند شدم به هیچ رشته ورزشی دیگر جز کشتی فکر نکردم. کشتی برای من یک ورزش نیست بلکه کشتی گرفتن برای من معنی زندگی کردن را می‌دهد.

سال ۹۹ چه طور بود؟

سال ۹۹ برای من پر از پستی و بلندی بود. لغو شدن مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا برای من که سال آخر حضورم در رده جوانان بود لطمه بزرگی بود. اگر به تیم ملی بزرگ سالان نگاه کنیم افراد فیکس تیم در وزن من، افرادی هستند که در سال آخر جوانان مدال‌های زیادی را کسب کردند و توانستند راه خود را در رده بزرگسالان هموار کنند. امسال که می‌خواستم خودم را در مسابقات جهانی مطرح کنم همچنین یکی از شانس‌های مدال طلا بودم اما کنسل شدن مسابقات از لحاظ روحی فشار زیادی را تحمل کردم و برایم اذیت کننده بود. یک سری حواشی نیز در لیگ پیش آمد.

چه اهداف ورزشی برای سال ۱۴۰۰ دارید؟

قرار است در سال ۱۴۰۰ مسابقات کارگران جهان، رده سنی امیدهای جهان، جام تختی و انتخابی‌ها برگزار شود. امیدوارم نتایجی که در سال ۹۹ نتوانستم کسب کنم را امسال به دست بیاورم.

ا گر دوست دارید در مورد فیلم دست فروشی شما که وایرال شد صحبت کنید.

پدر من کارگر هفت تپه بود و از کودکی نان حلال به ما داده است. پدرم به ما نیز آموخته که باید نان حلال دربیاوریم و کار عار نیست، کاری که روزی حلال در آن باشد جوهره مرد است. من همیشه در کنار کشتی کار کرده‌ام، روی زمین‌های کشاورزی کار کرده‌ام و یا دست فروشی کرده‌ام. در آن زمان هنوز مشخص نبود که مسابقات جهانی برگزار می‌شود یا کنسل می‌شود. من در کنار برای تأمین مخارجم در منار جاده میوه میفروختم. روزهای اولی که شروع کردم مسئولان شهر گفتند مشکلی نیست و می‌توانم ادامه دهم بعد از گذشت بیست روز یک ماه آمدند گفتند تو سد معبر کرده‌ای و باید وسایلت را جمع کنی. من هم ناراحت و عصبانی بودم و نقدی از مسئولان شهر اندیمشک داشتم. اگر آدم حاشیه داری بودم از روز اول می‌گفتم من مقام دارم و چنین کاری نمی‌کنم، اما گفتم گوشه شهر خودم کار می‌کنم تا به اهداف ورزشی ام برسم.

کشتی گرفتن برایم من زندگی است/ امیدوارم مسئولان به قول‌هایشان عمل کنند

بعد از آن اتفاقات، مسئولان به قول‌های خود عمل کردند؟

خدا را شکر در حال حاضر سر کار هستم در کنار کار نیز تمرین می‌کنم. زمانی که در شرکت استخدام شدم قرار شد در قسمتی کار کنم که بتوانم به تمرینات کشتی بپردازم، برای همین مرا به قسمت آتش‌نشانی فرستادند که نیاز به آمادگی جسمانی بالایی دارد و امکان تمرین را نیز به من می‌دهد.

تداخلی بین کار و شرکت در مسابقات و اردو ندارید؟

با مسئولان شرکت صحبت کرده‌ام و قرار بر این است که اگر اردوی تیم ملی برگزار شد، با دریافت نامه از فدراسیون اجازه حضور در اردو را به من بدهند و مشکلی وجود ندارد. البته باید ببینیم وضعیت در سال جدید به چه شکل است و در صورت برگزاری اردوها و مسابقات قبول می‌کنند یا نه. اولویت اول برای من ورزشم است و در ابتدای کار گفتم. اگر کارم با ورزش تداخل پیدا کنند و نتوانم به ورزش برسم به اندیمشک برمی‌گردم و در کنار دست‌فروشی به کشتی می‌پردازم. من برای کشتی خیلی زحمت کشیدم و الان که به رده سنی بزرگسالان رسیده‌ام زمان شرکت در مسابقات و گرفتن مدال و کسب افتخار برای کشور و خودم است و به هیچ عنوان از کشتی دور نمی‌شوم و ورزش را کنار نمی‌گذارم.

