تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

تحلیل دیپلماسی رسانه‌ای و ملزومات آن

  • کد خبر : 6687
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
تحلیل دیپلماسی رسانه‌ای و ملزومات آن

اندیمشک نوین: پس از انقلاب ارتباطات در جهان بین الملل، دانشمندان در حوزه های مختلف تلاش کردند تا این انقلاب بین المللی را بررسی کنند .

به گزارش اندیمشک نوبن، مسئول فضای مجازی ناحیه بسیج اندیمشک در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: سیاست ها و دیپلماسی خارجی یکی از حوزه های متاثر از انقلاب ارتباطاتی، در جهت دیپلماسی رسانه‌ای به وجود آمده است. و میزان تاثیر دیپلماسی رسانه‌ای بر موضوعات مختلف نیازمند بررسی این مقوله بر موضوع های مختلف است.

وی افزود: پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات در دهه های اخیر، حوزه های مختلف زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده و یکی از این حوزه ها که به شدت متاثر از فناوری های نوین ارتباطی بوده، سیاست خارجی و دیپلماسی دولت و کشورهاست.

سلطانی زاده اظهار داشت: دستاورد تحول دیپلماسی رسانه‌ای است که در گفتار و رفتار فعالان عرصه سیاست خارجی جایگاهی برجسته دارد، زیرا هر کشوری برای موفقیت در حوزه دیپلماسی رسانی باید سیاست دیپلماسی رسانه‌ای را بیش از گذشته با هم هماهنگ کند، یا به عبارت دیگر دیپلماسی رسانه‌ای از رسانه ها در جهت ارتقا سیاست خارجی کشورها استفاده می‌کند و به رسانه به عنوان ابزاری کارآمد در دست سیاست گذاران می توان اهتمام بیشتری بخشید.

ایشان افزود: با استفاده از این ابزار، دیپلمات‌ها و سیاست گذاران می توانند نیاز و مقاصد خود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند. و در این شرایط، دیپلماسی رسانه‌ای تبدیل به یکی از ابزارهای مهم سیاست خارجی شده و گاهی اوقات فعالیت های رسانه ها در عرصه دیپلماسی تا حدی پیش می‌رود که حتی فرآیندهای دیپلماتیک را پایه گذاری می کند.

مدیر فضای مجازی ناحیه بسیج اندیمشک در پایان گفت: البته باید در نظر داشت که نقش رسانه ها در فرآیند دیپلماسی همواره سازنده نبوده و گاهی اوقات در نقش مانع عمل می کنند.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=6687
  • ارسال توسط :
  • 10 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تحلیل دیپلماسی رسانه‌ای و ملزومات آن بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.