تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

بخشی از مناطق الوار گرمسیری در جست‌وجوی نت و شبکه موبایل!

  • کد خبر : 6428
  • 10 آبان 1400 - 14:43
بخشی از مناطق الوار گرمسیری در جست‌وجوی نت و شبکه موبایل!

اندیمشک نوین: بخش عمده ای از مناطق الوار گرمسیری، نه به خطوط تلفن ثابت و اینترنت خانگی دسترسی دارند و نه شبکه تلفن همراه و این شایسته مردم ولایت مدار بخش الوار نیست.

به گزارش اندیمشک نوین، ظهور فناوری و تکنولوژی های مدرن ارتباطی از مظاهر دنیای کنونی است و اثر آن در توسعه و پیشرفت کشورها تا جایی است که از آن تحت عنوان انقلاب خاموش نام برده اند.

استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) بعنوان یکی از پیشرفتهای تکنولوژی عصرجدید و ایجاد دولت الکترونیک،تجارت الکترونیک،آموزش الکترونیک و…می توان در کنار مدیریت صحیح استفاده از آن، توسعه روستایی را تسریع بخشیده ودرتامین رفاه عمومی و جلوگیری از مهاجرت روستا به شهرنشینی کمک شایان توجهی کند.

روستاهای بخش الوار گرمسیری نیز در ابتدا از مزیت های طرح ICT روستایی برخوردار بود،هرچند در حد محدود اما تقریباً اکثر اهالی روستاها از مزیت های تلفن های ثابت، اینترنت خانگی و در چند سال اخیر شبکه های موبایل نیز بهره می بردند.

اما متاسفانه در برخی مناطق (روستاهای کلگدره دو،سه ،جهانگیرخانی و…) خطوط مخابراتی و ICT روستایی به مرور زمان در حال انحلال می‌باشند  در برخی روستاها خطوط مخابراتی در حال جمع آوری هستند و خدمات مخابرات ICT روز به روز کمتر می‌شود. بدتر از آن حتی آنتن دهی تلفن همراه نیز در مناطق مذکور با مشکل روبه رو می باشد.

این درحالی است که طی یک سال اخیر با همه گیر شدن ویروس کوئید۱۹بسیاری از امور از امور بانکی گرفته تا آموزش و پرورش بصورت مجازی صورت می پذیرد.اما در این مناطق بسیاری از دانش آموزان و اولیای آنها دربحث آموزش مجازی با مشکل روبرو می باشند.

روزی که وزیر ارتباطات دولت(تدبیر و امید) به بخش الوار سفر کرده و از پیشرفت و توسعه شبکه ی موبایل اپراتور همراه اول و ایرانسل سخن به میان آورد، امید این بود که بسیاری از مشکلات یاد شده حل شود غافل از اینکه جهت دسترسی به شبکه موبایلی و اینترنت همراه باید سر به کوه و تپه ها بزنیم و در ارتفاعات در جویای آنتن باشیم.

بسیاری از اهالی بخش الوار گرمسیری از لحاظ اقتصادی و وضعیت معیشتی در تنگنا قرار دارند ، آنهایی که فرزند دانش آموز و یا دانشجویی دارند دغدغه تهیه یک دستگاه تلفن هوشمند و تبلت را دارند و معدود افرادی که با هر مکافاتی از نان شب خانواده زده و موبایل هوشمند یا تبلتی هم فراهم کرده اند حال با مشکل آنتن دهی موبایل و اینترنت روبرو شده اند.

بخش عمده ای از مناطق الوار گرمسیری،  نه به خطوط تلفن ثابت و اینترنت خانگی دسترسی دارند و نه شبکه تلفن همراه و این شایسته مردم ولایت مدار بخش الوار نیست بسیاری از اهالی جهت امور بانکی و اداری در این برهه ی حساس اپیدمی کرونا مجبور به مراجعه حضوری به مراکز شهر هستند در صورتیکه اگر مشکل دسترسی به شبکه های تلفن نداشتند می توانستند غیر حضوری و بصورت مجازی امور خویش را پی می گرفتند.

 اهالی مناطق و مسئولین محلی در راستای عدم آنتن دهی مکاتباتی  با مسئولین زیربط داشته اند و هیچگونه نتیجه ایی حاصل نشده، و در پاسخ نداشتن حد نصاب کافی برای نصب دکل را مطرح میکنند!  در حالیکه در بعضی مناطق مشاهده می‌شود با جمعیت پایین از نعمت دکل برخوردار هستند و این را مردم گله مندی از مسئولین نسبت به تقسیم سرمایه و امکانات میدانند.آیا مناطق ذکر شده با جمعیتی بالغ بر ۱۸۰۰نفر و عشایر فصلی نگاهی ویژه را از مسئولین نمی طلبد؟؟

مناطق الوار گرمسیری با داشتن سرمایه ها منابع عظیم نفت، گاز ،معادن سنگ آهک و قطب گردشگری شهرستان و تامین کننده تولیدات محلی دارای سرمایه است اما امروزه از نبود مدیریت  و نداشتن سهمی از درآمد حاصل از  منابع خود و صرف در الوار که غرق در مشکلات است.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=6428

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.