تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
1

امین کاویانی نژاد کشتی گیر اندیمشکی حاضر در المپیک پاریس را بیشتر بشناسید

  • کد خبر : 8148
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
امین کاویانی نژاد کشتی گیر اندیمشکی حاضر در المپیک پاریس را بیشتر بشناسید

اندیمشک نوین: امین کاویانی نژاد کشتی گیر متولد ۱ آذر ۱۳۷۷ در اندیمشک می باشد او در اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسابقات گزینشی سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کرد او قد دارای ۱٫۷۳ متر بوده و در وزن ۷۷ کیلوگرم برای تیم ملی کشتی فرنگی ایران مسابقه می دهد. امین کاویانی‌نژاد دارنده مدال طلا قهرمانی آسیایی در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ و مدال برنز المپیک ۲۰۲۰توکیو می باشد.

 

در بیوگرافی امین کاویانی نژاد آمده:این فرنگی کار دارای مدال طلا قهرمانی آسیا در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و مسابقات قهرمانی کشتی زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۲۱ و مدال برنز مسابقات قهرمانی کشتی زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۷ می باشد و این عناوین جزو افتخاراتش محسوب میشود.

به تازگی در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی نژاد توانست در مسابقات گزینشی سهمیه المپیک ۲۰۲۴ را که قرار در پاریس برگزار شود، کسب کرد.

او در طول فعالیت های ورزشی نزد استاد فرزاد ایمانی علیزاده مربی تاریخ ساز و سازنده خوزستانی کشتی را آموخت و حالا یکی از کشتی گیران فرنگی کار پر افتخار کشورمان محسوب میشود.

 

امین کاویانی نژاد درباره زندگی حرفه ای خود گفته: هدف نهایی من از حضور در دنیای کشتی، کسب مدال در المپیک است. در رده ی جوانان ابتدا در وزن ۶۷ کیلوگرم و سپس در وزن ۷۲ کیلوگرم به میدان رفتم، اما همیشه تابع تصمیمات کادر فنی هستم و در این مورد نظر آن ها ملاک است، قطعا در سال های آینده فرصت این را خواهم داشت که به وزن المپیکی صعود کنم و در آن زمان تمام تلاش خود را برای کسب مدال المپیک انجام خواهم داد.

سوابق

امین کاویانی‌نژاد کشتی‌گیر فرنگی‌کار ایرانی است. از افتخارات وی می‌توان به کسب مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و مسابقات قهرمانی کشتی زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۲۱ و مدال برنز مسابقات قهرمانی کشتی زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۷ اشاره کرد.

در وزن ۶۶ کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر مانیش از هند را مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل بک کونوربایف از قرقیزستان با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید. کاویانی‌نژاد در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی شوگو تاکاهاشی از ژاپن را با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل آلن میرزویان از روسیه با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد. کاویانی در این دیدار آبیلایخان آمزیف از قزاقستان را با نتیجه ۵ بر یک مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

 

مدال طلا قهرمانی آسیا ۲۰۲۰

در وزن ۷۲ کیلوگرم امین کاویانی نژاد پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر یان چن از چین تایپه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این مقابل روسلان تسارف از قرقیزستان با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. کاویانی نژاد در دیدار فینال با نتیجه ۸ بر صفر ابراگیم ماگومادوف از قزاقستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

مدال برنز قهرمانی آسیا ۲۰۲۱

امین کاویانی نژاد در وزن ۷۲ کیلوگرم پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل آزات سادیکوف از قزاقستان با نتیجه ۸ بر ۶ به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل روسلان تسارف قهرمان آسیا از قرقیزستان با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۲ بر یک محمود بخشیلوف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به مدال برنز رسید.

مدال نقره زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۲۱

امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر آردیت ندوج از آلبانی را از پیش رو برداشت وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر صفر مقابل نیکولوز چیخایدزه از گرجستان پیرورز شد. کاویانی نژاد در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی ارکان ارگن از ترکیه را با نتیجه ۱۰ بر ۵ مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر سرگئی استپانوف دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال اروپا از روسیه را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. کاویانی نژاد در دیدار پایانی مقابل تاماس لوای دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از مجارستان با نتیجه ۵ بر ۱ مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

زندگینامه امین کاویانی نژاد

مدال برنز المپیک ۲۰۲۰توکیو

در وزن ۷۷کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب سانان سلیمان اف دارنده مدال نقره جهان از آذربایجان مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، وی نیز به دیدار رده بندی رفت. کاویانی‌نژاد در دیدار رده‌بندی با نتیجه یک بر یک از سد لامد مافی از کشور تونس گذشته و به مدال برنز رسید.

امین کاویانی نژاد در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

امین کاویانی‌نژاد فرنگی کار وزن ۷۷ کیلوگرم ایران با صعود به دیدار فینال رقابت های گزینشی المپیک در قاره آسیا ، پنجمین سهمیه المپیک پاریس برای کشتی فرنگی ایران را به دست آورد.

امین کاویانی نژاد در المپیک 2024 پاریس

ادامه رقابت های کشتی فرنگی کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا که به میزبانی بیشکک قرقیزستان در حال برگزاری است ، امین کاویانی نژاد نماینده وزن ۷۷ کیلوگرم ایران در دیدار نیمه نهایی مقابل لیو از چین به روی تشک رفت و در پایان در یک مبارزه سخت و نزدیک با نتیجه ۶ بر ۵ به برتری رسید و ضمن راه یابی به فینال ، پنجمین سهمیه کشتی فرنگی ایران در المپیک پاریس را از آن خود کرد.

کاویانی نژاد پیش از این مقابل العبدودا از عراق ۷ بر یک به برتری رسید و راهی دیدار نیمه نهایی شد.

سوابق و افتخارات امین کاویانی نژاد

کاویانی‌نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی در رقابت‌های گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در مرحله یک چهارم نهایی با برد ۷ بر ۱ برابر حریفی از عراق به نیمه نهایی صعود کرد و در برابر حریف چینی ۶ بر ۵ پیروز شد و به المپیک ۲۰۲۴ پاریس صعود کرد.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=8148
  • ارسال توسط :
  • 18 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای امین کاویانی نژاد کشتی گیر اندیمشکی حاضر در المپیک پاریس را بیشتر بشناسید بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.