تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

صرفه جویی در مصرف آب و برق ضروری است

  • کد خبر : 6002
  • 21 خرداد 1400 - 8:38
صرفه جویی در مصرف آب و برق ضروری است

اندیمشک نوین: یزدانی پور گفت: از مردم تقاضا داریم که در مصرف آب و برق صرفه جویی نمایند، تابتوانیم خشکسالی را مدیریت و پشت سر گذاریم.

به گزارش اندیمشک نوین، محمد یزدانی پور مدیر عامل سد کرخه اندیمشک گفت: حجم مخزن سد کرخه در تراز فعلی۱۹۸/۳۷ حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب و میزان آب ورودی به مخزن ۲۵متر مکعب و میزان خروجی از مخزن ۶۲ متر مکعب است.

او با بیان اینکه در سال‌های گذشته خشکسالی در خوزستان به خوبی مدیریت شده است، افزود: در سال آبی جاری، آورد آب به مخزن سد کرخه کمتر از ۲ میلیارد مترمکعب بوده که در مقایسه با سال آبی ۹۸/۹۹ نزدیک به ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب کاهش داشته‌ایم و به همین دلیل می‌گوییم خشکسالی اتفاق افتاده است.

یزدانی پور در خصوص تولید برق این نیروگاه تصریح کرد: خروجی از توربین‌های سد کرخه تا حداقل تراز بهره‌برداری یعنی تراز ۱۸۶ است، در حال حاضر ۱۲ متر با این تزار فاصله داریم که با توجه به میزان فعلی خروجی آب و تولید برق، پیش بینی می‌شود در چند ماه آینده واحد‌های این نیروگاه از مدار خارج شوند و تأمین آب پایین دست از دریچه‌های تحتانی یا کالورت این سد انجام بگیرد.

مدیرعامل سد کرخه اندیمشک اظهار داشت: با یک خشکسالی در کل حوزه‌های آبریز سد‌های خوزستان روبه رو شده ایم که برای همراهی و همکاری کشاورزان و اصناف در پایین دست سد کرخه بازدید روئسای اتحادیه‌ها و اصحاب رسانه از سد کرخه با نظارت سازمان آب و برق خوزستان انجام پذیرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر کاهش آورد آب به مخزن سد در امسال، بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی در سال آبی آینده نیز با کمبود بارندگی در حوزه آبریز سد مواجه هستیم که این مسئله ضرورت تامین آب شرب و صنایع ضروری را دو چندان نموده و باید با برنامه‌ریزی و تنظیم میزان خروجی آب از مخزن این دوره را مدیریت کنیم.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=6002

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.