26 , تیر, 1397

قطار اندیمشک – تهران در ایستگاه مبدا متوقف شد

اندیمشک نوین: حذف قطار اختصاصی اندیمشک – تهران از برنامه حمل و نقل ریلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران گله مندی اهالی شهرهای شمال خوزستان به عنوان مسافران این قطار را به دنبال داشته است.

اندیمشک نوین: حذف قطار اختصاصی اندیمشک – تهران از برنامه حمل و نقل ریلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران گله مندی اهالی شهرهای شمال خوزستان به عنوان مسافران این قطار را به دنبال داشته است.

به گزارش اندیمشک نوین،   قطار اندیمشک – تهران و بالعکس که نقش مهمی در حمل و نقل مسافران شهرهای اندیمشک ، شوش و دزفول در این مسیر دارد بیش از یک ماه است که از برنامه حمل و نقل ریلی راه آهن حذف شده است.
با حذف برنامه حرکت این قطار ، سهمیه ای در قطارهای جنوب – تهران به مسافران اندیمشک اختصاص یافته است که البته متناسب با نیاز جمعیتی منطقه شمال خوزستان به ویژه در فصل سفرهای تابستانی و زیارتی نیست.
از طرفی توقف حرکت این قطار اختصاصی جنوب – تهران از برنامه راه آهن آنهم در اوج سفرهای تابستانی هزینه مضاعفی را به شهروندان شمال خوزستان تحمیل کرده است.
جمعی از شهروندان دزفول، اندیمشک و شوش  با انتقاد از حذف برنامه حرکت قطار اندیمشک – تهران اظهار داشتند:توقف حرکت قطار اندیمشک – تهران در حالیکه حمل و نقل ریلی در سایر نقاط کشور رو به گسترش است جای تعجب و تاسف دارد.
آنان افزودند: با توجه به تقاضای بالای بلیت قطار در مسیر جنوب – تهران و بالعکس در فصل تعطیلات تابستان از مسئولان راه آهن ناحیه زاگرس انتظار می رفت نسبت به افزایش قطارها در این مسیر اقدام کنند نه اینکه تنها قطار اندیمشک – تهران را نیز متوقف کنند.
لیلا ورمرزیار از شهروندان اندیمشکی گفت:راه آهن زاگرس با مرکزیت اندیمشک ظرفیتی مهم برای استان خوزستان است که باید با توسعه زیر ساخت ها ، خدمات آن به ویژه در حمل و جابجایی مسافر افزایش یابد.
محمد نیکویی سرشت نیز گفت:حذف برنامه حرکت قطار اندیمشک – تهران از برنامه راه آهن موجب شده تا مسافران هزینه بیشتری را برای سفر به تهران متقبل شوند.
صیدصفر احمدی فر هم گفت:ساکنان شمال خوزستان پیش از این با هزینه ای کمتر از ۵۰۰ هزار ریال به وسیله قطار اندیمشک راهی تهران می شدند که اکنون به دلیل کاهش سهمیه این مسیر ناچار به خرید بلیت قطار اهواز – تهران با هزینه ای بیشتر می باشند.
وی افزود:از آنجا که بسیاری از دانشجویان از قطار برای رفت و آمد به تهران استفاده می کنند لذا حذف قطار اندیمشک – تهران برای قشر دانشجو که هفتگی به تهران تردد می کنند نیز مشکل ساز شده است.
سمیه موحدیان پور هم ضمن اعتراض به این موضوع گفت:با حذف این قطار ، برخی شهروندان به ناچار از خودرو و اتوبوس برای جابجایی و سفر استفاده می کنند که با توجه به ایمنی بیشتر در تردد ریلی ، این موضوع موجب نگرانی شده است.
پیش از حذف برنامه حرکت قطار اندیمشک – تهران روزانه بیش از ۷۰۰ سفر به وسیله این قطار انجام می شد.
با وجود اختصاص سهمیه ای از قطارهای جنوب – تهران به اندیمشک اما شهروندان شمال خوزستان از حذف برنامه حرکت قطار اختصاصی اندیمشک – تهران گله مند می باشند.
بنا به اعلام روابط عمومی راه آهن ناحیه زاگرس قطار اندیمشک – تهران از برنامه حرکت راه آهن حذف نشده است و این عدم تردد مقطعی می باشد که با برنامه ریزی جدید تردد این قطار از سر گرفته می شود.
مدیر کل راه آهن زاگرس نیز چندی پیش بدون اشاره به حذف قطار اندیمشک – تهران گفت:سهمیه بلیت قطار اندیمشک – تهران حذف نشده است و مسافران می توانند همچنان از سهمیه مربوطه استفاده کنند.
مهرداد انصاری افزود:با توجه به اینکه راه آهن زاگرس و اندیمشک در همه قطارها سهمیه دارد ، در صورت تکمیل این سهمیه ، مسافران می توانند از سهمیه سایر قطارهای مسیر جنوب – تهران نیز بلیت تهیه کنند.
وی همچنین از راه اندازی قطار ریل باس اندیمشک – دورود به منظور رفاه حال مسافران خبر داد و افزود:با راه اندازی این ریل باس روزانه ۲ رام قطار از اندیمشک به سمت دورود به حرکت در آمده و ۲ رام دیگر مسافران را از دورود به اندیمشک جابجا می کنند.
وی بیان کرد:ظرفیت این ریل باس ۳۶۰ مسافر است که از امکانات مناسب رفاهی و خدماتی برای مسافران برخوردار است.
راه آهن ناحیه زاگرس اندیمشک دارای ۱۲ ایستگاه با ۲۲۲ کیلومتر حوزه استحفاظی است.