تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

مروژ ایرانی آماده شروع جام جهانی قطر

  • کد خبر : 6809
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
مروژ ایرانی آماده شروع جام جهانی قطر

اندیمشک نوین: مجید ساعدی‌فر تولید کننده پیراهن تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی معتقد است که در ۱۸ سال فعالیت این تولیدی، بی‌مهری‌های زیادی دیده است، برندی که در المپیک ریو کشتی‌گیران بیشتری نسبت به برند نایکی از محصولات آن استفاده کردند.

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از ایرنا، مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی فوتبال فردا شب (سه‌شنبه) برگزار می‌شود و برای اولین بار تیم ملی کشورمان با البسه تولیدی یک برند داخلی در جام‌جهانی شرکت می‌کند تا نام برند ایرانی در بزرگترین میدان ورزشی دنیا در کنار برندهای مشهور دنیا خودنمایی کند. برندی که ۱۸ سال پیش از یک کارگاه کوچک تولیدی در شهر اندیمشک استان خوزستان کارش را آغاز کرد و با تولیداتی که در این سال‌ها داشته است، تبدیل به یکی از با کیفیت‌ترین برندهای پوشاک ورزشی دنیا شده است. مالک برند مجید نام آشنایی برای ورزشی‌ها و به خصوص اهالی فوتبال است؛ ساعدی‌فر فیزیوتراپ تیم ملی در جام‌جهانی ۹۸ بود که پس از پایان همکاری با تیم ملی، اقدام به تاسیس تولیدی پوشاک ورزشی با نام مجید می‌کند. در گفت‌وگو با ساعدی‌فر مسیر رسیدن موفقیت اسپانسر ایرانی البسه تیم ملی در جام‌جهانی را مرور کرده‌ایم.

آقای ساعدی‌فر! در ابتدا از نقطه شروع کارتان در تولیدی البسه ورزشی صحبت کنید، البسه‌ای که امروز در المپیک و مسابقات جهانی شناخته شده است و قرار است تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی با این برند به میدان برود. 

جرقه راه‌اندازی تولیدی پوشاک ورزشی به زمان حضورم در تیم ملی فوتبال برمی‌گردد. آن روزها وقتی با بازیکنان به مراکز خرید می‌رفتیم، ملی پوشان بیشتر پوشاک و کفش ورزشی خرید می‌کردند، می‌دیدم با چه انگیزه‌ای خرید می‌کردند، به آنها نگاه می‌کردم و با خودم می‌گفتم می‌شود روزی یک برند البسه ورزشی داشته باشم که همه ورزشکاران و چهره‌های مشهور طراز اول ایران و جهان، خواهان استفاده از تولیدات من باشند.

اینظور بود که عضو کادر پزشکی تیم ملی در جام‌جهانی ۹۸ تصمیم گرفت تا وارد کار تولیدی لباس ورزشی شد؛ چه سالی فعالیت‌تان را آغاز کردید؟

سال ۲۰۰۴ بود که تصمیم گرفتم ایده‌ام را عملی کنم، در شروع کار در خارج از کشور تولید می کردم، وقتی البسه را وارد ایران می‌کردم، گاهی اوقات مشکل ناقصی سایز و رنگ داشتم و برای اینکه دوباره جایگزین کنم. کارم سخت‌تر می‌شد، با توجه به این مشکلات تصمیم به راه اندازی یک کارگاه کوچک در داخل کشور گرفتم تا کمبود البسه از نظر سایز و رنگ را جبران کنم.تاسیس این کارگاه کوچک باعث شد تا در ادامه کارمان را توسعه دهیم و الان در ۴ نقطه کشور در کارگاه‌های حرفه‌ای با تجهیزات روز دنیا، در حال تولید البسه ورزشی هستیم. تولیدات ما البته تنها محدود به پوشاک ورزشی نمی‌شود، قایق کایاک و تفریحی، وسایل ورزشی ساخته شده از فوم مانند تاتامی و کفش و … را نیز تولید می‌کنیم.

