3 , مرداد, 1397
بخشدار الوار گرمسیری اندیمشک خواستار شد:

پرداخت حق کشت و بهای زمین در پروژه خط انتقال نفت به کشاورزان

اندیمشک نوین: بخشدار الوار گرمسیری اندیمشک گفت: باید حق کشت و بهای زمین در پروژه خط انتقال نفت به کشاورزان بخش الوار گرمسیری پرداخت شود.

اندیمشک نوین: بخشدار الوار گرمسیری اندیمشک گفت: باید حق کشت و بهای زمین در پروژه خط انتقال نفت به کشاورزان بخش الوار گرمسیری پرداخت شود.

به گزارش اندیمشک نوین، عباس پاپی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: صیانت از اراضی ملی یک وظیفه مهم بوده اما باید به حقوق شهروندانی که سال‌ها قبل از تاسیس منابع طبیعی و تهیه نقشه اراضی ملی مالک اراضی بوده و سال‌ها کشت‌وزر انجام داده توجه شود.
وی افزود :مزارع کشاورزی ۵۰ کشاورز در مسیر خط انتقال نفت در بخش الوار گرمسیری واقع شده که بخشی از مطالبات خود در ارتباط با حق کشت و بهای زمین را دریافت نکرده‌اند.
بخشدار الوار گرمسیری اندیمشک با انتقاد از پرداخت بهای یکسان زمین‌های دیم و آبی در مسیر خط انتقال نفت گفت: پیشه عموم شهروندان در روستاهای بخش الوار گرمسیری دام و کشاورزی است از این‌روی باید مطالبات کشاورزان در مسیر خط انتقال نفت پرداخت شود.
وی افزود: سابقه کشت تعداد ۵۰ نفر از کشاورزان در مسیر خط انتقال نفت به سال‌ها قبل از منابع طبیعی و نقشه اراضی ملی بر اراضی کشاورزی بر می‌گردد و خواستار پرداخت حق کشت و بها زمین خود هستند که متاسفانه به دلیل اعلام اراضی ملی توسط منابع طبیعی مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.
پاپی اظهار کرد: باید جلسلاتی با حضور نماینده شرکت نفت و منابع طبیعی برگزار و به مطالبات کشاورزان با دقت توجه و مجدد کارشناسی انجام شود.
وی تصریح کرد: در برخی از پرونده‌ها با توجه به مستندات رای قضایی به نفع کشاورز صادر شده که متاسفانه به دلیل عدم اصلاح نقشه مطالبات کشاورز پرداخت نشده و اسباب ناراحتی و دغدغه را برای این عزیزان میسر کرده است.
بخشدار الوار گرمسیری در پایان گفت: با تاکید فرماندار پیگیری‌ها برای احقاق حق کشاورزان آغاز و جلساتی با حضور کشاورزان برگزار و جلساتی نیز با حضور رئیس منابع طبیعی و نماینده شرکت نفت برای احقاق حقوق کشاورزان الوار گرمسیری در بخشداری الوار گرمسیری برگزار می‌شود.