تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

گسترش سویه اومیکرون در خوزستان

  • کد خبر : 6502
  • 13 دی 1400 - 8:41
گسترش سویه اومیکرون در خوزستان

اندیمشک نوین: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:با توجه به اینکه تنها از یک درصد موارد مثبت قطعی کرونا، تست شناسایی اُمیکرون گرفته می‌شود بنابراین این یک مورد، به معنی وجود ۱۰۰ مورد مبتلا به اُمیکرون در استان خوزستان است که این ۱۰۰ مورد نیز هر دو سه روز چند برابر می‌شود.

به گزاش اندیمشک نوین، دکتر محمدحسین سرمست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: با توجه به ورود اُمیکرون به کشور و استان‌های همجوار، خوزستان نیز در معرض این سویه بود و در یکی از شهرهای استان یک مورد ابتلا به اُمیکرون مشاهده شده و بر اساس نمونه‌ها، ابتلا قطعی است.

وی افزود: با توجه به اینکه تنها از یک درصد موارد مثبت قطعی کرونا، تست شناسایی اُمیکرون گرفته می‌شود بنابراین این یک مورد، به معنی وجود ۱۰۰ مورد مبتلا به اُمیکرون در استان خوزستان است که این ۱۰۰ مورد نیز هر دو  سه روز چند برابر می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در نتیجه می‌توان گفت این سویه در تمام استان خوزستان گسترش پیدا کرده اما در مرحله اولیه است.

وی بیان کرد: خوزستان تردد زیادی دارد و پرواز از همه جای کشور به این استان برقرار است بنابراین نمی‌توان جلوی ورود ویروس به یک استان را گرفت اما می‌توانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون از خود حفاظت کنیم.

سرمست گفت: در این شرایط، الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق دوز سوم واکسن کرونا ضروری‌تر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در حال حاضر میزان پوشش دوز سوم واکسیناسیون در استان خوزستان ۱۱ درصد است و روند کندی دارد. همچنین حدود ۱۸ درصد جمعیت هدف برای دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند و تعداد زیادی از افرادی که نوبت دوز دوم‌شان فرا رسیده نیز برای دریافت واکسن مراجعه نکرده‌اند؛ این افراد خود در معرض بیماری هستند و دیگران را هم در خطر قرار می‌دهند.

وی افزود: در یک ماه اخیر تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌های خوزستان کم بوده اما میزان مرگ و میر بیماران بستری بیشتر شده است که دریافت نکردن واکسن، مراجعه دیرهنگام و معمولا داشتن یک بیماری زمینه‌ای از دلایل این مساله هستند.

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اولین مورد ابتلا به اُمیکرون در استان خوزستان در آبادان اعلام کرده است.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=6502

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.