وقتی برند ایرانی بالاتر از نایک قرار می‌گیرد

از شروع کارتان در سال ۲۰۰۴ تا امروز ۱۸ سال گذشته است، با چند نفر کارتان را شروع کردید و الان کجا ایستاده‌اید؟

کارمان را با ۳، ۴ نفر آغاز کردیم و الان به صورت مستقیم حدود ۲۰۰ نفر شاغل هستند و به صورت غیر مستقیم هم حدودی ۴۰۰ نفر همکاری غیر مستقیم با ما دارند.مرکز تولیدات اصلی ما در اندیمشک که زادگاهم است، قرار دارد، علاوه بر اندیمشک، در سلمان شهر،منطقه آزاد اروند آبادان و تهران نیز کارگاه راه‌اندازی کرده‌ایم.شعبه منطقه آزاد اروند در حال توسعه است، در این شعبه با یک سوله شروع کردیم، در ادامه یک مغازه اضافه کردیم و الان هم در حال ساخت یک سوله سه هزار متری هستیم که تا چند ماه آینده راه اندازی می‌شود. با شروع به کار این کارگاه، تولیدمان افزایش زیادی خواهد داشت. همچنین به دنبال توسعه کارگاه تهران نیز هستیم.

در حال حاضر با توجه به توسعه‌ای که کارگاه‌های تولیدی‌تان داشته است، تبدیل به یک برند شناخته شده در دنیا شده‌اید اما به نظر می‌رسد در داخل کشور آن طور این موفقیت دیده نشده است.

این اواخر از رسانه‌ها یا کم لطفی می‌بینیم یا آن اعتماد به نفسی که ما داریم را کم ارزیابی کرده‌اند، ما هیچ وقت خودمان را دست کم نمی‌گیریم، تازه به دوران رسیده نیستیم و نزدیک به ۲۰ سال است که فعالیت می‌کنیم. به خاطر شیطنت برخی‌ها که دوست داشتند یک شرکت دیگر اسپانسر تیم ملی شود، یک جو بی‌اعتمادی را نسبت به ما به راه انداختند. مسابقات والیبال ساحلی دنیا را در سال ۲۰۱۳ در ۳۴ نقطه دنیا به عنوان اسپانسر پوشش دادیم، اسپانسر جام جهانی والیبال ساحلی در ۴ رده سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان بودیم. چندین سال است در مسابقات فدراسیون جهانی والیبال اسپانسر کشورهای مختلف هستیم، برند مجید تائیدیه فدراسیون جهانی والیبال را دارد، این تائیدیه را فدراسیون جهانی والیبال به کارخانه‌های تولید البسه ورزشی می‌دهد و تیم‌های شرکت کننده در مسابقات جهانی والیبال ملزم هستند از البسه تولیدهایی استفاده کنند که این امتیاز را از FIVB گرفته باشند.شرکت مجید از سال ۲۰۰۸، این امتیاز و تائیدیه فدراسیون جهانی والیبال را دارد، تولیدی‌های مجید آزمایش‌های فدراسیون جهانی والیبال را از نظر کیفیت انجام داده‌اند و امتیاز لازم را به دست آورده‌اند.

وقتی برند ایرانی بالاتر از نایک قرار می‌گیرد

علاوه بر والیبال، در کشتی هم کشتی‌گیران زیادی در دنیا از تولیدی‌های این برند ایرانی استفاده می‌کنند،درباره گسترش فعالیت‌هایتان صحبت می‌کنید؟

در المپیک ریو و در توکیو، پوشاک مجید حرف اول را می‌زد.ماسک اهدا کنندگان مدال در المپیک شرکت مجید بود.در کارمان مبتدی نیستیم و در سال‌هایی که می‌گذرد با توجه به کیفیتی که محصولاتمان داشته‌اند، امتحانمان را پس داده‌ایم و به کارمان به اعتماد داریم.تولیدی مجید، تائیدیه اتحادیه جهانی کشتی را در تولید دوبنده دارد، در سطح دنیا  در رشته‌های والیبال، کشتی، دوومیدانی، قایقرانی و فوتبال از تولیدات ما استفاده می‌کنند. در حال مذاکره با فدراسیون کشتی روسیه هستیم، همچنین با فدراسیون قایقرانی مجارستان که در المپیک و جهانی حرف اول را در این رشته می‌زنند در حال صحبت هستیم.

با توجه به این موفقیت‌ها اگر به روز اول شروع کار برگردید، پیش بینی این موفقیت را می‌‎کردید؟

