29 , خرداد, 1397

۷۰میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون در اندیمشک جذب شد

اندیمشک نوین: مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون در بخش کشاورزی این شهرستان جذب شده است.

اندیمشک نوین: مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون در بخش کشاورزی این شهرستان جذب شده است.

 

 

به گزارش اندیمشک نوین، سیدهدایت موسوی با بیان اینکه این تسهیلات برای خرید یکصد دستگاه کمباین ، تراکتور و انواع ادوات کشاورزی هزینه شده است بیان داشت:تجهیز بخش کشاورزی به ماشین آلات جلوگیری از هدررفت محصول و افزایش تولید را به دنبال دارد.
وی در بخش دیگری اظهار داشت : امسال از ۶۵۰ هکتار مزارع هویج ۲۳ هزار تن محصول ، از سطح ۹ هکتار مزارع سیر ۲۲۵ تن محصول و از سطح ۴۰ هکتار مزارع هزار و ۸۰۰ تن بادمجان و نیز ۱۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی از سطح ۴۴۰ هکتار برداشت شد.
موسوی همچنین میزان گندم خریداری شده از کشاورزان اندیمشک را بیش از ۶۵ هزار تن عنوان کرد و افزود: برداشت محصول گندم از سطح ۳۵ هزار هکتار مزارع دیم و آبی انجام شده که علاوه بر گندم خریداری شده از کشاورزان بخشی از محصول تولیدی نیز به صورت خود مصرفی کشاورزان استفاده شده است.
وی بیان کرد:در توفان و بارندگی فروردین و اردیبهشت مزارع آبی اندیمشک ۲۰ درصد خسارت دید ضمن اینکه مزارع دیم شهرستان هم بر اثر کاهش نزولات آسمانی ۷۰ درصد دچار خسارت شده است.
موسوی بیان کرد:با وجود خسارت وارده به مزارع گندم اندیمشک میزان محصول برداشت شده از مزارع منطقه مطلوب بوده است.
شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان افزون بر ۵۶ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.
هر سال ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان اندیمشک تولید می شود.
۷۵ هزار نفر از جمعیت ۱۷۰ هزار نفری شهرستان اندیمشک از طریق کشاورزی و دامداری امرار معاش می کنند.