تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
1
مدیر کل راه آهن زاگرس؛

حدود ۹۹ هزار مسافر توسط راه آهن زاگرس جابجا شدند

  • کد خبر : 8014
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹
حدود ۹۹ هزار مسافر توسط راه آهن زاگرس جابجا شدند

اندیمشک نوین: مدیر کل راه آهن زاگرس گفت: ۹۸ هزار و ۹۸۴ مسافر به وسیله یکهزار و ۴۰۴ رام قطار طی سه ماه نخست امسال توسط راه آهن زاگرس جابجا شدند.

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از روابط عمومی راه آهن زاگرس، حسن زیودار راه آهن زاگرس را یکی از زیرساخت های مهم ریلی کشور دانست و ادامه داد: ۱۹ میلیون و ۴۱۶ هزار نفر کیلومتر از ابتدای امسال تا پایان خردادماه سال جاری توسط راه آهن زاگرس ثبت شده است.

وی ادامه داد: راه‌آهن ناحیه زاگرس به دلیل تلاقی کوه‌های زاگرس با جلگه خوزستان و پل ارتباطی به بندرهای مهم خرمشهر، آبادان، بندر امام خمینی، ماهشهر و خلیج فارس از اهمیت بالایی در خطوط ریلی کشور برخوردار است و نقش مهمی در جابه‌جایی بار و مسافر به تهران و مناطق مرکزی کشور دارد.

مدیر کل راه آهن زاگرس افزود: راه‌آهن زاگرس یکی از نواحی بیست و یک گانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است که اداره راه آهن زاگرس، مأموریت بهره‌برداری از شبکه و تجهیزات آن به منظور ارائه خدمات حمل و نقل بار در شبکه ریلی و همچنین حفاظت از حریم خطوط و ایستگاه‌های حوزه استحفاظی شوشتر و هفت تپه تا تنگ هفت استان لرستان به طول ۲۲۵ کیلومتر و با محوریت ایستگاه تشکیلاتی اندیمشک را برعهده دارد.

به گزارش ایرنا، راه‌آهن اندیمشک به عنوان مرکز اداره کل راه‌آهن زاگرس که بین دو سد عظیم کرخه و دز قرار دارد، بخش مهم و حساسی از راه‌آهن تهران-جنوب به شمار می‌آید.

راه آهن ناحیه زاگرس دارای ۱۲ ایستگاه با ۲۲۲ کیلومتر حوزه استحفاظی است.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=8014
  • نویسنده : سردبیر
  • ارسال توسط :
  • 17 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای حدود ۹۹ هزار مسافر توسط راه آهن زاگرس جابجا شدند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.