در دوران دبیرستان یادم می‌آید یدآید سال ۱۹۷۲ که المپیک مونیخ برگزار شد، عکس ورزشکاران مطرحی که در این مسابقات شرکت کرده بودند را پشت جلد کتاب گذاشته بودم و عکس شان را نگاه می‌کردم و فکرش را نمی‌کردم که روزی پیراهن و البسه‌ای را تولید کنم که آن قهرمان المپیک روی سکوی قهرمانی یا روی تشک کشتی می‌پوشد. برای من یک افتخار است که می‌بینم بزرگترین قهرمانان جهان در المپیک از تولیدات ما استفاده میژکنند، همکارانم و بچه‌های باذوق اندیمشک خالصانه و شبانه روز زحمت کشیدند و بهترین‌ها را تولید کردند که مورد قبول بهترین‌های ورزش دنیا قرار گرفته است.در المپیک ریو  از ۷۲ کشتی گیری روی سکو رفتند، ۱۹ تای آنها برند مجید پوشیده بودند، ۱۵ تای آن برند آسیکس و ۱۰ تای آن نایک پوشیده بودند. این در حالی است که نایک و آسیسکس چندین هزار شعبه و چندین هزار کارمند در سراسر دنیا دارند اما برند مجید با چند جوان در اندیمشک کاری کارستان کرده‌اند و این باعث افتخار و خوشحالی است.

وقتی برند ایرانی بالاتر از نایک قرار می‌گیرد

مرداد امسال هم همراه با حسن کامرانی‌فر دبیرکل وقت فدراسیون فوتبال به مقر فیفا در سوئیس رفتید تا تائیدیه فدراسیون جهانی فوتبال را برای پیراهن تیم ملی در جام‌جهانی بگیرید، در زوریخ چه گذشت؟

قوانین و مقررات فیفا در تائیدیه دادن به پوشاک ورزشی سختگیرانه است، در سفر ما به سوئیس، برندهای دیگر هم که قرار بود از البسه‌شان در جام‌جهانی استفاده شود، مانند آدیداس، نایک، پوما و سایر برندهایی که اسپانسر ۳۲ تیم هستند، نیز حضور داشتند. لباس‌‎ها در ۴ مرحله توسط کارشناسان فیفا مورد بررسی قرار گرفت. لباس بازی، تمرینی، هتلی، تجهیزات دیگری مانند دستکش، کلاه و … توسط کارشناسان ارزشیابی شدند.با توجه به قوانین و مقرارتی که فیفا برای پیراهن های تیم ملی در جام جهانی گذاشته شده، محل و اندازه لوگوها، شماره‌ها و … را طبق تجربه‌ای که داشتیم جایگزین کردیم و در مجموع توانستیم دیپلم و تائیدیه فیفا را بگیریم.

کارلوس کی‌روش حساسیت زیادی روی پیراهن تیم ملی دارد؛ گویا در این باره جلسه‌ای با او داشته‌اید، درباره این جلسه و صحبت‌هایی که مطرح شد، صحبت کنید.

از فدراسیون به ما اطلاع دادند که کی‌روش گفته است که تولیدات را متوقف کنید و نمونه البسه‌ای که برای تیم ملی می‌خواهید تولید کنید، را برای تائید بیاورید تا ببنیم و تائید کنم. جلسه خیلی خوب و پرمحتوایی با کی‌روش داشتیم. روی رنگ البسه تمرینی و گرمکن‌ها بحث کردیم و به یک توافق رسیدیم که هم کار ما را راحت‌تر کرد و البسه تیم ملی شکیل‌تر شد. جنس پارچه گرمکن‌ها را با توجه به آب و هوای قطر در زمان جام جهانی که رو به سرما می‌رود، تغییر داد اما رنگ آن تغییر نکرد. کی‌روش از طرح و برش پیراهن تیم ملی اعلام رضایت کرد.

وقتی برند ایرانی بالاتر از نایک قرار می‌گیرد

از لباس تیم ملی در جام‌جهانی قرار است فردا رونمایی شود، چطور شد به این طرح رسیدید؟

برای طراحی لباس تیم ملی چند جوان دست به دست هم گذاشته‌اند، آقای رحیمی‌پور سرپرست گروه طراحی، خانم رادکا سرپرست گروه الگوسازی و خانم رحیمی سرپرست گروه خیاطی هستند، این جوانان واقعا زحمت کشیده‌اند و یک کار شکیل و خوب را تهیه کرده‌اند، برشی که لباس خورده است و نشستنی که روی بدن بازیکنان دارد، واقعا زیباست، نشان یوز برداشته شده اما پوست یوز رو پیراهن وجود دارد.طرح‌های مختلفی تهیه و به فدراسیون ارائه شد و نمایندگان وزارت ارشاد، اعضای هیئت رئیسه و خودم به یک جمع بندی رسیدیم و یک طرح به عنوان طرح نهایی انتخاب و تولید آن پس از کمی تغییرات آغاز شد.پارچه البسه را از کارخانه‌ای در تایلند تهیه می‌کنیم که آدیداس، نایک و برندهای بزرگ دنیا از آنجا تهیه می‌کنند.پارچه لباس تیم ملی میکرو فایورو دارای تکنولوژی کول مکس یعنی از بین بردن زیاد آب بدن ورزشکاران است که عرق را تبخیر می‌کند و بدن آنها را خنک نگه می‌دارد.پارچه هایی که در ایران تولید می شود از نظر بافت و رنگ مشکلی ندارند، پارچه های تکنولوژی‌دار در ایران تولید نمی‌شود و ما اکثر پارچه البسه‌ای که برای ورزشکاران حرفه‌ای تولید می‌کنیم از خارج وارد می‌شود.

