تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

مردم اندیمشک در حماسه جسر نادری دشمن را زمین‌گیر کردند

  • کد خبر : 6734
  • 08 مهر 1401 - 12:59
مردم اندیمشک در حماسه جسر نادری دشمن را زمین‌گیر کردند

اندیمشک نوین: جهانگیری گفت: ۶ مهرماه سال ۱۳۵۹ مردم اندیمشک با حماسه خود دشمن را در کنار پل کرخه زمین‌گیر کردند که به عنوان روزی تاریخی در دوران هشت سال دفاع مقدس و روزی به‌یاد ماندنی برای مردم شهر یک‌هزار شهید اندیمشک و خوزستان است.

به گزارش اندیمشک نوین، پیمان جهانگیری ضمن گرامیداشت سالروز حماسه ۶ مهر اظهار کرد: حماسه ۶ مهر سال ۱۳۵۹ همچون چهارم آذر سال ۱۳۶۵ نقطه عطفی از حماسه مردم اندیمشک در تاریخ هشت سال دفاع مقدس و  یادآور دفاع جانانه از خاک وطن، ایثارگری و مقاومت مردم و عشایر غیور این شهرستان در مقابل رژیم بعث عراق است.

فرماندار اندیمشک افزود: در حماسه ۶ مهر، رزمندگان و مردم شهیدپرور اندیمشک با تمام وجود و از خودگذشتگی و با کمترین تجهیزات جنگی، با ایجاد سد مستحکم در کنار پل کرخه، مانع عبور دشمن از این پل شدند و ارتش عراق را از رسیدن به خیال خام خود که محاصره کامل خوزستان و در نهایت تسخیر این استان استراتژیک و قطع ارتباط شمال کشور به جنوب بود را  ناکام گذاشتند.

 

وی اذعان کرد: ۶ مهرماه سال ۱۳۵۹ مردم اندیمشک با حماسه خود دشمن را در کنار پل کرخه زمین‌گیر کردند که به عنوان روزی تاریخی در دوران هشت سال دفاع مقدس و روزی به‌یاد ماندنی برای مردم شهر یک‌هزار شهید اندیمشک و خوزستان است.

 

جهانگیری تصریح کرد: مردم شهرستان اندیمشک در طول انقلاب اسلامی همواره در همه عرصه‌ها همچون دفاع مقدس و دفاع از حرم حضرت زینب (س) حضور پررنگ داشته و بارها نقش پررنگ خود را در دفاع از وطن اثبات کرده‌اند.

منبع:شبستان

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=6734

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0