تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
2

رکورد جهانی جراحی شکاف کام و لب در دزفول شکسته شد/ تقدیر از موسسه ملی مرهم در دزفول

  • کد خبر : 2621
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰:۳۵
رکورد جهانی جراحی شکاف کام و لب در دزفول شکسته شد/ تقدیر از موسسه ملی مرهم در دزفول

اندیمشک نوین: رکورد جهانی جراحی شکاف کام و لب با ۶۵ جراحی در دزفول شکسته شد.

اندیمشک نوین: رکورد جهانی جراحی شکاف کام و لب با ۶۵ جراحی در دزفول شکسته شد.

 

به گزارش اندیمشک نوین: همایش اختتامیه موسسه ملی مرهم با سرپرستی پروفسور کلانتر هرمزی و باحضور حجت الاسلام والمسلمین محمد علی قاضی دزفولی، محمد حیدری فرماندار ویژه دزفول، دکتر یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مهندس هوشنگ مکتبی به نمایندگی از دکتر علی افروس سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در سالن اجتماعات بیمارستان بزرگ گنجویان دزفول برگزار شد.

 

دکتر یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول ضمن خوش آمد گویی به موسسه ملی مرهم و حاضرین در سالن اظهار داشت: بزرگ مردی که چهره واقعی کشور را به ما نشان دادند کسی نیست جز پروفسور دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی و بایست تمام ما به خصوص جامعه پزشکی درس انسانیت را از دکتر کلانتر هرمزی و اعضاء تیم همراهشان بیاموزیم.

وی در ادامه افزود: مهمترین موضوعی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، چالشی است که در جامعه پزشکی ایجاد شده و بیشتر در حوزه سلامت و خدمات پزشکی ارائه شده به مردم است.

ایشان گفت: این چالش همان چیزی است که امروزه شاهد آن هستیم و منجر به استعفای دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی می شود و در مجلس گفته می شود که جامعه پزشکی جامعه ای است که به دنبال ندادن مالیات، بیشتر به دنبال کسب درآمد و منافع مادی بوده و در خدمت رسانی به مردم ضعیف هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول خاطر نشان کرد: در کنار این چالش ها، افرادی هستند که بدون ورود به فضای مجازی و خبرهای کذب در حوزه پزشکی، در عمل نشان می دهد که جامعه پزشکی آن چیزی نیست که در فضای مجازی  به آن پرداخته شده، بلکه جامعه پزشکی آن چیزی است که ما امروز در دزفول در  قالب موسسه ملی مرهم شاهد آن هستیم.

دکتر یوسف پریدار تصریح کرد: سه محور که دانشجویان پزشکی باید سرلوحه کار خود قرار دهند عبارتند از: دانش، مهارت و دیدگاه و این سه محور در گروه تخصصی موسسه ملی مرهم نمود پیدا می کند که مجموعه ای از نیک اندیشان با دیدگاه و نگرشی متفاوت از دیگران پیدا می شوند تا در دورترین و محروم ترین منطقه کشور با علم پزشکی خود بار دیگر افتخار آفرینی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول خاطر نشان کرد: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در شهر دزفول مقاوم وایثارگر هستیم که این چنین اتفاق میمون و عظیمی نمود پیدا کرد که قابل توصیف نیست.

امام جمعه مردم دزفول گفت: کاری که توسط موسسه ملی مرهم روز گذشته در دزفول قهرمان صورت گرفت، بسیار ارزشمند است که زبان قاصر از بیان عظمت و ارزش این کار خداپسندانه  بوده که در نظام جمهوری اسلامی ایران انسان هایی با انگیزه به خلق خدا پیدامی شوند و فرشتگان خدا به این انسان ها  مباهات می کنند.

قاضی دزفولی بیان کرد: موسسه ملی مرهم به سرپرستی پروفسور کلانتر هرمزی چه حس عجیبی را در بین مردم دزفول ایجاد کرد و چه قدر این افراد در نزد خداوند باری تعالی ارزشمند هستند که توانستند با اتحاد خالصانه خود به دورترین نقطه کشور یعنی شهر دزفول آمده و به یاری مردم بشتابند.

