2 , خرداد, 1397

۳ قانون مهم برای ترکیب رنگ لباس آقایان

اندیمشک نوین: اگر چه ست کردن رنگ های لباس می تواند ذهن تان را درگیر کند اما آنقدرها هم که فکرش را می کنید، سخت نیست. مهمترین چیزی که شما در انتخاب رنگ لباس باید به خاطر بسپارید در ۳ قانون خلاصه می شود که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.     برترین […]

اندیمشک نوین: اگر چه ست کردن رنگ های لباس می تواند ذهن تان را درگیر کند اما آنقدرها هم که فکرش را می کنید، سخت نیست. مهمترین چیزی که شما در انتخاب رنگ لباس باید به خاطر بسپارید در ۳ قانون خلاصه می شود که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

 

 

برترین ها – ترجمه از پردیس بختیاری: اگر چه ست کردن رنگ های لباس می تواند ذهن تان را درگیر کند اما آنقدرها هم که فکرش را می کنید، سخت نیست. مهمترین چیزی که شما در انتخاب رنگ لباس باید به خاطر بسپارید در ۳ قانون خلاصه می شود که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

آیا شده تا به حال به کمد لباس هایتان نگاهی بیاندازید و با وجود لباس های بی شمار با خودتان بگویید: «من هیچ لباسی برای پوشیدن ندارم»؟ اگر پاسخ شما مثبت است، شانس با شماست، زیرا ما اینجاییم تا با معرفی ۳ قانون کلی، این مشکل شما را در لباس پوشیدن  برطرف کنیم. مهم نیست که چه سن یا چه فرم بدنی دارید، این قوانین برای تک تک شما صدق می کند.

قانون ۱: روی رنگ های خنثی تمرکز کنید

۳ قانون برای ترکیب رنگ لباس آقایان
تمام رنگ های خنثی را در نظر بگیرید و آنها را مانند برش هایی از یک پیتزا به دور هم بچینید.

۳ قانون برای ترکیب رنگ لباس آقایان
رنگ های خنثی شامل: 

• مشکی
• سفید
• خاکستری
• سرمه ای، آبی آسمانی
• قهوه ای و خاکی
• زیتونی

اینها رنگ هایی هستند که با اکثر رنگ های دیگر به سادگی ست می شوند. بنابراین اگر رنگ اصلی لباس هایتان را از میان رنگ های خنثی انتخاب کنید، خیلی ساده تر می توانید رنگ های دیگر را به آن بیافزایید. به همین دلیل کارشناسان پیشنهاد می کنند که قسمت بیشتر کمدتان را با لباس هایی به رنگ خنثی پر کنید. اگر بتوانید میان رنگ های خنثی و رنگ های غیر خنثی لباس تعادل برقرار سازید، می توانید با اطمینان خاطر به سراغ قانون دیگر بروید.

قانون ۲: کمی رنگ های روشن بیافزایید

۳ قانون برای ترکیب رنگ لباس آقایان
این قانون نیاز به کمی تجربه و خلاقیت دارد اما اگر در این کار خبره نیستید، نگران نباشید زیرا با کمی تمرین یاد خواهید گرفت. پیتزایی که از رنگ های خنثی ساخته بودید را به یاد آورید. اگر روی آن را با سبزیجات سبز رنگ یا کمی گوجه فرنگی قرمز رنگ تزیین کنیم، زیباتر نخواهد شد؟

آنچه در هر مرحله باید بدان توجه کنید، تعادل است. پس از افراط در هر کاری بپرهیزید. برای اضافه کردن رنگ های غیر خنثی به رنگ های خنثی لباس خود کافی ست که یک یا دو رنگ روشن را انتخاب کنید و کمی از آن را به ظاهر خود بیافزایید، اما دقت کنید تا دیگر رنگ ها را تحت تاثیر قرار ندهد.

۳ قانون برای ترکیب رنگ لباس آقایان
به عنوان مثال، یک دستمال جیبی زرد یا صورتی به زیبایی با کت و شلوار زغالی ست می شود. البته اگر این رنگ ها را در کنار رنگ های خنثی دیگری چون سفید، آبی آسمانی، آبی تیره و… قرار دهید نیز به همنشینی زیبای آنها کنار هم پی خواهید برد. این ترکیب بندی در مورد رنگ های دیگری چون قرمز یا طلایی نیز صادق است.

۳ قانون برای ترکیب رنگ لباس آقایان
آنچه در بالا بدان اشاره کردیم، در مورد لباس هایی بود که به تن می کنید، اما زمانی که صحبت از رنگ کفش می شود، باید احتیاط بیشتری به خرج دهید. اگر چه کفش مشکی عاقلانه ترین رنگی ست که می توانید برای کفش هایتان انتخاب کنید اما تونالیته های قهوه ای نیز در کنار رنگ های خنثی لباس تان انتخاب مناسبی خواهد بود.

قانون ۳: رنگ پوست صورت تان را در اولویت قرار ندهید

۳ قانون برای ترکیب رنگ لباس آقایان
معمولا آقایان زمانی که می خواهند لباسی را انتخاب کنند، مدام به رنگ پوست شان می اندیشند: «آیا این رنگ لباس به پوستم می آید؟» کارشناسان توصیه می کنند اگر چه رنگ پوست بدن در انتخاب رنگ لباس بی تاثیر نیست اما نباید آن را در اولویت قرار داد، یا به بیان دیگر زیاد نگران رنگ پوست تان نباشید. این موضوع در مراحل بعدی اهمیت پیدا می کند که مانع بزرگی بر سر راه انتخاب رنگ لباس تان نخواهد بود. در واقع رنگ پوست بدن می تواند تنها حدود ۱۰% از تصمیم های شما را تحت شعاع قرار دهد، پس خودتان را درگیر آن نکنید.

۳ قانون برای ترکیب رنگ لباس آقایان
در کل، برای لباس پوشیدن قانون درست و غلطی وجود ندارد. قوانین گفته شده نیز به صورت کلی هستند اما شما می توانید گاهی با توجه به علاقمندی و سلیقه تان به آن تنوع دهید.