تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

رئیسی سوگند یاد کرد/رئیسی: پیام رای مردم؛ تحول‌خواهی و عدالت طلبی/ تحریم‌ها باید لغو شود

  • کد خبر : 6212
  • 15 مرداد 1400 - 10:20
رئیسی سوگند یاد کرد/رئیسی: پیام رای مردم؛ تحول‌خواهی و عدالت طلبی/ تحریم‌ها باید لغو شود

اندیمشک نوین: مراسم تحلیف آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم با حضور مقامات داخلی و خارجی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از فارس، مراسم تحلیف آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم ساعت ۱۷ امروز (پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰) با حضور مسئولان لشکری و کشوری و همچنین میهمانان خارجی در صحن علنی مجلس برگزار شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

-خیر مقدم و نطق رئیس مجلس شورای اسلامی

-سخنرانی رئیس قوه قضائیه

-انجام مراسم تحلیف رئیس جمهور

-سخنرانی رئیس جمهور

-نطق پایانی رئیس مجلس شورای اسلامی

قالیباف: وارد دوره جدید مدیریتی در کشور شده‌ایم

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (پنج‌شنبه ۱۴ مرداد)  در مراسم تحلیف دوره سیزدهم ریاست جمهوری در صحن علنی مجلس اظهار داشت: در دوره «کارآمدی و پاسخگویی» نه تنها فساد بلکه هرگونه منفعت طلبی سیاسی یا قبیله گرایی گناهی نا‌بخشودنی است.

وی افزود: ما به خوبی بر مشکلات و چالش‌های پیش روی دوره جدید واقف هستیم. ما می‌دانیم ناکارآمدی‌های اشباع شده تا چه میزان  به اعتماد مردم لطمه زده است و می‌دانیم بار مشکلات اقتصادی و معیشتی چقدر بر شانه مردم خصوصاً  قشر متوسط  و ضعیف سنگینی می‌کند.

آیت‌الله رئیسی سوگند یاد کرد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی در مراسم تحلیف خود که از ساعتی قبل در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شده است، با حضور در کنار حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه به عنوان رئیس دولت سیزدهم جمهوری اسلامی سوگند یاد کرد.

پس از سوگند آیت الله رئیسی، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی سوگند نامه آیت الله رئیسی به امضای آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان و حجت الاسلام محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه رسید.

قوه قضائیه برای کمک به دولت و گسترش عدالت جدی‌تر از همیشه خواهد بود

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه در مراسم تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امیدوارم به فضل پروردگار رئیس جمهور محترم با کمک سایر قوا و نخبگان و مردم در این مسئولیت خطیر موفق باشد و هر چه سریع‌تر در جهت رفع مشکلات مردم اقدام کنند

وی افزود: امیدوارم رئیس محترم جمهور نسبت به اجرای همه اصول قانون اساسی مخصوصا بندهای ١۶ گانه اصل سوم قانون اساسی و اصولی که حقوق آحاد جامعه را تامین می‌کند اهتمام لازم را داشته باشد.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: قوه قضاییه برای کمک به دولت و گسترش عدل و عدالت و حمایت از حقوق مردم و آزادی‌های مشروع و مبارزه با فساد آمادگی لازم را دارد و با تمام توان کمک خواهد کرد و در مبارزه با فساد جدی‌تر از همیشه خواهد بود.

رئیسی: پیام رای مردم در انتخابات تحول خواهی و عدالت طلبی بود/ تحریم ها علیه ملت ایران باید لغو گردد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پس از ادای سوگند خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه، گفت: طلوع انقلاب اسلامی در ایران فصل نوینی از آزادی، مشارکت سیاسی و مردم سالاری در تاریخ کشورمان به ثبت رسانید.

رئیس جمهور تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان میثاق ملی، دراصل ششم، همه نهادهای حاکمیتی را محصول اراده و رای مردم دانسته است.

وی ادامه داد: اینک در ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ بار دیگر اراده ملت تجلی پیدا کرد. مردم برای پیمودن مسیر نورانی انقلاب عزمی راسخ دارند. پیام رای مردم در انتخابات ۲۸ خرداد، پیام تحول خواهی و عدالت طلبی بود. ما مدافع واقعی حقوق بشر و حقوق انسان هستیم و سکوت در برابر ظلم، جنایت و تجاوز به حقوق انسان‌های بی‌گناه و بی دفاع را قبول نداریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: ظلم و جنایت چه در قلب اروپا و آمریکا باشد چه در آفریقا و چه در یمن و سوریه و فلسطین، ما در کنار مظلوم خواهیم بود و در داخل هم، مردم و جوانان این مرز و بوم، از ما می‌خواهند که صدای مستضعفین و ولی نعمتان انقلاب باشیم.

وی بیان داشت: مردم می‌خواهند که با رفع تنگناها و معیشت؛ سفره آنها را بهبود ببخشیم و نشاط ملی و شور اجتماعی را در جامعه بگسترانیم. دولت برخاسته از اراده  ملت، برای تامین منافع مردم و اجرای عدالت، خواهد ایستاد و در این مسیر، خستگی ناپذیر، به پیش خواهد رفت.

رئیس جمهور تاکید کرد: تحریم‌ها علیه ملت ایران باید لغو گردد، از طرح دیپلماتیک که این هدف را محقق کند حمایت خواهیم کرد. جمهوری اسلامی ایران ملت‌های همسایه را خویشاوند خود می‌داند.

بنابر این گزارش، پیش از آغاز مراسم، میهمانان با آیت‌الله رئیسی عکس یادگاری گرفتند.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=6212

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.