در طول مدتی که تولیدی‌تان را راه‌اندازی کرده‌اید، قطعا با بی مهری‌های زیادی روبرو شده‌اید،به خصوص که مشاهده می‌شد با وجود کیفیت بالای برندهای داخلی، باشگاه‌های ایرانی با برندهای خارجی که بی کیفیت‌تر بودند قرارداد امضا می‌کردند. درباره مشکلاتی که بر سر راهتان بوده، صحبت می‌کنید؟

معتقدم در هر کاری موانع خاص خودش را دارد، رشته‌ای که ما هم شروع کردیم از این قاعده مستثنی نبود و بیش از حد به ما بی مهری شد، بیش از حد چوب لای چرخ ما گذاشته شد، با تمام این مشکلات به سمت عملی کردن هدف‌هایمان در تولیدی حرکت می‌کنیم و برای رسیدن به جایی که مدنظرمان است، می‌جنگیم. دوست دارم که برندم در کنار سایر برندهای روز دنیا خودنمایی کند و تا امروز خوشبختانه موفق بوده‌ایم، استفاده نکردن باشگاه ها از برند من یا بدقولی هایی که در عمل به تعهدات می‌شود، عرف یک کار است، به هر حال سلیقه‌ها و قدرت خرید متفاوت است، من با این دید به نامهربانی ها نگاه می‌کنم.

وقتی برند ایرانی بالاتر از نایک قرار می‌گیرد

یعنی این بی مهری‌ها و چوب لای چرخ گذاشتن‎‌ها دلسردتان نکرد؟

سیستم زندگی و تفکرات من طوری است که برای رسیدن به هدفم ناامید نمی‌شوم، آدم خودساخته‌ای هستم و از بچگی تا الان از مدرسه و دانشگاه گرفته تا فعالیت‌های تولیدی، خودم کارم را انجام داده‌ام و کسی دست من را نگرفته است. همیشه صدرصد توانم را در کار گذاشته‌ام تا از موانعی که پیش روی من است،عبور کنم. حس ناامیدی را هیچ وقت نداشته‌ام، می‌دانم وقتی کاری را شروع می‌کنم موانع هست و برای همین آمادگی مواجهه با آن را داشته‌ام و غافلگیر نشده‌ام. در مدتی که کار کرده‌ام خیلی از مشکلات پیش رو ما بوده است که به خاطر منافع شخصی انتخاب‌های دیگری داشته‌اند و برند ما را انتخاب نکرده‌اند. با این حال بر می‌گردم به حرفم که حق با مشتری است. برخی هم بوده‌اند که با منظور از شرکت خرید کرده‌اند اما دانسته به تعهدات مالی‌شان عمل نکرده‌اند تا به تولیدی ما ضربه بزنند. این مسائل در کار همیشه پیش می‌آید و نگذاشته‌ایم به روند کارمان ضربه بزند.

خیلی از قهرمانان و بزرگان ورزش دنیا با برند شما به عنوان یک برند ایرانی در میادین مختلف جهانی و المپیک شرکت کرده‌اند، می‌شود اینطور گفت که همان طور که یک ورزشکار با مدالش در المپیک برای ایران افتخار کسب می‌کند، برند شما هم در جبهه دیگری نام ایران مطرح کرده است، با توجه به این موفقیت‌ها و همچنین تاکیدی که روی حمایت از تولید داخلی‌‍ می‌شود، حمایت مسئولان چطور بوده است؟

تا امروز از سوی دولتی‌ها حمایتی نشده‌ام، خریدی از سوی آنها نبوده و همه چیز در حد صحبت بوده است و حمایت عملی صورت نگرفته است. اگر هم حمایت شده، خیلی کم بوده است.درخواستی از مسئولان ندارم و برای رسیدن به هدفی که دارم تلاش می‌کنم، برای رسیدن به روزی که برند ایرانی مجید کنار برندهای بزرگ دنیا خودنمایی می‌کند، آن روز، روز من است و هنوز راه طولانی در پیش داریم.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=6809
  • ارسال توسط :
  • 9 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مروژ ایرانی آماده شروع جام جهانی قطر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.