3 , مرداد, 1397
دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک:

متکدیان باید از سطح معابر اندیمشک جمع آوری شوند

اندیمشک نوین: دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک با اشاره به اهمیت جمع‌آوری متکدیان از معابر اندیمشک، گفت: نامه دادستانی در ارتباط با جمع‌آوری متکدیان تنظیم و به شهرداری ابلاغ می‌شود.

 اندیمشک نوین: دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک با اشاره به اهمیت جمع‌آوری متکدیان از معابر اندیمشک، گفت: نامه دادستانی در ارتباط با جمع‌آوری متکدیان تنظیم و به شهرداری ابلاغ می‌شود.

به گزارش اندیمشک نوین ، میثم سخنور ظهر امروز در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اندیمشک عنوان کرد: مراکز عرضه میوه برخی از موارد بهداشتی در شهرستان را مورد توجه نمی‌دهند و این موضوع دغدغه‌هایی برای شهروندان به وجود آورده است.
وی با بیان لزوم توجه به دغدغه‌های شهروندان در بحث جمع‌آوری متکدیان و ساماندهی‌ دست‌فروشان افزود: نامه‌ای با توجه به اهمیت موضوع جمع‌آوری متکدیان و خطرات بهداشتی که می‌تواند به دنبال خود برای سلامت شهروندان داشته باشد، تنظیم و به شهرداری اندیمشک ارسال می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اندیمشک گفت: باید نظارت‌ها بر مراکز عرضه گوشت قرمز افزایش یافته و موارد بهداشت کسب‌وکار به طور کامل و با دقت انجام پذیرد و با تخلفاتی همچون‌ آویزان کردن لاشه گوشت در فضای آزاد و در معابر بدون کاور و رعایت مواد بهداشتی پس از تذکر و در صورت عدم توجه کسبه به مرجع قضایی برای برخورد مقتضی معرفی شوند.
وی با اشاره به لزوم آموزش به عرضه‌کنندگان مواد غذایی و کسبه در جهت حفظ بهداشت محیط کسب افزود: دغدغه شهروندان در حوزه فاضلاب شهری، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح معابر، آهک‌پاشی جوی‌های زه‌کش پساب خانگی، ساماندهی دست‌فروشان و عرضه‌کنندگان دست‌فروش میوه و تذکر به کسبه برای عدم قرار دادن میوه مازاد در معابر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان در اسرع وقت رسیدگی لازم انجام گیرد.
سخنور گفت: عرضه برخی از مواد خوراکی گرم در ظروف پلاستیکی مانند آش و استفاده از نایلون در نانوایی‌ها را از عوامل مضر برای سلامتی معرفی و خواستار نظارت دقیق‌تر به مراکز عرضه محصولات مواد غذایی و ارزیابی عملکرد بهداشتی این مراکز شد.
دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک با اشاره به یک هزار و ۸۴۰ مرکز عرضه مواد غذایی اظهار کرد: ۹۵۰ عرضه‌کننده مواد غذایی حساس در شهرستان موجود بوده و باید با دقت از عرضه بهداشتی مواد غذایی در این مراکز با نظارت مستمر دستگاه‌های زیربط آگاه شوند.
وی با انتقاد از عملکرد برخی ادارات در رعایت و عدم اطلاع از مفاد قانون و شرع در تنظیم قراردادها خواستر رعایت مفاد قانون با استفاده از کارشناسان حقوقی در جهت حفظ منافع عموم شهروندان و دستگاه‌های اجرایی شد.
دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک در پایان با اشاره به تنظیم نامه خطاب به شهرداری اندیمشک در ارتباط با جمع‌آوری متکدیان از معابر اندیمشک گفت: بحث جمع‌آوری متکدیان و ساماندهی دست‌فروشان با جدیت انجام و با توجه به اهمیت موضوع و عدم اقدام شهرداری دادستانی به مبحث جمع‌آوری متکدیان ورود کرده و ظرف ۲۴ ساعت آینده نامه دادستانی در این ارتباط به شهرداری اندیمشک ابلاغ می‌شود.