تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

خوزستان رتبه نخست تولیدمحصولات کشاورزی را در کشور دارد

  • کد خبر : 5869
  • 24 فروردین 1400 - 9:56
خوزستان رتبه نخست تولیدمحصولات کشاورزی را در کشور دارد

اندیمشک نوین: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی، رتبه نخست تولیدمحصولات کشاورزی را در کشور دارد.

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از شبکه اطلاع رسانی رهیاب، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهارکرد: این استان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی، رتبه نخست تولیدمحصولات کشاورزی را در کشور دارد.

وی با بیان اینکه این حجم تولید معادل ۱۳ درصد کل تولیدهای کشاورزی کشور است که البته استان ظرفیت تولید بیش از این میزان را نیز دارد، افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، تا ۵ سال آینده با اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، توان تولید محصولات کشاورزی به ۲۷ میلیون تن نیز خواهد رسید.

امیری زاده گفت: زراعت و دامپروری ۲ بعد کشاورزی هستند که به بخش زراعت به خوبی در استان توجه شده، ولی به بخش دامپروری پرداخته نشده و از تولید تخم مرغ تا شتر، موازنه منفی در این حوزه وجود دارد که زیبنده این استان نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه این استان گندم ۱۲.۵ میلیون نفر و برنج ۱۳ میلیون نفر را تامین می‌کند و ۴۵ درصد شکر کشور نیز در این استان تولید می‌شود، ادامه داد: همچنین رتبه نخست تولید ذرت پاییزه کشور از آن خوزستان است.

این مقام مسئول بیان کرد: ۶.۲ میلیون دام در خوزستان وجود دارد که از این میزان، ۲ هزار و ۳۰۰ هزار راس دام سبک است و حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار راس در بخش غیرصنعتی و عمدتا عشایری پرورش می‌یابند، همچنین با تولید سالانه ۴۵ هزار تن گوشت قرمز رتبه پنجم کشور را دارد که ۱۴هزار و ۵۰۰ تن آن دام سبک است.

لینک کوتاه : http://andimeshknovin.ir/?p=5869

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.