مهندس هوشنگ مکتبی معاونت توسعه مدیریت و منابع واحد دزفول به نیابت از دکتر علی افروس سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول ضمن بیان این مطلب که حضور در جمع فرهیختگان و جامعه پزشکی موجب مباهات است گفت: کار خداپسندانه ای که بدون هیچ چشم داشتی توسط موسسه ملی مرهم با هدایت پروفسور کلانتر هرمزی و همکارانشان صورت گرفت موجب ثبت رکوردی بین المللی در شهر دزفول مقاوم گردید.

مهندس هوشنگ مکتبی خاطر نشان کرد: شهر دزفول از نظر ایثار و مقاومت زبانزد خاص و عام بوده ودانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول به سهم خود توانست در این امر خداپسندانه نقش خود را به خوبی ایفا نمایند.

معاونت توسعه و منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بیان داشت: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول سعی بر آن بود تا همواره علاوه بر آموزش به بهبود کیفیت روند جامعه پزشکی نیز توجه گردد که از جمله آن ها ساخت برانکارد هوشمند بیمارستانی برای انتقال بیماران است که توسط دانش آموختگان واحد دزفول ساخته شده تا از این طریق به جابه جایی بیماران و حوادث انتقال بیماران را به حداقل رسانده است.

پروفسور دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی ضمن اشاره به این مطلب که در دزفول در روز گذشته توانسته اند رکورد ۶۵ عمل شکاف کام و لب را در دزفول قهرمان به ثبت جهانی به رسانند اظهار داشت: بنده یک هدف بزرگ داشتم و آن هم گرد هم آوردن بزرگان دزفول زیر یک سقف با نگرشی یکسان بود که امروز به هدف خود رسیدم.

دکتر کلانتر هرمزی سرپرست موسسه ملی مرهم گفت: اگر هدف همه ما یکی باشد، مطمئنا هیچکس نمی تواند ما را شکست دهد و این اتفاق عجیب و نادر در شهری اتفاق می افتد که در جهان به شهر مقاومت و رشادت معروف می باشد.

وی در ادامه افزود: موسسه ملی مرهم داوطلبین زیادی از سراسر ایران دارد، این موسسه در سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را با ۷ پزشک آغاز نمود و در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰ پزشک فوق تخصص و متخصص عضو این موسسه می باشند که کار خود را بدون هیچ چشم داشتی و بدون دریافت هیچ مبلغی، صرفا برای رضای خدا و برطرف نمودن مشکلات شکاف کام و لب شکری در سطح کشور مبادرت به چنین کار عظیمی نمودند.

دکتر کلانتر هرمزی بیان کرد: ابتدای ورود به دزفول ما نگران اسکان برای بیماران وتیم خود بودیم که خوشبختانه با سرویس دهی مناسب و در اختیار قرار دادن بهترین امکانات، توسط دکتر علی افروس سرپرست دانشگاه آزاد سلامی واحد دزفول توانستیم با فراخ خاطر اقدام به ویزیت و جراحی بیماران نماییم.

پروفسور کلانتر هرمزی در پایان تصریح کرد: اعتقاد بر این است که ایران اسلامی را باید خودمان بسازیم و موسسه ملی مرهم مفتخر است که در ایران مقتدر و متمدن توانست یک برند بین المللی به وجود آورد که هیچ رقیبی در سطح جهان ندارد و رقابتش تنها با رکورد هایی است که در نقاط مختلف کشور توسط این موسسه به ثبت رسیده است.

در پایان این مراسم با اهدا لوحی از میزبانی شایسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول تقدیر بعمل آمد.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=2621
  • ارسال توسط :
  • 11 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای رکورد جهانی جراحی شکاف کام و لب در دزفول شکسته شد/ تقدیر از موسسه ملی مرهم در دزفول بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.