14 , مرداد, 1397
امام جمعه اندیمشک :

کارگاه شناخت سبک زندگی برای کاهش آسیب‌ها و بیماری‌ها برگزار شود

اندیمشک نوین: امام جمعه اندیمشک گفت: کارگاه شناخت سبک زندگی برای کاهش آسیب‌ها و بیماری‌ها با رویکرد آموزش سبک درست زیستن و برای پیش‌گیری از بیماری‌های روحی و جسمی برگزار شود.

اندیمشک نوین: امام جمعه اندیمشک گفت: کارگاه شناخت سبک زندگی برای کاهش آسیب‌ها و بیماری‌ها با رویکرد آموزش سبک درست زیستن و برای پیش‌گیری از بیماری‌های روحی و جسمی برگزار شود.

 

 

به گزارش اندیمشک نوین، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی نوری ظهر امروز در نشست شورای سلامت در سالن کوثر عنوان کرد: در دیدگاه اسلام سلامت روح و جسم به یک اندازه مهم بوده و در ارتباط با سلامت روح و جسم در دیدگاه فقه اسلامی در جزئی‌ترین امور زندگی برنامه علمی و عملی مدور دارد.

وی با تاکید بر شناسایی و بیان دغدغه‌ها در حوزه سلامت توسط متولیان امر سلامت افزود: در دیدگاه اسلام سلامت جسمی به تنهایی کافی نیست و سلامت روح نیز مهم وحیاتی محسوب شده از این روی باید دغدغه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی رفع و برای تحقق سلامت جامعه و فرد باید رفاه اقتصادی، اجتماعی و جسمی افراد فراهم شود.

امام جمعه اندیمشک گفت: دغدغه‌ها و سبک زندگی صحیح برگرفته از روایات، آیات مبارکه قرآن مجید، سیره اهل بیت (ع) و دغدغه‌های کارشناسان و پزشکان در زمینه سلامت عموم از طریق رسانه، دانشگاه، مدارس و تریبون نماز جمعه به عنوان کانون‌های تاثیرگذار مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حسینی نوری گفت: در حوزه سلامت فکری ائمه جمعه و روحانیون با دقت مبانی را مطرح کنند و در زمینه سلامت اجتماعی از ظرفیت مدارس و دانشگاه‌ها استفاده شود.

وی در ادامه نقش خیران در مدرسه‌سازی را برجسته و ممتاز دانست و اظهار کرد: باید از تجربیات مجمع خیرین مدرسه‌ساز در زمینه مشارکت خیران برای ایجاب مراکز درمانی استفاده و از ظرفیت خیران در این حوزه استفاده کرد.

امام جمعه اندیمشک تصریح کرد: با برگزاری کارگاه‌های آموزش سبک زندگی و شناخت سبک زندگی صحیح زمینه مناسب را برای پیشگیری از بیماری و سلامت عمومی جامعه فراهم کنیم.

امام جمعه اندیمشک در پایان خواستار تشکیل کارگاه شناخت سبک زندگی برای کاهش آسیب‌ها و بیماری‌ها با رویکرد آموزش سبک درست زیستن و برای پیش‌گیری از بیماری‌های روحی و جسمی برپایه آموزه‌های علمی و دینی با همکاری آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها در شهرستان شد.