تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

نیاز به افزایش آگاهی عمومی از مزایای بیمه روستایی داریم

  • کد خبر : 1428
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۴۳
نیاز به افزایش آگاهی عمومی از مزایای بیمه روستایی داریم

اندیمشک نوین: فرماندار شهرستان اندیمشک گفت: بیمه کشاورزان ، روستائیان و عشایر از مزایای خوبی برخوردار است اما به رغم مزایای بسیار ، هنوز اطلاع رسانی لازم دراین زمینه به نحو مطلوب صورت نگرفته است.       به گزارش اندیمشک نوین، پیمان جهانگیری روز دوشنبه در نشست هماهنگی بیمه روستایی در فرمانداری این شهر […]

اندیمشک نوین: فرماندار شهرستان اندیمشک گفت: بیمه کشاورزان ، روستائیان و عشایر از مزایای خوبی برخوردار است اما به رغم مزایای بسیار ، هنوز اطلاع رسانی لازم دراین زمینه به نحو مطلوب صورت نگرفته است.

 

 

 

به گزارش اندیمشک نوین، پیمان جهانگیری روز دوشنبه در نشست هماهنگی بیمه روستایی در فرمانداری این شهر افزود :این بیمه سبب جلوگیری از مهاجرت روستائیان،کاهش اختلاف طبقاتی ، تامین امنیت اقتصادی و برخورداری از درآمد در آینده برای بیمه شدگان می شود.
وی با اشاره به اینکه صندوق روستاییان خدمات طولانی مدتی مانند پرداخت مستمری بازماندگان فوتی ها ، از کارافتادگان و بازنشستگان دارد، گفت: این بیمه در بخش بیمه درمان فعالیت نمی کند اما سایر مزایای این طرح می تواند در حمایت از روستائیان و واجدین شرایط بسیار مهم باشد.
وی گفت:در بیمه روستایی ۲ برابر سهم بیمه شده از سوی دولت پرداخت و مابقی توسط شخص پرداخت می شود که در پایان دوره تعیین شده ، مستمری برای فرد بیمه شده برقرار می شود.
جهانگیری افزود: روستائیان، عشایر ، کشاورزان غیر ساکن ، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستاها و شهرهای زیر بیست هزار نفر و کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی می توانند از بیمه روستایی استفاده کنند.
وی گفت: سن بازنشستگی با پرداخت ۱۵ سال حداقل حق بیمه ۶۵ سال است در حالی که در بازنشستگی پیش از موعد با ۷۰ سال سن و ۱۰ سال سابقه می توانند بازنشسته شوند .
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه جامعه هدف این بیمه پراکنده بوده و از اطلاعات و آگاهی کافی در این خصوص برخوردار نیستند لذا ضروری است نسبت به اطلاع رسانی در این خصوص اقدام شود.
فرماندار اندیمشک افزود : در حال حاضر حدود پنج هزار و ۴۰۰ نفر در اندیمشک بیمه روستایی می باشند و حدود ۱۸۰ نفر نیز مستمری دریافت می کنند.
وی بیان کرد: باید با برنامه ریزی و برگزاری نشست با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها نسبت به اطلاع رسانی برای روستائیان و کشاورزان اقدام لازم به عمل آید.
در این نشست راهکارهای لازم برای ترغیب و تشویق روستائیان و کشاوزان برای استفاده از این بیمه بررسی شد.
شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان ۱۸۷ روستا در بخش های مرکزی و الوار گرمسیری دارد.
بیش از ۷۵ هزار نفر از مردم اندیمشک از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=1428
  • ارسال توسط :
  • 11 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای نیاز به افزایش آگاهی عمومی از مزایای بیمه روستایی داریم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.