27 , خرداد, 1397
رئیس اداره محیط زیست اندیمشک:

استفاده از آب خاکستری برای آبیاری فضای سبز اندیمشک

اندیمشک نوین: رئیس اداره محیط زیست اندیمشک گفت: برای اولین‌بار در اندیمشک از آب خاکستری (پساب تصفیه) برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.

اندیمشک نوین: رئیس اداره محیط زیست اندیمشک گفت: برای اولین‌بار در اندیمشک از آب خاکستری (پساب تصفیه) برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.

به گزارش اندیمشک نوین، سعید عیدی‌گماری عنوان کرد: یک کارگاه آموزشی با موضوع تاثیر غذای گیاهی بر سلامت خانواده و محیط زیست با همکاری گروه‌های مردم نهاد و علاقه‌مندان به محیط زیست در اندیمشک مصادف با هفته محیط زیست برگزار شد.
وی افزود: نقش، جایگاه و اهمیت آب در جهان امروز بر کسی پوشیده نیست و باید در زمینه مدیریت و استفاده از منابع آب و حفاظت از آن با جدیت تمام برنامه‌ریزی شود.
رئیس اداره محیط زیست اندیمشک از صدور مجوز تصفیه‌خانه آب شهر اندیمشک خبر داد و اظهار کرد: مراحل صدور مجوز تصفیه‌خانه فاضلاب در اندیمشک انجام و مجوز این مجموعه با هدف مدیریت پساب در اندیمشک صادر شده است.
وی گفت: برای اولین‌بار در اندیمشک استفاده از آب خاکستری (پساب تصفیه) برای آبیاری فضای سبز در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد، با استفاده از آب‌ خاکستری۳۵۰ درخت در اندیمشک آبیاری شود.
رئیس اداره محیط زیست اندیمشک افزود: پساب بیمارستان امام علی‌ ‌(ع) اندیمشک به رغم تصفیه با عبور از مناطق مسکونی، بوی نامطلوبی از خود منتشر می‌کرد که به منظور رضایت شهروندان، استفاده از آب‌خاکستری در دستور کار قرار داده شد.
عیدی‌گماری گفت: محیط زیست یک امانت بزرگ در دستان ما بوده که آن را باید با نگاه یک میراث ارزشمند برای نسل آینده در حفاظت از آن کوشا بود و با ایجاد شرایطی مساعد در اختیار نسل‌های آینده قرار گیرد.