در زنان شیوع کرونا چه طور تمرین می‌کردید؟

در زمان شیوع کرونا سالن کشتی در اندیمشک بسته شد اما روزانه در فضای باز و چمن‌های پارک می‌دویدم و بدنسازی انجام می‌دادم و به کوه می‌رفتم در طبیعت تمریناتم را انجام می‌دادم. در کنار اینها یک سالن کوچک بیرون از شهر وجود دارد که هفته‌ای یک یا دو جلسه به آنجا می‌رفتم و کشتی می‌گرفتم. به دلیل اینکه مسابقات جوانان در ابتدا کنسل نشده بود با گروه که قرار بود در این مسابقات شرکت کنیم، باوجود شیوع کرونا و نگرانی خانواده‌ها همچنان به تمرینات ادامه می‌دادیم. من برای شرکت در این مسابقات زحمات فراوانی کشیدم و امید زیادی برای کسب مدال داشتیم اما متأسفانه مسابقات جهانی جوانان مصادف شد با موج اول و دوم کرونا در جهان و کنسل شد. البته به طور صریح به ما اعلام نمی‌شد که مسابقات کنسل می‌شود و گفته می‌شد شاید آبان ماه مسابقات برگزار شود، شاید در دی مسابقات شروع شود؛ در نهایت دی ماه به شکل قطعی گفتند مسابقات کنسل شده است.

وضعیت امکانات کشتی شهرستان اندیمشک چه طور است؟

خوشبختانه یکی دو سالی است که در اندیمشک یک سالن مجهز و کامل برای کشتی تأسیس شده و از نظر امکانات مشکلی وجود ندارد اما یک سالی است به دلیل شیوع کرونا سالن تعطیل است و استفاده‌ای از آن نمی‌شود.

وضعیت رشته کشتی در استان خوزستان به چه شکل است؟

سطح کشتی در خوزستان خیلی بالا است. اگر در کسی در مسابقات استانی برنده شود قطعاً در مسابقات کشوری جز سه نفر اول است. مردم خوزستان کشتی را دوست دارند و استقبال خوبی از کشتی می‌شود. تعداد جوانانی که در رشته کشتی فعالیت دارند زیاد است.

بزرگ‌ترین هدف ورزشی شما چیست؟

هدف هر ورزشکاری شرکت در المپیک و مدال گرفتن است. بزرگترین هدف من در کشتی این است که مدال طلای جهانی بزرگسالان را به دست بیاورم و بعد از آن نیز در مسابقات المپیک شرکت کنیم از همان بچگی رویایی شرکت در مسابقات المپیک را داشتم و تمام تلاشم را برای تحقق این رؤیا گذاشتم و تا مدال طلای جهانی و المپیک را به دست نیاورم از راه پا پس نمی‌کشم. قهرمانی در المپیک هدفی است که شبانه روز برای رسیدن به آن جنگیده‌ام و می‌جنگم. با امید به لطف خدا و تلاش همت خودم در سال‌های آینده این رؤیا و هدف برایم دست یافتی می‌شود.

کشتی گرفتن برایم من زندگی است/ امیدوارم مسئولان به قول‌هایشان عمل کنند

یکی از موضوعاتی که در کشتی باعث ناراحتی شما شده.

زمانی که سرباز بودم مسابقات جوانان برگزار شد، در مسابقه انتخابی تیم ملی باختم اما پنج ماه بعد در یک رده سنی بالاتر یعنی در انتخابی تیم ملی امید اول شدم. با وجود اینکه در مسابقات امید که اول شدم نه تنها به مسابقات جهانی اعزام نشدم بلکه به اردو تیم ملی نیز دعوت نشدم و گفتند تو سال دیگر در این رده قرار می‌گیری. برای مسابقات جهانی جوانان سال ۹۹ شانس مدال طلا را داشتم اما بخاطر شیوع کرونا مسابقات برگزار نشد. در سال گذشته در مسابقات انتخابی، در رده سنی بزرگ سالان پنجم شدم. در لیگ گذشته در دور رفت کشتی‌های خوبی گرفتم اما متأسفانه در دور برگشت بخاطر مصدومیتی که داشتم نتوانستم کشتی بگیرم. مبنای کشتی گیرانی که به اردو دعوت می‌شوند لیگ است. تمام تلاشم را می‌کنم تا در لیگ آینده خودم را به کادر فنی تیم ملی ثابت بکنم و در اردو حضور داشته باشم.

حرف پایانی.

در پایان از پدر و مادرم تلاش می‌کنم که همیشه همراه من بودند و خواستم کردند همچنین از مربیان و کادر تیم ملی جوانان بخصوص سیامک قیطاسی تشکر می‌کنم. خوشحالم که رئیس فدراسیون کشتی از قشر ضعیف جامعه بوده، کسی که درد ما را می‌فهمد و مشکلات یک جوان ورزشکار مثل مشکلات رفت و آمد، کار و درآمد و مشکلات روحی را می‌داند و در کنار ورزشکاران است. در پایان از آقای دبیر تشکر می‌کنم که در جریاناتی که برای من پیش آمد پیگیری‌های لازم را انجام دادند.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=5788
  • ارسال توسط :
  • 13 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای هدفم مدال طلای المپیک است/ امیدوارم مسئولان به قول‌هایشان عمل کنند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.