تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
2

کتاب روایت فوتبال اندیمشک منتشر شد

  • کد خبر : 5964
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۳:۰۲
کتاب روایت فوتبال اندیمشک منتشر شد

اندیمشک نوین: روایت تیم فوتبال نیرو اندیمشک، از تیم‌های برجسته فوتبال خوزستان در دهه ۶۰ شمسی، در قالب یک کتاب منتشر شد.

به گزارش اندیمشک نوین، کتاب «آوانتاژ» با ژانر ورزشی که فوتبالیست های دهه ۶۰ شمسی تیم فوتبال نیرو اندیمشک شخصیت‌های آن هستند، به نویسندگی مجتبی شیخ‌آزادی و توسط انتشارات هشت در ۱۳۳ صفحه منتشر شد.

«آوانتاژ» رمانی است که در آن حسین پاکدل فوتبالیست مطرح دهه ۶۰ فوتبال اندیمشک و ستاره تیم منتخب خوزستان در لیگ سراسری قدس، قهرمان داستان محسوب می‌شود، همچنین مربی زحمت‌کش تیم نیرو اندیمشک مرحوم مجید کائدی و اکثر بازیکنان تیم نیرو مانند شهید غلام بندری، مهدی پورشریفی، بابک مرزبان، مهرداد دالوند، سعید تخت‌شاهی، غلام حاجیوند، سعید ساعدی و … شخصیت‌های فرعی داستان را تشکیل می‌دهند.

کتاب «آوانتاژ» یک نسل پر از انرژی که امروزه محو شده را به تصویر می‌کشد؛ همان نسلی که در تصاویر باقی مانده از آن، سکوهای ورزشگاه اندیمشک پر از تماشاگر است و  هنوز امید دارند روزی توپی غرش‌کنان با شلیک حسین پاکدل ملقب به رخش فوتبال خوزستان از راه برسد و آن‌ها را لحظه‌ای از روی سکوها نیم‌خیز کند و به اوج هیجان برساند.

در بخشی از رمان «آوانتاژ» آمده است: “عشق به فوتبال با دوستی با توپ شروع می‌شود و در لایه لایه‌های توپ نفود می‌کند که یک رابطه‌ی دوسویه  است که چندین نفر را در مستطیل سبز گرد هم می‌آورد.” و این همان احساس فوتبال، همچنین حس متقابل یک توپ و یک فوتبالیست است که در این کتاب توصیف می‌شود.

شایان ذکر است، تیم فوتبال نیرو اندیمشک قریب به به دو دهه در اندیمشک و خوزستان جزء برترین تیم‌های فوتبال بود که بیش از بیست بار قهرمان لیگ و حذفی فوتبال اندیمشک شد، ضمن اینکه در سال ۱۳۶۱ قهرمان لیگ خوزستان و در سال ۱۳۶۶ نایب قهرمان استان شد. این تیم به همراه شاهین اهواز در جام حذفی سال ۶۶ ایران نماینده خوزستان بود و بازیکنان مطرحی را به فوتبال کشور معرفی ساخت.

کتاب روایت فوتبال اندیمشک منتشر شد
لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=5964
  • ارسال توسط :
  • 16 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای کتاب روایت فوتبال اندیمشک منتشر شد بسته هستند

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.