تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

تقاضای استاندار خوزستان/واکسیناسون ۱۰ درصدی برخی شهرستان‌ها چه معنی می‌دهد؟

  • کد خبر : 6261
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
تقاضای استاندار خوزستان/واکسیناسون ۱۰ درصدی برخی شهرستان‌ها چه معنی می‌دهد؟

اندیمشک نوین: استاندار خوزستان با توجه به وضعیت ویژه خوزستان گفت: طرح شهید سلیمانی واقعا طرح بی‌نظیری بود و احساس می‌کنم کمی از رونق افتاده است،تقاضای من این است که جلسه‌ای برگزار و طرح شهید سلیمانی دوباره احیا شود.

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از رهیاب، قاسم سلیمانی‌دشتکی در جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت کرونا در استان خوزستان که امروز (۱۰ شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: با مدیریت مرزها باید بسیار قوی جلوی ورود جهش جدید لامبدا گرفته شود. راهکاری که علوم پزشکی ارائه می‌دهد، لازم الاجرا است.

 وی افزود: طرح شهید سلیمانی واقعا طرح بی‌نظیری بود و احساس می‌کنم کمی از رونق افتاده است. این طرح سه وظیفه بر عهده داشت که شامل شناسایی بیماران کرونایی و پیشگیری از حضور آن‌ها در جامعه و مراقبت از افراد مسن و با بیماری زمینه‌ای بود. در مورد نخست، در این طرح حدود هشت تا ۱۰ نفر از اطرافیان هر بیمار را شناسایی می‌کردند اما اکنون با مشکل شناسایی نشدن اطرافیان بیماران روبه‌رو هستیم. در مورد سومین وظیفه نیز به خوبی این وظایف انجام می‌شد.

استاندار خوزستان بیان کرد: تقاضای من این است که جلسه‌ای برگزار و طرح شهید سلیمانی دوباره احیا شود. متاسفانه طول بیماری از دو هفته به سه هفته و دوره بیماری ۵۰ درصد افزایش یافته است. طرح شهید سلیمانی حتما باید اجرا شود زیرا طرح قطع ارتباط بیماران با جامعه است و در مرحله اول اجرا، بسیار موثر واقع شد.

وی در خصوص عملکرد برخی از فرماندارن در مقابله با کرونا افزود: در ارتباط با مراسمات برخی از فرمانداران بسیار خوب عمل کردند؛ به عنوان مثال در اندیکا و مسجدسلیمان بسیار خوب عمل شده است اما در باغملک دو روز پیش در یک مراسم، هزاران نفر شرکت کردند.

سلیمانی‌دشتکی گفت: گزارش داده شده است که حدود ۷۰۰ تخت در چند ماهه گذشته به ظرفیت بیمارستان‌های استان خوزستان اضافه شده است که البته کار راحتی نیست. بیمارستان طالقانی نیز تجهیز شد و بیمارستان شفا نیز اعلام آمادگی کرده است.

وی تصریح کرد: ما معادله پیشگیری، درمان و رعایت پروتکل را داریم و طرف بعدی آن سلامت مرم است. اگر پیشگیری انجام شود و واکسیناسیون و قرنطینه کنیم و درمان را انجام دهیم اما در بند سوم که مردم هستند اگر پروتکل‌ها رعایت نشوند، همه زحمات بر باد می‌رود. خواهشم از فرمانداران این است که دقت و سختگیری کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به کاهش سن فوتی‌های ناشی از کرونا، افزود: قبلا فوتی‌های کرونا ۶۰ تا ۷۰ ساله بودند اما در این مرحله، فوتی ۲۰ تا ۳۰ ساله و ۳۰ تا ۴۰ ساله داریم. در جهش جدید، سرایت به کودکان نیز رسیده است و قطعا در جهش لامبدا فوتی کودکان را نیز خواهیم داشت.

وی با اشاره به لزوم پرداخت مطالبات کادر بهداشت و درمان گفت: در ستاد ملی مقابله با کرونا  دستور داد شد که مطالبات کارکنان بهداشت و درمان به ویژه در خوزستان سریع‌تر پرداخت شود که در این خصوص باید به سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت نامه نوشته شود.

سلیمانی‌دشتکی در خصوص روند واکسیناسیون کرونا با توجه به وضعیت ویژه خوزستان تصریح کرد: علاوه بر میزان جمعیت، به دلیل شرایط مرزی و استراتژیک و تردد زیاد در استان خوزستان، باید در مقابل این روند واکسینه شویم. در این خصوص باید به وزارت بهداشت نامه نوشته شود. هم برای پرداخت مطالبات، هم واکسیناسیون و هم افزایش امکانات باید به وزارت بهداشت نامه ارسال شود.

وی با انتقاد از استقبال پایین از واکسیناسیون در برخی شهرستان‌ها، افزود: واکسیناسون ۱۰ درصدی برخی شهرستان‌ها چه معنی می‌دهد؟ فرمانداران باید با تشکل‌ها و بزرگان رایزنی کنند تا با مردم صحبت شود.

استاندار خوزستان درباره برخورد با دستگاه‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند نیز گفت: هر دستگاهی که سه اخطار بگیرد، بلافاصله باید به هیات تخلفات معرفی شود زیرا پروتکل‌ها باید رعایت شوند.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=6261
  • ارسال توسط :
  • 9 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تقاضای استاندار خوزستان/واکسیناسون ۱۰ درصدی برخی شهرستان‌ها چه معنی می‌دهد؟ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.