تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

اولویت سپاه ارتقای سطح آمادگی دفاعی و امنیتی است

  • کد خبر : 6597
  • 15 اسفند 1400 - 15:54
اولویت سپاه ارتقای سطح آمادگی دفاعی و امنیتی است

اندیمشک نوین: فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: اولویت سپاه ارتقای سطح آمادگی دفاعی و امنیتی است؛ به ویژه در خوزستان که استان مرزی بوده و همواره مورد طمع دشمنان است؛ اکنون در بخش آمادگی نیروها کاملا آماده هستند و سازماندهی خوبی صورت گرفته است.

به گزارش اندیمشک نوین، سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور در ویژه برنامه عیدانه با موضوع ولادت با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار در شبکه خوزستان اظهار داشت: در اوایل تشکیل سپاه با انواع بحران ها مواجه بودیم و بلافاصله پس از آموزش به ماموریت های مرزی اعزام شدیم و در آن زمان نیز شرایط مرزی خوبی نداشتیم و نیروهای مسلح شکل نگرفته بود و عوامل ضد انقلاب خرابکاری می کردند.
وی افزود: مرزهای غربی در تعرض نفوذ رژیم بعث عراق بود و  و سپاه نیز مانند یک نهال نوپا بدون تجهیزات و تجربه کم وارد میدان شد اما انگیزه های بالای تفکر شیعی باعث شد بتوانیم بر بحران ها غلبه کنیم.
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: هیچگاه نمیتوان دوران و کیفیت زندگی مردم و ارتباط ها را مقایسه کرد چرا که کاملا با هم متفاوت است اما آنچه می شود در طول زمان آن را حفظ کرد انگیزه، عشق و علاقه است.
تکلیف رمز موفقیت سپاه
وی اظهار داشت: پاسداران در آن دوران تهدید را به چشم می دیدند و فضای سنگینی بر کشور حاکم بود؛ اینکه این نظام سرپا می ماند یا نمی ماند مهم نبود بلکه مهم تکلیف بود که رمز موفقیت سپاه در روزهای ابتدای انقلاب اسلامی بود.
سرتیپ پاسدار شاهوارپور تصریح کرد: استراحت و خستگی در آن دوران برای پاسداران معنی نداشت و روزها و ماه‌ها بدون هیچ چشم داشتی این نیروهای خدمتگزار پای کار بودند.
رشد سپاه در تهدیدها
وی همچنین به خدمات مردمی سپاه در استان اشاره کرد و گفت: سپاه در تهدید ها رشد کرد و روز به روز تنومندتر شد؛ برخی جاها تهدید ها باعث شکنندگی می شود اما سپاه روز به روز مانند یک نهال تازه به درختی تنومند تبدیل شد.
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: اکنون علاوه بر تامین تجهیزات، روز به روز در حوزه‌های مهندسی، الکترونیک و معنویت‌افزایی، فرهنگی، مدیریت و فرماندهی رشد کرده و توانمندتر شده ایم.
سپاه پس از جنگ وارد عرصه بارسازی شد
وی افزود: بخشی از بازسازی‌های پس از جنگ جزو اولین تجربه های سپاه در زمینه خدمت به مردم بود و همچنین پروژه سدسازی و ساخت سد کرخه از مهمترین اقدامات سپاه بود.
سرتیپ پاسدار شاهوارپور گفت: همچنین پروژه‌های جاده سازی، ریل گذاری، تونل های بزرگ، خط لوله‌های عریض نفت و گاز، انتقال آب کشاورزی، انتقال آب شرب در پروژه غدیر نیز از دیگر اقدامات مهم سپاه به شمار می رود.
موشک های سپاه کابوس دشمنان
وی تصریح‌کرد: در بخش دفاعی و امنیتی نیز در حوزه بازدارندگی با ساخت موشک سپاه اقتدار خود دوچندان کرد چرا که در دوران دفاع مقدس از موشک‌ها ضربه های شدیدی خوردیم اما اکنون که با تهدیدهای منطقه ای و فرامنطقه ای، رژیم صهیونیستی و آمریکا و متحدانش مواجه هستیم هیچ هراسی نداریم.
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: باید کاری می کردیم که به نقطه بازدارندگی قابل اطمینان برسیم و در آن دوران به دلیل تحریم ها، دسترسی به تکنولوژی برای ما غیر ممکن بود و مردان بزرگی مانند شهید تهرانی مقدم با توانمندی‌ها و دانش خود، ایران اسلامی را به اوج اقتدار رساندند.
سردار شاهوار پور ادامه داد: موشک های دوربرد سپاه کابوسی برای دشمنان منطقه ای و فرامنطقه‌ای است و این دستاوردهای بزرگ حاصل توانمندی، ایثارگری، مجاهدت و از خودگذشتگی شهدایی است که سال‌ها شاهد موشکباران شهرهای کشور در جنگ تحمیلی بودند.
وی بیان کرد: اکنون به جایی رسیده ایم که غرب تلاش دارد برای کاهش برد موشک‌هایمان با ما مذاکره کند؛ این درحال است که روزی که موشک می خوردیم هیچ کشوری این جنایت ها را محکوم نمی کرد اما اکنون برای جنگ در اروپا صدای همه کشورها به گوش می رسد.
نیروهای مسلح در یک سنگر با یکدیگر هستند
سرتیپ شاهوارپور گفت: در حال حاضر سپاه در کنار سایر نیروهای مسلح یکپارچه و در یک سنگر با یکدیگر هستند؛ ساخت پهباد، موشک‌  پرتاب ماهواره و ساخت زیردریایی و موشک های سطح به سطح، تنها بخشی از توانمندی‌های نیروهای مسلح و بخصوص سپاه است.
وی عنوان کرد: اولویت سپاه ارتقای سطح آمادگی دفاعی و امنیتی است؛ به ویژه در خوزستان که استان مرزی بوده و همواره مورد طمع دشمنان است؛ اکنون در بخش آمادگی نیروها کاملا آماده هستند و سازماندهی خوبی صورت گرفته است.
بسیج مهمترین مسئولیت سپاه
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار مهم سپاه، جذب، سازماندهی و ارتقای آمادگی نیروهای بسیج است که یکی از اقدامات دایمی در این مجموعه به شمار می رود و در کنار آن نیز تعاملاتی با دستگاه ها در حوزه خدماتی، معیشتی و اقتصاد در دستور کار است.
وی بیان کرد: در بخش حوادث از قبیل سیل، زلزله و پدیده ریزگردها نیز اقدامات خوبی تاکنون توسط سپاه صورت گرفته و از ظرفیت بسیج استفاده شده است.
بسیج پای کار طرح شهید سلیمانی
سرتیپ شاهوارپور افزود: همچنین در بحث مبارزه با کرونا سازماندهی بسیج در طرح شهید سلیمانی صورت گرفت و بیش از ۱۰ هزار نفر پای کار آمدند.
وی یادآور شد: در بحث معیشتی نیز در سال گذشته ۸۵۰ هزار بسته معیشتی توزیع شد و تاکنون نیز در سال جاری ۵۰۰ هزار بسته توزیع شده و همچنان ادامه دارد.
احداث ۶۰۰ واحد مسکونی در اندیکا
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان بیان‌کرد: سپاه استان در زلزله اندیکا نیز ورود کرد و به رغم شرایط سخت منطقه ساخت ، ۶۰۰ واحد اسکان موقت آغاز و ۱۵۰ واحد آن احداث شد و در بخش اسکان دائم نیز ۱۵۰ منزل پیش بینی شده که توسط ۱۷۰ گروه جهادی در حال احداث است.
وی گفت: در بحث کمک به محرومان نیز توافقی با کمیته امداد صورت گرفته که ۲۱۰ واحد احداث و تحویل داده شد.
سرتیپ شاهوارپور افزود: در بخش آبرسانی در تنش‌های آبی نیز از سال گذشته ورود کردیم و تعداد زیادی از روستا آبرسانی شد و اکنون نیز قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) تشکیل شده و به تمامی روستاهای مورد هدف، آبرسانی صورت می گیرد.
آبرسانی به ۱۸۹ روستای خوزستان
وی ادامه داد: برنامه ریزی لازم انجام شده تا به ۱۸۹ روستا آبرسانی کنیم. تلاش داریم زمان را به حداقل برسانیم اما در برخی مواقع ممکن است لوله‌گذاری در مسیر جاده ترانزیتی یا زمین های معارض‌دار قرار گیرد و روند کار کند شود.
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: در برخی نقاط نیز بدون اینکه یک ریال هزینه‌ای دریافت کنیم، آبرسانی در حال انجام است.
نهال کاری در هشت هزار هکتار از کانون‌های ریزگرد
وی به اقدامات سپاه در مهار ریزگردها اشاره کرد و گفت: سال ۹۵ نخستین تلنگر ریزگردها مشاهده شد؛ مالچ پاشی و کاشت نهال دو اقدام مهم در زمینه مهار ریزگرد ها است که در این خصوص ۳۵۰ هزار هکتار در استان زمین‌های بستر ریزگرد هستند که ۳۵ هزار هکتار آن در مسیر اهواز – ماهشهر قرار دارد که حدود هشت هزار هکتار آن نهال کاری شد.
سرتیپ شاهوارپور اظهار داشت: همچنین در ۱۰ هزار هکتار دیگر عملیات مهار ریزگرد انجام شد و بخشی از حوزه ریزگردها نیز مهار شد؛ بخش عمده ای از ریزگردها از کشور عراق است که باید از طریق وزارت خارجه و دولت رایزنی لازم صورت گیرد تا منشأ ریزگردها کنترل شود.
لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=6597

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.